[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:30

Ik werk 28 u over 5 dagen, 3 halve en 2 hele dagen. Ook hier 1 x mesten en 1 x hooi geven, in de winter 2 x hooi en dan doet mijn man de ochtenden.

Mesten doen de klanten in mee.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:35

Klinkt druk maar wel fijn SSDesign!

Ik merk vooral nu met de kleine dat mijn vrije tijd minder van mij is. Waar ik voorheen op mijn vrije dag dan de paarden deed, en in het begin met een slapende baby, kan ik nu niet zo veel doen met hem erbij als zonder. Wel super gezellig samen, maar anders. Verder hebben wij dus de taken onderling verdeeld en ben ik nog wat zoekende in het onderhouden van de track etc. Scheelt ook dat mijn paard met pensioen is en het grove werk voor de staleigenaar is.
Kan dus alleen maar respect hebben voor de toewijding die jullie allen hebben, zeker winterdag, waar een stal overdekt uitmesten altijd minder pittig is dan in de volle regen de track over..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:38

Je noemt een van de redenen waarom ik geen kind heb. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:44

Ir111 schreef:

Ik wilde het niet zeggen :o

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:50

Wij hebben 4 pensionpaarden staan, dat zullen er volgend jaar meer worden. Bevalt hier goed, maar we laten niet meteen iedereen komen die hier komt kijken. Hebben nu een heel fijn clubje die af en toe ook mee helpen, maar is bij ons geen vereiste.

We doen nu vaak overdag uitmesten en 's avonds voeren & hooi, overdag staan ze op de weide en als ze dan naar de track gaan is er altijd nog wel hooi over van de nacht als ze dat willen.
Grote klusjes plannen we van te voren, soms dat 1 van ons het doet als we met de baby zitten en soms gaat ie een dag naar de opvang zodat we even veel werk kunnen verzetten. Afgelopen weekend fijn hulp gehad van m'n broer met de schuurpaal neerzetten en de nieuwe poort bij de bak ophangen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:02

Ir111 schreef:

:D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:41

RianneH schreef:
Ir111 schreef:

Dat dus :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:13

Ja een kind eist wel heel veel van je vrije tijd op, maar je krijgt er ook veel voor terug. En ze is nu 5 en gek op paarden. Vorig jaar bixie gestart, dit jaar even op laag pitje ivm veulen bij de pony. We doen nog steeds veel met de paarden alleen nu op een andere manier
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:16

Belker schreef:
RianneH schreef:

Dat dus :D

Hier nog iemand :')

Hier onze nieuwe overkapping voor de poetsplaats:
Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:28

Mooi!

En té schattig Cemlys <3 De schimmel is ook zo leuk!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:31

Dat is wel weer te lief Cemlys <3 <3

Mooie overkapping.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 14:32

Cemlys schreef:
Ja een kind eist wel heel veel van je vrije tijd op, maar je krijgt er ook veel voor terug. En ze is nu 5 en gek op paarden. Vorig jaar bixie gestart, dit jaar even op laag pitje ivm veulen bij de pony. We doen nog steeds veel met de paarden alleen nu op een andere manier
[ [url=m/41J0HD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vPwQih.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wclzhF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah super leuk! Ik hoop dat ons zoontje ook een paarden jongetje gaat worden (maar niet is ook prima) hij reageert nu al heel enthousiast op de paarden (en kippen, katten, konijnen en hond :') )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 15:03

Zijn er hier trouwens dames (of heren?) Die morgen naar equiday gaan of er met een standje staan oid? Wij gaan morgen wel, mijn vrouw (bokker jinte) is herkenbaar aan t-shirt met onze bedrijfsnaam erop :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:06

Cemlys schreef:
Ja een kind eist wel heel veel van je vrije tijd op, maar je krijgt er ook veel voor terug.

Gelukkig zijn er ook mensen die het zo zien. :D

Vraagje voor de klussers met hout hierzo: ik wil een zaag kopen waarmee ik planken op lengte kan maken (recht en schuin uiteinde) en ik wil planken/panelen in de lengte perfect recht kunnen zagen. Bestaat zoiets en zo ja hoe heet dat?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:13

Ir111 schreef:
Cemlys schreef:
Ja een kind eist wel heel veel van je vrije tijd op, maar je krijgt er ook veel voor terug.

Gelukkig zijn er ook mensen die het zo zien. :D

Vraagje voor de klussers met hout hierzo: ik wil een zaag kopen waarmee ik planken op lengte kan maken (recht en schuin uiteinde) en ik wil planken/panelen in de lengte perfect recht kunnen zagen. Bestaat zoiets en zo ja hoe heet dat?

Een verstekzaag of een handcirkelzaag

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:24

belle_boef schreef:
Een verstekzaag of een handcirkelzaag

Ja, zoiets had ik gevonden. Maar ik kan geen filmpjes vinden dat je daarmee ook in de lengte kunt zagen? Kan dat wel met een verstekzaag?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:25

Een handcirkelzaag is alleen leuk met een hele vaste hand. Dat levert bij de meeste mensen alleen maar frustratie op (oa bij mij).

Ik zou gaan voor een radiaalzaag, die dingen zijn echt fantastisch!

Voor in de lengte is een zaagtafel de beste optie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:26

Ah dat is wel lief Cemlys!

Wij hebben vandaag eindelijk de omheining verplaatst. Het blauwe stuk is er bij gekomen zodat we nu 1 recht draad van voor naar achter hebben en geen prikpaaltjes meer. Dit is de semi-permanente omheining, die je in het puin kan slaan.
Afbeelding

Dit was oud
Afbeelding

Dit is nieuwe. Met draadje op shet hoogte, zodat zij heen en weer kunnen en de mijne niet.
Afbeelding

Afbeelding

En nog een mooi stammetje kunnen scoren, dus nu hebben we er 3 voor de slalom. Ik wil er nog 2 bij, maar dat worden voorlopig gewone palen. Tenzij ik nog 2 van die berkenstammetjes kan scoren :D
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:40

Hoe bevallen die T-post palen eigenlijk?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:45

Heel goed. Hier komen we er met gewone palen niet doorheen omdat er puin onder zit. Deze staan er met een palenrammer zo in. En heel stevig. Met een hefboom heb je ze er zo weer uit.
We hebben er verschillende isolatoren bij. Voor draad en poortgrepen. En beschermkappen waar ook nog een draad doorheen kan. Die klik je er vrij makkelijk op.

Ik vind het ideaal voor grond met puin :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:41

Hier is het beter te zien. Gewoon 1 rechte omheining van rechts achter de stal naar voren. Waar het gras nog groen is naast de bomen en mestbult, komen de composthopen. Dat is nu ook afgezet. We gaan tijdelijk compostbakken neerzetten om de mestbult vast te composteren. Maar uiteindelijk komen er 4 (of 6 als de ruimte het toelaat) plekken met steenschotten waar je dan zo met de kruiwagen in kunt rijden. Die komen op het groene gras gedeelte. Er achter komt dan een haag te staan, zodat je het vanaf de weg en de huizen niet ziet staan. De 2 wilgjes staan er al. Die moesten uit de pot. De rest komt het najaar. Er was bijna niet doorheen te komen met de spa, zo droog is de grond :=

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:17

JudithO schreef:
Een handcirkelzaag is alleen leuk met een hele vaste hand. Dat levert bij de meeste mensen alleen maar frustratie op (oa bij mij).

Ik zou gaan voor een radiaalzaag, die dingen zijn echt fantastisch!

Voor in de lengte is een zaagtafel de beste optie.

Maar daar kan je een hulpstuk voor gebruiken voor lange lengtes. Kan je de zaag er zo langs trekken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:27

We hebben hier alle mogelijke zagen :+ wat ik handig vind is de recipro zaag, dat ding zaagt alles _O- verder decoupeerzaag, afkortzaag en een cirkel zaag. Toch is de recipro de meest gebruikte zaag.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:05

Ik zag in dit topic meerdere bokkers ruzie hebben met zuring. Ons weiland staat vol en m’n vader wil het komend najaar omploegen en dan opnieuw inzaaien. Ik en m’n zusje zijn onwijs bang voor nieuwe zuring-ruzie. Wat kunnen we doen om dit te voorkomen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:08

Spuiten of er uit trekken.. zuring is echt rot spul en de zaden blijven heel lang goed in de bodem. Ze houden van een zure grond dus kalk wil ook helpen.