Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 21:51

Alles weer wit!? OMG, ik hoop dat dat me bespaard blijft. Alles is zo mooi begaanbaar nu...

Hoeveel paarden heb je Lys_ppa? Wij hebben een schuur met loopstal en stallen (die we af en toe gebruiken).

Vanuit de stallen, 3 op een rijtje. Komen uit in de loopstal.
Afbeelding

Bovenaanzicht met de camera s nachts. Dat smalle stukje is t gangetje dat ik gebruik om van t opslaggedeelte naar de paarden te lopen. .
Afbeelding

In t opslagdeel is voerhok, zadelkamer, ruimte voor hooi/stro (geen grote opslag) en plek voor kruiwagens etc.

Karin_deB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:02

Zalig zoveel ruimte en mogelijkheden Ir111!
Lopen ze jouw strooisel niet alle kanten op?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:20

Ik vond die schuur nogal overdreven toen we het huis enzo kochten. Het kan echt met minder. :D Maar het is inderdaad superfijn. Ben er heeeel blij mee!

Nee strooisel gaat behoorlijk goed. Het is een potstal dus behoorlijk stevig. Dagelijks bijhouden en goed terug vegen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:28

Ooh wat een heerlijke schuur!

Hier niet wit, wel nat. Had ook niet gehoeven.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 23:11

Ik hoop ook dat de sneeuw ons bespaard blijft.. vanmiddag tegen verwachting in droog gebleven met rijden.

Jij hebt een fijne schuur lr.. hoe groot is die? Je fotos hebben me wel weer verder geholpen in het denkproces :D met die doorloop

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 23:26

Erg mooie schuur!

Hier geen wit, maar veel regen.
Mijn vriend had de paarden even in de wei gehad. Ice had mazzel en is onder het draad gekropen naar het hoge gras. :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 23:40

Hier is het ook nat, maar gelukkig niet wit. Ik heb nachtdienst dus ik zit daar ook niet zo op te wachten.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 07:39

Ziet er tof uit IR 111!
Hier ook enorm veel regen gevallen. Echt balen hoe hard het dan gaat dat alles weer nat is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-26 08:27

ohhh wat heerlijk zo'n grote schuur.

Ice haar haflingerkant komt naar voren.. Al doet hier de niet haflinger dat.. haflinger durft het niet.

Bah veel regen en bah wit. Hier niet zoveel regen en gelukkig geen wit.

Sjolvir heeft een extra huisgenootje erbij. Hopelijk snel gewend en verwend.

Nog wat koetjes op de foto. Dure dierenartsrekeningen, weer klusjes gedaan door mensen rondom de paarden, entingen met wel en geen last ervan bij de paardjes.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 08:57

Wat een heerlijk grote inloopschuur is dat zeg!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 09:23

Die inloopschuur is echt geweldig, <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 10:47

Dank voor de complimenten!

Lys_PPA schreef:
Jij hebt een fijne schuur lr.. hoe groot is die? Je fotos hebben me wel weer verder geholpen in het denkproces :D met die doorloop

10x20 meter

Ik heb de wanden en tralies bij de doorloop expres laag gehouden. Zo kun je grote dingen toch door t gangetje krijgen.

Achteraf had ik de scheidingswand tussen de 2 stallen die aan elkaar zitten mobiel willen hebben. Dan kan je er naar believen 1 grote stal van maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:14

Ir111, wat heerljik zo voor de paarden!

Lys, gaaf runderen met de paarden.

Hier geen sneeuw, gelukkig en alleen gisternacht weer 1x zoveel vorst dat water slang bevroor, maar nu alles allang weer ontdooit.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:16

Hier is het weer wit. Geen dikke laag gelukkig, maar irritant genoeg

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:40

Hier geen sneeuw wel ijsregen gisteravond. Gister in de paddock gelongeerd en die maar gelijk gesleept. Verder is dit niet mijn periode. Dingen gaan stuken het maken kost tijd en is weerveel regelen.
Wordt tijd voor voorjaar.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 13:22

Daar kijkt iedereen wel naar uit denk ik...

Voor vanavond heb ik een binnenbak in de buurt geregeld, onze vast instructeur geeft daar vanavond club les, hij is daar dan toch al en wij kunnen om 21u tegen een vergoeding dan ook een uur binnen rijden... Maar nou haakt mijn vriend ineens af.... "verkouden"... irritant. Want ik ga eigenlijk liever niet in mijn eentje in het donker met mijn soms wat lastige paard op pad met de trailer... -O-

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:00

Balen Nickeltje!
Kan er iemand anders mee?

Onze pup is vandaag weer naar de trimsalon geweest. Hij heeft ogen :oo :')
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:04

Wat een verschil! <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:34

Heel gaaf zo'n schuur Ir111!

hier was het ook wit vandaag, en er zou nog meer vallen helaas.
Wat een knapperd Karin, wij gaan zaterdag naar honden kijken.
Word een rondje oost Nederland haha.
Van Friesland, naar de Achterhoek van Gelderland, naar Noord Limburg.

Geen pups, maar rond 1 jaar oud.

Vrijdag ga ik de 3 paarden bij elkaar zetten.
Ik heb sinds 1,5 een merrie erbij nl.
Hopenlijk gaat het goed.
Hier nog met een draadje ertussen

Afbeelding

Dit zijn mijn stallen.
Die grote ruin heeft een stal van 6x3, de 2 merries beide een stal van 4,5 bij 3.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 07:24

Succes morgen Silly, als ze al een tijdje over de draad heen kunnen snuffelen zal het wel meevallen hoop ik

Wat een schattige snoet zo verst van de trimmer

Het werkaanbod voor afveulenen heb ik voor 5 dagen afgewezen, heb aangegeven als hij echt in de knoei komt ik voor 2 dagen kan uithelpen maar echt alleen als reserve en nood.
De andere zzp klus wil ik niet afzeggen, dan zou ik 4 mnd niet inzetbaar zijn bij de bedrijven die mij het hele jaar door werk aanbieden en dat kan ik niet maken.
Mijn vaste baan heeft in die periode ook een piek ( motorenzaak) dus minder werken gaat zeker niet lukken. jammer maar een dag heeft maar 24 uur en met de (pension) paarden erbij zit ik al op 48 uur werk per week

Gisteren naar Kramer en aansluitend reiterlive gegaan. Dochter was jarig en had geld gekregen en dat moest natuurlijk zo snel mogelijk uitgegeven worden.
reiterlive viel lichtelijk tegen, dat er maar incidenteel magazijnverkoop was had ik gezien maar er stond online dat de zaak gewoon open was, ja 2 gangen met poetsspullen en likstenen en de rest was afgezet.

Wel een grote zadelkast gevonden die ik al lang zocht ( 75 x 75 x 190 in metaal) 2e hands zijn die bijna onvindbaar en nu al 3 keer pech gehad dat een verkoper of aan hoger bod verkocht ondanks afspraak of dat ik net te laat was. Die paste helaas net niet in de auto tenzij ik een kind of Joyce achterliet dus dat heb ik even overwogen :Y) maar toch maar niet gedaan
Nog steeds een prijzige aankoop maar wel een stevige en toch goedkoper dan wat ik online tegengekomen ben. Ik ga de 60 x 60 kast en misschien de kleinere 75 x 75 kast dan verkopen dus als ik dat ervanaf trek is die al bijna gratis ( vrouwenlogica )
Over ruim een week is wel lager verkauf dus ik denk dat ik dat ga combineren en de trailer meeneem.
Nog een ongelukje gehad onderweg, de dochter had ook warme chocomel meegenomen, alleen ging dat even mis, bij het willen drinken rechtstreeks aan de thermoskan klotste er een deel uit over haar lip en kin, dikke blaar en brandwond. gelukkig al bijna in de winkel en daar gekoeld en op de terugweg brandwondenzalf gehaald bij een apotheek.

Voor diegene die veiligheidsbeugels hebben, welke?? Dochter wil die graag, wilde eerst zo`n openklap systeem, ik heb zo`n buigbare met rubber aan de zijkanten en nu twijfelen wij. Elastiek aan zijkant zijn ondingen dus die worden het niet en tot nu toe had zij korfjes maar daar is ze nu ook echt te groot voor.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 08:32

Klinkt als een verstandig besluit met die baan.
Ah balen van de kast.

Ik heb de Sprenger Flexcite beugel. Die wordt ook veilig heidsbeugel genoemd omdat ie kan klappen.
Echte openklapbeugels vind ik wat spannend. Werkt namelijk ook niet altijd.

We hadden een witte verrassing deze morgen
Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 08:43

Hier ook een prachtig laagje sneeuw. Op de fiets wat zwaarder maar heel erg mooi.

Ik heb gister avond na al mijn gemopper een heerlijke les gereden in de binnenbaan en ook weer eens lekker kunnen springen nadat dat deze zomer voor de laatste keer gebeurd was. Ik betaal daar flink voor vandaag want springen is behoorlijk naar voor mijn kapotte heup maar het was het waard.

Ik heb 2 verschillende beugels aan 2 zadels hangen, allebei model opzij-klap.
Van Eurostyle heeft een breed en iets gekanteld voetbed wat ik erg prettig vind. Met cross rijden en met een koeien training ben ik er afgelopen jaar een paar keer hard af gegaan en alle drie de keren is de beugel ook netjes open geklapt.
Vooral het iets bredere en iets gekantelde voetbed bevalt mij erg goed.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 09:02

Hier ook een laagje sneeuw! :oo Gelukkig niet te erg, en het lijkt warm genoeg waardoor de bijkomende gladheidsellende ons bespaart blijft.

Wat tof die bak(jes)fiets Boemel. <3 Gebruik je die ook echt of staat ie voor de sier?

Ik heb jaren gereden met de SafeStyle beugels. Je kunt ze gebruiken met een rubber opzetstukje, vond ik niet mooi dus ik reed met de beugel gewoon open. Ik vind ze erg mooi. Deze: https://www.safestyle.nl/product/tradit ... 13105b7e4e

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 09:13

We gebruiken m echt, voor plantjes verkoop of gratis weggeven van dingen, maar erop fietsen is onmogelijk :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 09:16

boemel schreef:
erop fietsen is onmogelijk :D

Dat zijn de beste fietsen wat mij betreft. :')