Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 14:43

Karin, nachtdiensten overleefd? Als ik kijk naar wat onze D pony kost aan hooi en stro is dat ’s winters € 175 zonder brok. €45… dat is nog niet eens 1 pak hooi. Lekker blijven staan daar!
Superpony, lastig dat gedoe met water. Mag je geen kraanwater gebruiken van de mensen die erbij wonen tegen vergoeding eventueel?
Weet niet aan welke kant van de veluwe je zit maar hier vind ik de prijzen nog best schappelijk (betuwe).
JudithO, jeetje dat is schrikken! Fijn dat Punette voor waakpaard heeft gespeeld.
Greendragon, dat klikt niet fijn. Ratten die veel zooi maken. Heeft je harde werk geholpen?
Fijn dat je merrie weer eet Lynn! Overnemen van alles zou mooi zijn. Ik zou gewoon een mp advertentie zetten in samenspraak met de boer. Genoeg mensen die zo’n plek waar alles aanwezig is zoeken.
Paarden verdwijnen Noordje :wow: niet grappig. Sterkte met de sneeuw. Je mag het houden van mij ;)
Azmay, mooie ronde maken jullie.
Merexa, wat netjes! Echt heel mooi! Paard is ook tevreden zo te zien.
Jolynne, school houd je wel lekker bezig zo.. Sterkte met je rug.
Oh Marlies <3 wat een leukerddd. Mag je best komen brengen hoor :D

Hier gelukkig nog geen sneeuw. Lekker houden zo. Hoef die smurrie niet.

Ik ben weer terug uit Edinburgh. Wat een leuke stad! Echt een aanrader.
Alles leeft gelukkig nog en ik weet nu zeker, er is leven na de 30! :') :') Mijn lijf doet het nog whahaha

De hondjes vonden het hartstikke gezellig met mijn vader (voert te veel :P ) en de paarden weten niet beter. Mijn vader past al jaren op de paardjes. Arme asielkatten hadden wel wat stress maar dat was vanochtend ook al een stuk minder.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:06

Hahaha die foto :')

Karin ben jij straks ook verantwoordelijk voor het maken van afspraken met de hoefsmid en enten enz.? Ik regel dat wel voor het paard dat hier staat en dat zou ik allemaal mee laten wegen in je beslissing. :)

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:59

Hier nog niks. Fietste nog naar paarden, zonnetje erbij, heldere lucht, geen idee wat eraan gaat komen. Ben wel blij dat paddock nu wel droog en vlak is voor de sneeuw.

Selka, nee, met die mensen is echt niet te praten helaas. En als we iets proberen te overleggen en ze beloven iets, gebeurt het echt niet. Ze hebben zelf helemaal niks met dieren en leven op een soort eigen eiland. Ook op sociaal vlak naar anderen. Ik kan bijv goed met alle buren en die klagen bij ons, maar wij wonen er niet......

We wonen in Ermelo en er is ook heel weinig aanbod aan bos of hei. Voor 1000m2 grond betaal je al 4 ton, dus je kan je voorstellen wat de prijzen zijn als je echt een stukje grond wil en een huis.

Fijn dat je even met een gerust hart bent weggeweest

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:16

Wat een prijzen.
Voor dat geld heb je hier ruimte genoeg met een mooi huis erop.

Hier sneeuwt het al even dikke vlokken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:22

Ermelo is een half uurtje, je mag de dakgoot zo halen ;) De grondprijzen zijn inderdaad belachelijk, maar als je nu bereid bent om bijvoorbeeld in de Noordoostpolder wil wonen heb je voor 4 ton bijna een hectare met een huis erop. Dat is nog geen half uurtje rijden vanaf Ermelo...
https://www.funda.nl/koop/creil/0-40000 ... opp/+10km/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:33

Mer1980 schreef:
Ermelo is een half uurtje, je mag de dakgoot zo halen ;) De grondprijzen zijn inderdaad belachelijk, maar als je nu bereid bent om bijvoorbeeld in de Noordoostpolder wil wonen heb je voor 4 ton bijna een hectare met een huis erop. Dat is nog geen half uurtje rijden vanaf Ermelo...
https://www.funda.nl/koop/creil/0-40000 ... opp/+10km/

Hey, dank je wel, is heel aardig! Maar De dakgoot ligt er gewoon, maar hij verdomd het om hem erop te doen na vele beloftes. Dit wisten wij niet, want het was beloofd, dus we gingen er vanuit dat dit netjes zou worden gedaan dan ook. Zij laten altijd alles doen. paar keer aangesproken nog en ja, gaat gebeuren. Maar gebeurde dus niet en laatste gesprek draaide ze de woorden opeens om en reageerden echt heel naar.

Mijn man werkt 50/60 uur en kampt al lange tijd met een behoorlijke schouder blessure. Daar zijn ze van op de hoogte. We wilden het zelf doen, maar er zijn dingen door hun gezegd en de spullen kwamen maar niet die erbij nodig waren. Tja, we hebben echt enorm veel geinvesteerd in hun spul, wat we allemaal nooit mee kunnen nemen. De dakgoot ligt bij hun.

Er zou op een nat stuk afgelopen najaar ook nieuw zand komen en nu kan het opeens allemaal niet in 1keer. Maar ze zijn zelf continu flink aan het verbouwen en wij huren al langere tijd en hebben afspraken gemaakt die niet nagekomen worden. Staldelen die in onze rijkbak zijn gezet en direct verwijdert zouden worden, maar er nu 1,5jr later nog steeds staan.

Dat stukje grond en dat die 4 ton kost is maar ene voorbeeld. Op 1000m2 kun je echt niks. De meeste huizen hier zijn ook niet fijn gelegen gek genoeg.
Grotere stukken agrarisch waar je dus niet op mag bouwen, liggen rond de 60.000 bijv.
Als er iets moois te koop zou komen, zijn we ook niet de enige en zal het via via sneller verkocht zijn.

Heb et nog met hondjes gelopen, nog steeds mooi weer en geen sneeuw. Wel 2 hertjes tegen gekomen, altijd leuk. Hondjes en ik kijken naar de hertjes en zij naar ons. We houden altijd afstand en rust dan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 07:54

Mannen. Zeggen veel te kunnen. Beloven veel. Alleen het tijdstip van uitvoering laat vaak op zich wachten.

-4 nu. Bah...hopelijk snel weer boven 0. Dat gedoe met water/vriezen vind ik vervelend.

Wel gisterochtend een mooi ritje gemaakt:

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:07

Anke, ik zeg eerlijk dat wij vermoeden dat het juist aan de vrouw des huizes komt of de combinatie samen. Zij heeft mij veel beloofd en daar is dus nog niks van waargemaakt.

Ik snap heel goed dat wij het huren en wij nemen ook alles op ons. Maar afspraak is de vaste zaken zijn voor hun.
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je iets verhuurt en het gewoon niet netjes wil hebben. Je kijkt er toch meer tegenaan dan wij en als wij weg gaan, is het nog steeds van je.

Mijn man doet gelukkig wel altijd wat hij beloofd. Paarden gaan juist voor op het huis bijvoorbeeld. Toen we nieuwe palen en lint kregen, stond het er zo in.
Er was ons gezegd; als zulke dingen gedaan moeten, of wij dan willen helpen. Maar wij doen het altijd zelf. Is ook geen probleem verder.

Hun werklui hadden rotzooi in onze paddock gedumpt, waaronder echt gevaarlijk spul. Ik schrok wel, maar zou weggehaald worden. Ik had het afgezet, maar er gebeurde maar niks.
Die werklui waren klaar en er gebeurde niks.
Toen werd er bij ons een slijptol neergelegd en moest mijn man het ijzer in kleine stukken maken en naar oprit sjouwen. En een grote berg tegels. Ik werd wel geirriteerd, maar je houdt je in voor de goede vrede. Ook in hele nette gesprekken, lijken ze het echt niet te snappen.

Nu gewoon geen zin ook meer om meer te doen dan de paarden, omdat het keer op keer op keer zo gaat en we toch weg willen. Je geeft een beetje op als het ware.

Anke, wat een gave foto!!! Is jouw fjord zo een lichte of lijkt dat zo?? Als je op een schimmel had gezeten, zie je helemaal het verschil niet meer waar sneeuw stopt en paard begint.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:19

MarliesR schreef:
[ [url=m/xVnx0Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat hoofd :')

@Selka, yess nachten overleefd. Zaterdag weer de nacht in :Y)

Thanks allen voor het meedenken. Ze moet nu weg waar ze staat omdat die mensen er bang voor zijn begrijp ik omdat het een arabiertje is en geen 'gewone' bejaarde pony.
Maar goed het gaat zoiezo toch al niet door geloof ik omdat ze niet wilde dat hij alleen achterbleef als ik samen met mijn zusje ga rijden en de shet mee gaat op de fiets.
Dan houdt het op, ik wil wel gewoon mn ding kunnen blijven doen en vooral rijden als ik daar eindelijk eens tijd voor heb :Y)

Hier alleen natte sneeuw gevallen *\o/*
Ietswat glad op mn oprit maar verder goed te doen dus mag niet klagen!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:21

Hahaha, MarliesR, zijn blik is goud waard! :')

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:24

Geniaal, dat hoofd boven de emmer!

Inderdaad niet aan huis gekluisterd zitten voor andermans pony Karin.

Ik heb gister mijn schrikdraad, apparaat en toebehoren besteld, spannend dat ik het vind, haha :+

Ik overweeg ook om bij een jaarling te gaan kijken om aan te kopen. Nog even goed verzinnen wie ik mee kan nemen om een goed oordeel te kunnen geven buiten mijzelf om.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:36

Ik wil hier toch even een vraagje stellen, weet niet of ik er echt een topic voor wil maken op dit punt.
Bij mijn projectpaardje valt het me op dat ze rechts vreselijk zuur is als ik de schouder aan wil raken, echt heel gefrustreerd in de muur bijten of naar mij happen. Ze heeft aan die kant ook een bult onder haar kaak waar je bij jonge paarden wel vaker een bult zit maar dan alleen rechts en behoorlijk flink en ze is 4,5. Baas heeft de conclusie getrokken dat ze eens vast heeft gezeten oid en een trauma heeft. Ik ben zelf bang dat ze nog last heeft. Aan de andere kant is ze toch al niet bang om te bijten.
Iemand een idee? Baas wil dat ik er mee aan de gang ga en als het probleem blijft een professional erbij halen maar ik vind het gewoon heel apart.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:41

Is het mogelijk om er eens een foto van te maken? Ik kan mij er niet helemaal een goed beeld bij scheppen. Zie je er ook iets van in beweging?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:46

Mer1980 schreef:
Is het mogelijk om er eens een foto van te maken? Ik kan mij er niet helemaal een goed beeld bij scheppen. Zie je er ook iets van in beweging?

Het is een beetje dit, wel groter dan ik bij Diva had.
http://paardentandarts-ines.be/wp-conte ... 8/Bult.jpg

Een foto maken is niet te doen, beest is een haarbal.
Zit er blijkbaar al lang en voelt ook als zon bult maar misschien iets breder en langer zeg maar. Voelt glad gelijkmatig en hard zoals normaal kaakbot.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:07

ik haal jonge/nieuwe paarden eerst door de molen; hoefsmid, tandarts en osteo/fysio voordat ermee gewerkt wordt. In dit geval klinkt een DA ook niet verkeerd. Zuur gedrag is toch vaak pijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:08

Zapje schreef:
ik haal jonge/nieuwe paarden eerst door de molen; hoefsmid, tandarts en osteo/fysio voordat ermee gewerkt wordt. In dit geval klinkt een DA ook niet verkeerd. Zuur gedrag is toch vaak pijn.

en als het te gevaarlijk wordt of de eigenaar niks wil laten nakijken, laten gaan, het is niet jouw paard en niet waard om je nek te breken voor een ander

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:12

Lynn_Nikita schreef:
Zapje schreef:

en als het te gevaarlijk wordt of de eigenaar niks wil laten nakijken, laten gaan, het is niet jouw paard en niet waard om je nek te breken voor een ander

Ik had er de eerste paar keer wel moeite mee maar inmiddels is ze goed te lezen.
Ze heeft ook geen respect voor je ruimte in het algemeen, toch lastig met zo'n kolos maar ik kan er steeds meer mee. Voel me niet constant in gevaar :')

Ze is ook zuur als je haar achteruit wil laten gaan, dacht eigenlijk dat het om haar ruimte ging. Dat ze gewoon moeite heeft met autoriteit maar als haar schouder kapot is is dat wellicht ook een ding. Maandag eens zien of ik meer patronen kan herkennen. Door de wei heen stuiteren doet ze wel rad en zonder problemen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:03

Azmay schreef:
Mer1980 schreef:

Het is een beetje dit, wel groter dan ik bij Diva had.
http://paardentandarts-ines.be/wp-conte ... 8/Bult.jpg

Een foto maken is niet te doen, beest is een haarbal.
Zit er blijkbaar al lang en voelt ook als zon bult maar misschien iets breder en langer zeg maar. Voelt glad gelijkmatig en hard zoals normaal kaakbot.

Rottende kies met botwoekeringen?

En wat Zapje zegt, goed na laten kijken dit dier. Eerst alles uitsluiten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:06

Antheman schreef:

Zou dat na een paar jaar niet echt al uit de hand gelopen moeten zijn?
Vind het ergens best banketstaaf om haar op kosten te jagen zeg maar :o
Zij ziet het gewoon als een pittig paard met karakter en een gebrek aan opvoeding (en daar zit ook zeker wat in)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:09

Je mag een paard ook best zo zien maar aangezien het niet jouw paard is en ze je wel vraagt om er mee aan het werk te gaan zou ik persoonlijk wel graag weten of medisch eea. is uitgesloten.
Bult op der kaak en een schouder waar ze heftig op reageert klinkt als iets wat toch niet lekker zit. Iig die schouder. Stinkt ze ook uit der mond? En blijft ze heftig als je de aanraking vasthoud of zakt het dan weg?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:13

belle_boef schreef:
Je mag een paard ook best zo zien maar aangezien het niet jouw paard is en ze je wel vraagt om er mee aan het werk te gaan zou ik persoonlijk wel graag weten of medisch eea. is uitgesloten.
Bult op der kaak en een schouder waar ze heftig op reageert klinkt als iets wat toch niet lekker zit. Iig die schouder. Stinkt ze ook uit der mond? En blijft ze heftig als je de aanraking vasthoud of zakt het dan weg?

Bij de kaak reageert ze niet pijnlijk, uit haar mond stinken denk ik niet maar ik ga uit veiligheidsredenen mijn gezicht niet dichtbij genoeg houden om het te kunnen ruiken.
De schouder is het vooral het ernaartoe bewegen/wijzen wat lijkt te triggeren, het aanraken op zich of duwen lijkt het niet eens echt erger te maken zover ik nu weet. Ze ontspant dan uiteindelijk wel maar een dekje wat daar zit moet in de eerste instantie echt "dood".

In de algemene omgang word ze makkelijker voor me, ze kan ook echt heel lief kijken maar achteruit lopen en wijken voor druk samen met die rechterschouder blijven nu na een paar uurtjes een issue.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:27

Azmay schreef:
Antheman schreef:

Zou dat na een paar jaar niet echt al uit de hand gelopen moeten zijn?
Vind het ergens best banketstaaf om haar op kosten te jagen zeg maar :o
Zij ziet het gewoon als een pittig paard met karakter en een gebrek aan opvoeding (en daar zit ook zeker wat in)

Je kunt je natuurlijk afvragen hoe t komt dat dit een pittig dier is. Barst ie niet van de pijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:52

Dat is precies hoe ik nu aan het denken ben antheman, of het geen combinatie is van weinig opvoeding en pijn. Heb vandaag wel gemeld dat het me niet zou verbazen als ze nog pijn heeft, is natuurlijk niet wat je wil horen als eigenaar. Vind het flink lastig zo :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:03

Azmay schreef:
Dat is precies hoe ik nu aan het denken ben antheman, of het geen combinatie is van weinig opvoeding en pijn. Heb vandaag wel gemeld dat het me niet zou verbazen als ze nog pijn heeft, is natuurlijk niet wat je wil horen als eigenaar. Vind het flink lastig zo :o

Je mag altijd nee zeggen en hiermee stoppen. Als t niet ok voelt voor jou, geef dat dan aan. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 01:54

Volgens mij ben je al erg begaan met het beestje en wil je graag helpen. Ik snap het en als jij het niet doet, gaat iemand anders misschien behoorlijk de symptomen negeren.

Probeer de eigenaresse uit te leggen dat haar gedrag echt door pijn kan komen en je haar wil laten nalopen door een veearts. Dat is voor de eigenaresse ook fijn, want wie wete hoe positief het paardje kan veranderen.

Ik wilde ook al zeggen; ruik even aan dr mond en als het lukt, probeer eens te kijken.

Als het en dr mond en de schouder zijn, zou het fijn zijn als je precies weet wat er gebeurt is. Is het ook traumatisch geweest of is het puur de pijn.

Ons paardje had afwijkend gedrag. Hele goede dagen en hele slechte. Slechte werden steeds meer. Mijn man is echt heel hard gevallen na een rodeo uit het niets. We hebben zolang gezocht en kwamen uiteindelijk achter afwijkingen waar hij helaas niet verder mee kon. Vreselijk om een 7jr paard dat echt zijn best deed, te laten gaan. Maar wat waren we opgelucht dat we eindelijk antwoorden hadden.