Ha, ha, ha, Chasey, kun je, je kinderen even naar mij toe sturen????
Gelukkig gaat het hier goed . Er wordt de hele dag al flink geknetterd en geknald, maar ik heb nog geen rennende of panikerende paarden gezien. Ze staan heerlijk in de schuilhut aan hun hooi te knagen.
Op dit moment komt er een flinke plens regen, maar het ziet er naar uit dat het rond 24:00 (helaas) droog is. Wel krijgen we zware windstoten dus dat helpt gelukkig een beetje. Ik ga straks lekker naar bed, zet de wekker op 23:30, geef ze een bak wortels en zie wel wat er gebeurt.
Heb ook nog van die NAF Magic star spuiten in huis, maar twijfel of ik die ga geven en of het überhaupt iets doet.....
Hier handelen ze het. Ze eten nauwelijks hooi maar wortels en verwenhooi gaat er wel in. Vijf voor 12 krijgen ze beide een emmer slobber. Dan overleven ze de grootste knalpartij wel
Tijdens het ergste geknal even bij de paarden gaan kijken. Die hadden hun hooi gelaten voor wat het was en stonden middenin de paddock wat om zich heen te kijken. Paar wortels gevoerd en even blijven wachten tot het rustiger werd. Toen ik weg ging stonden ze alweer lekker hooi te eten.
Hier pas over 6 uur ofzo Nieuwjaar, paarden staan lekker buiten want we zijn de stal aan het verbouwen... maar het word hier niet zo gevierd als in NL, teveel brandgevaar
gelukkig Nieuwjaar allemaal!!! dat geknal hebben we ook weer overleefd als er iemand een tinkertje te koop weet staan, tussen de 140 cm en de 148 cm, ik zoek een tweespan maatje voor de koets.
Zammie
Geplaatst: 01-01-18 09:12
Gelukkig en gezond nieuwjaar allemaal.
@Waaslander. Hier bij ons in de buurt is stal Roseboom. Die heeft altijd veel verschillende tinkers staan en je mag ze eerst een maand op proef. Hoor alleen maar positieve verhalen over ze...
Gelukkig nieuwjaar iedereen. Hier was het na 12 uur echt even een gekkenhuis. Ervoor gaven ze er niks op. Heb ze van 12 tot 2 binnen gehad en daarna de deuren weer open.
Jullie ook allemaal de beste wensen voor komend jaar. Hier al het vuurwerk overleefd, de regen daarintegen. Heb de geultjes weer gespit zodat ze even naar buiten kunnen straks. Gelukkig schijnt de zon dat maakt hebt minder erg
joyce B
Geplaatst: 01-01-18 11:25
De beste wensen voor 2018!
Hier prima gegaan. Mijn merrie was een stuk relaxter dan vorig jaar toen ze haar eerste oud en nieuw hier doorbracht. Ze stond samen met mijn oude heer tot 20:30 in de paddock bij de scheidingsdraad. Pony van vriendin stond binnen te eten en pensionpaard wisselend binnen te eten en buiten te kijken. De ijslander stond gewoon in de paddock.
Vanwege haar blessure mijn merrie toen in de box opgesloten en mijn pony in zijn stal ernaast met deur open voer en hooi gegeven zodat hij haar gezelschap zou houden. Merrie heeft wel af en toe wat heen en weer gelopen en strak door het luikje naar buiten gekeken maar geen paniekerig gedoe meer.
Mijn oudje gaf geen krimp en de anderen eigenlijk ook niet.
Prachtig vuurwerk en ook veel langer dan eerdere jaren. Crisis is vast voorbij was ook precies op tijd droog gelukkig. Wat een water was er die avond weer gevallen!
Beste wensen allemaal met jullie diertjes aan huis
Chasey
Geplaatst: 01-01-18 12:31
Beste wensen allemaal!
Gisteren kwamen we om 12:30 al weer thuis en stonden Bliksem en Nick lekker op rust in de weide hoor. Niks aan de hand. En de katten lagen ook gewoon op de bank te pitten. Hond was buiten in de paddock. Toen we aan kwamen rijden moest ie zich eerst uitgebreid uitrekken. Dus die had gewoon liggen slapen
Alleen begint het jaar niet heel gezond hier. David heeft roodvonk en ik vermoed dat ik het zelf ook heb. Niet zo heftig als David, maar ben afgelopen week ook al flink ziek geweest en heb nu, net als David, de typische huiduitslag. Toch probeer ik straks even een nieuwjaarsritje te maken. Al is het maar een blokje om
joyce B, Dat zei ik ook al tegen mijn zus, dat er veel meer siervuurwerk was dan voorgaande jaren! Echt super veel mooi spul.
We hebben voor het eerst oudjaar gevierd in ons nieuwe huis. We wonen nogal afgelegen, dus hadden nauwelijks geknal verwacht ... En toch kwam het van overal! Maar de paarden bleven er erg rustig bij, ze gingen gewoon op de paddock wat naar de lucht staan kijken. Ook de honden en katten zijn er erg kalm onder gebleven. Op naar een prachtig 2018!