Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:10

Ik gebruik telkens endomundo (schrijf je het zo?)en dat lijkt wel goed te gaan. Mijn record was 21km in 1u15. :P

Lynn: ik ga al met het ov naar school (45min) en vanaf daar rij ik mee met klasgenoot naar de voorstelling (zo'n 2u van school af). Maar na 19u rijden er geen bussen meer naar waar ik woon (heb maar 1 verbinding naar school en dat is met bus). Misschien dat m'n vriend mij komt halen, maar dan moet ik hem dit weekend met rust laten zodat hij z'n slaap kan inhalen.

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:17

beatje schreef:
Ik twijfel niet aan jou hoor,maar de correctheid vd App.
Of aan mijn Garmin dat kan ook natuurlijk :-).Viel mij gewoon op dat je te paard de zelfde tijd doet als ik te voet en ik zou denken dat een paard sneller gaat.

Wat zou er dan niet correct zijn? Ben inderdaad ongeveer een half uur weg geweest (3 kwartier inclusief hoofdstel om, aftuigen en op/afstappen denk ik) en de afstand is ook niet variabel want dat is de route, er zijn geen sluippaden.
Equilab gebruikt de kaarten van google en die komen dus inderdaad aan afstand overeen.

Zit nu nog altijd op te warmen, net even naar een tweedehands winkel geweest omdat mijn broeken steeds hipper worden en ik gaten koud vind ( :') ),ze zijn gewoon versleten. Nu voor 2 euro 2 goede broeken :Y)

Karin_deB

Berichten: 8289
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:25

Dat is geen geld Azmay!

Ja ze schrok gelukkig niet direct af toen ik zei dat ik het daar niet voor ging doen.

Ik ben per maand gemiddeld nog niet zoveel kwijt voor hooi maar heb ze pas staan vanaf half oktober en had toen nog veel gras. Dus moeilijk in te schatten nu haha.
Heb nu 31 van de 50 balen op so far.

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:44

Hmmm, ik heb afgelopen zomer met de droogte meer bijgevoerd dan in het najaar. Nu in de winter wel weer meer maar juli/augustus echt relatief veel hooi gevoerd.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:51

Wij voeren 's zomers en winters hele dag hooi en knabbelstro, op een PP. Weides gaan (vnl in de zomer) maar af en toe open met strookbegrazing, en niet altijd voor alle paarden (sobere paardjes bij). Het is moeilijk te zeggen wat ik exact kwijt ben aan hooi omdat er maar 2 van de 10 paarden die hier staan van mij zijn, dusja, maar het is zeker nog geen 100 euro per paard.

belle_boef

Berichten: 10775
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:23

Ik zou ook hoger gaan zitten. Het is toch meet werk wat ook betaald mag worden. Hooi is voor een paard al gauw een pakje per dag in de winter. €4x30 dagen is alleen al €120. Daar komt je stro of vlas nog overheen. Mestafvoer, extra waterverbruik. En dan nog slijtage/dingen die stuk gaan.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:05

Waarom wil ze daar dan weg als ze voor een appel en ei zit daar Karin?

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:24

O man, mijn vriend komt net met het heugelijke nieuws dat het morgen 8cm kan gaan sneeuwen ^)

Lynn_Nikita

Berichten: 25566
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:14

ja ik hoop het niet in moet spullen met trailer gaan verhuizen voor oma

belle_boef

Berichten: 10775
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:59

Ik zie het hier in het noorden nog niet voorspeld maar ze zaten er gisteren ook naast dus wie weet.

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:01

Ik zou achter voer moeten gaan voor de paarden. We hebben nog een stuk of 40kg in de vriezer liggen,
maar ik geraak er niet aan..iets van niet kunnen bukken met een vastgezette rug. :+

Ik hoop nog in de voormiddag te kunnen gaan rijden.

belle_boef

Berichten: 10775
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:09

Jolynne schreef:
Ik zou achter voer moeten gaan voor de paarden. We hebben nog een stuk of 40kg in de vriezer liggen,
maar ik geraak er niet aan..iets van niet kunnen bukken met een vastgezette rug. :+

Ik hoop nog in de voormiddag te kunnen gaan rijden.


Ik snap je bericht niet. Je paardenvoer ligt in de vriezer? Wat voer je dan?

Sterkte met je rug

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:11

Wij gebruiken een grote vriezer als opslagplaats, waar ongeveer 250kg brok in past.
Rug blijft voor het leven vast, dus het is zien hoe of wat qua mobiliteit en bewegelijkheid. :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:05

Jolynne, geen leuk klasgenootje met wie je mee naar huis kan voor 1 nachtje en dan volgende dag samen door? Is misschien wel praktisch en voor 1 nachtje wel te regelen.

beatje, ik heb de polar a nog wat en hoorde vandaag dat die dingen best afwijken. Zelf had ik ook wel dat vermoeden, omdat ik met de honden loop en volgens dat ding veel harder loop dan ik doe. Maar de tijd dat ik loop klopt weer wel.

Karin, hoe goed ken je haar? Geen idee waar ze nu staat en om wat voor paardje het gaat, maar 45 euro is echt voor een shet in een kudde denk ik. Of iemand probeert het gewoon en hoopt dat jij dan geen realistisch bedrag meer durft te noemen.
Ik zou gewoon zeggen; als ik het ga doen, zal het minimaal 150 euro gaan kosten, want dat zijn mijn kosten en ik kan er niet op bij leggen. En dat dat voor iedereen zou zijn wie er evt zou komen, dus niet persoonlijk maken.

Onze paddock was goed droog gelukkig, dus even kijken wat er gaat vallen morgen. Ben benieuwd.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:33

Zo Merexa! Dat ziet er echt mooi uit +:)+ .

KarindeB ik zou ook zeker op 150,- euro gaan zitten.

Joynne, is wat superpony voorstelt geen optie?

Superpony nog even terugkomend op je zoektocht naar een huis, wat vervelend dat je door een aantal zaken beperkt wordt. Daarbij zit je nu niet in een gunstige huizenmarkt.
Ik zie op de radar dat het in Limburg al sneeuwt :( , hopelijk blijft het bij ons bij een beetje regen..... Als ik de berichten mag geloven is dat wel het geval.

Ik kan vandaag helaas niet rijden. De manege is de hele ochtend bezet met clublessen en ik ga om 13:00 een zweetspoor lopen met mijn hond. Voor diegenen die denken dat we achter een oude zweetlucht aan lopen, dat is niet het geval. Zweetwerk is een bloedspoor van aangeschoten wild.

In dit geval is dat spoor gewoon neergelegd door de trainer, maar op deze manier worden jachthonden getraind in het zoeken van "aangeschoten wild". Hopelijk gooit de sneeuw geen roet in het eten, dit was verleden week wel het geval.

Lynn_Nikita

Berichten: 25566
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:52

In Maastricht sneeuwde het wel hoorde ik van de taxichauffeur, in het midden nog niet Ik hoop dat het meevalt, ik moet straks spullen verhuizen met de trailer

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:54

Hier verwachten ze het elk moment, er lijken inderdaad microvlokjes te vallen :brr:
Ze zouden de zonnepanelen op het dak van de buren komen leggen en ik zou naar de ikea gaan vanmiddag maar ik vermoed dat het een dagje binnen blijven word :=

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:33

Hier in het Noorden nog geen sneeuw, hoeft voor mij ook niet zo nodig weer :+

Hadden we het hier niet laatst over die voeremmers met een bandje om het hoofd? Ik heb die van mij binnen gekregen (heel lui kant & klaar bij Kramer besteld). Mijn merrie is het al gewend vanuit de vorige stalling. Voor Dailey was het de eerste keer. Het is me gelukt om de eerste twee seconden op de foto te krijgen :') . Ik heb echt heel hard hard gelachen.
OMG ER HANGT EEN EMMER AAN MIJN HOOFD :oo !

Na die eerste twee seconden had hij door dat er eten in zat en was alle 'leed' weer geleden. De tweede dag propte hij gelijk zelf zijn hoofd door de lus. Met eten leren ze snel :D . En de verbinding van de band aan de emmer is zwak genoeg dat in geval van paniek oid het makkelijk los komt.

Afbeelding

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:38

Die kop _O-

Hier sneeuwt het inmiddels wel, blijft zo te zien (nog) niet helemaal liggen maar de grond word wel langzaam wit. Ze staan hiernaast nu toch op het dak volgens mij :brr:
Zo maar even een rondje met de honden doen voor er echt sneeuw ligt, Spip vind die klonten tussen haar tenen echt dramatisch :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:54

Hahaha die kop _O-
Ik heb dat ook eens geprobeerd, maar mijn oude merrie raakte compleet in paniek. Wellicht kan ik het nu weer eens proberen met de anderen :))

Hier nog geen sneeuw. Wel vanmiddag de slipjacht. Ben benieuwd hoeveel loslopende paarden ik dit jaar weer kan vangen := Tot nu toe is het bijna ieder jaar raak geweest, paarden die langs de route staan en ontsnappen. Een keer ging het giga mis want toen waren ze ook jachthonden en eigen paarden kwijt en liepen er 3 paarden van omwonenden los := Ik begin er een beetje een hekel aan te krijgen...

JudithO

Berichten: 7110
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:24

Geweldige foto Marlies :')
Mijn ruin presteerde het laatst om zelf van zijn emmer een voeremmer te maken. Hij bleef in zijn voorpluk hangen. Hij trok precies zo'n hoofd, daarna zag je hem nadenken of hij moest rennen of niet en toen koos hij ervoor rustig door te eten. Tot zover de paniek :P

Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:30

Hahaha Marlies :')
Hier lichtelijk bewolkt in het Noorden maar laat die sneeuw maar weg blijven.
Over die App.. Alsof ze mij bespioneren. :oo
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:12

Hier droog en zonnetje. Er was ook niks bevroren vanmorgen. Geen idee wat eraan komt en wanneer.

merexa, dat heb ik ook vaak. Apart he?! Denken ze nou echt dat dat goede reclame is?? Ik ga er echt niet meer van kopen.

[***], ja, het is nu een lastige markt. Nog gunstig om ons huis te verkopen en dit huis willen we echt kwijt, maar geen vooruitzicht op iets wat we echt graag willen. Second best is dan best moeilijk. Dan kan je gevoel niet meespelen en moet je echt kopen naar verstand en maar gaan.

MarliesR, hahaha als er maar eten in het spel is....

Lynn_Nikita

Berichten: 25566
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:55

Hier valt het ook al hard uit de lucht, neeeeeeeeeeeeeeeeeee

Hihi die foto met de emmer, die blik erbij

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:13

Merexa schreef:
Hahaha Marlies :')
Hier lichtelijk bewolkt in het Noorden maar laat die sneeuw maar weg blijven.
Over die App.. Alsof ze mij bespioneren. :oo
[ [url=m/zfklrk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat doen ze dus ook.... browser en cookieinstellingen eens goed onder de loep nemen.