Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:51

Blik en Nick staan ook gewoon in de stal te vreten. Nick steekt wel eens zijn kop om de hoek, maar tot nu toe goed :D
Ik loop zo ff met David naar buiten even wat klein prut afsteken, kijken hoe dat gaat. Voordat het carbit los gaat, gaan ze lekker op het gras. :D

Had gisteren de buurvrouw even gebeld, (ik zag haar buiten zitten hoor, maar ik had de badjas al aan :P ) en als het mis gaat met de paarden moest ik het gelijk zeggen. Dan stoppen ze.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:07

Ik heb ze ook al vroeg buiten gezet vanochtend, op carbid schieten na steken ze hier overdag niet zo veel af. Om 12 uur daarentegen wel en ik heb geen idee hoe mijn merrie reageert. Mijn ruin is in principe niet heel bang maar als de merrie wel schrikkerig wordt kan hij heel erg nerveus worden. Dus ik hoop dat ze elkaar kalmeren i.p.v. opjutten :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:34

Melle en Summer stonden net lekker te slapen in de paddock. De doffe carbidknallen doet ze niks.
Buurman (900meter verderop) gaat vanmiddag ook carbid schieten. Deed hij vorig jaar ook en de paarden deden er niks op uit.
Knallen zijn ze wel aardig gewend van de laatste weken dat hier veel jagers rond lopen.
Gistermiddag liepen er wel 15 jagers in knaloranje hesjes op het perceel naast ons.
Heb het idee dat Melle die hesjes enger vind dan de geweerschoten haha

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:35

Bij ons waren ze gisteren carbid aan het schieten; bible belt, dus dat mag niet op zondag :+
Onze overburen (ca 150 meter hemelsbreed) begonnen rond 16u te schieten, daarvoor hoorde je in de verte al wel doffe knallen. De eerste paar keer schrokken de pony's nog een beetje, maar bij de vierde / vijfde keer keken ze niet meer op uit de (net vers gevulde) hooibak.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat; het is in ieder geval helder en niet zo mistig als vorig jaar.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:09

Welkom nieuwen in dit topic!

Ik lees hier toch wel veel mensen die hun paarden verplaatsen of veel maatregelen moeten nemen vanwege het vuurwerk. Is het bij jullie dan zo'n extreem geknal of hebben jullie zo'n zenuwpezen?
Hier staan de paarden precies tussen 3 dorpen in, en krijg je dus behoorlijk wat mee van al het vuurwerk. De overbuurman wil ook nog wel eens wat afsteken. De paarden zijn er super relaxed onder. Gisteren werd er vlakbij al wat geknald, daar geven ze echt helemaal niks om. Waarschijnlijk is 12 uur wel even reden voor een rondje rennen, maar dan is het ook gauw klaar en gaan ze staan vreten.
Carnaval is wat dat betreft altijd een vervelendere tijd hier, die luide wagens wennen toch niet echt. En dan nog vier dagen lang ook... Oud en nieuw is daarmee vergeleken peanuts hier!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:13

De buurjongens zijn ook wakker.Hoe ouder ze worden hoe harder de knallen.Ik doe Jut en Jul rond 23.30 naar binnen en rond 1.00 weer naar buiten.We wonen in het buitengebied.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:14

Knallen ze dan vanavond ook niet Hilary? Of mag dat vanavond na 12u dan wel weer?

Arme honden en paarden die last van het geknal hebben.... hopelijk komen al jullie beestjes goed de nacht door! Wij vanochtend vroeg extra een lange wandeling met de hond gaan maken zodat we de rest van de dag alleen nog maar voor het hoog nodige naar buiten hoeven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:20

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:31

Die van mij stonden net kont aan kont in de paddock om zich heen te loeren. Nu lekker hooi eten in de stal. Ik ga straks even kijken hoe ze op het carbid schieten reageren, dat is toch wel erg dichtbij.

Dylana_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:39

Gelukkig reageren die van ons niet heel heftig op het vuurwerk. Die houden zich wel bezig met hun eten :')
Succes iedereen!
Alvast een fijne jaarwiseling..:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:41

Fabster schreef:
Onze angstige hond is nu zo oud geworden, dat ze ook dovig is geworden. Scheelt echt veel in de angst. Alleen de hoge geluiden hoort ze nog. Dus voor haar voor het eerst een redelijk relaxte dag met o&n

Hier hetzelfde. 14,5 jaar.
Hoort en ziet amper nog. Dement.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:48

Had jullie weer eens ont-stipt :roll:

Diva was gisteren van het hooi af en stond buiten alles in de gaten te houden, nu lijkt ze er wat aan gewend. Had vuurwerktraining willen doen maar ben zelf doodsbang dus kan eigenlijk alleen averechts gaan werken.
Hoop op een rustig avondje, vriend is nu oliebollen aan het bakken :9

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:32

haha dat ontstippen heb ik ook wel eens, dat doe ik perongeluk als ik bokt op de mobiel kijk.

Bliksem en knallen:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:35

Offtopic,maar de mutsen zijn geweldig.Zijn het Husky's?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:38

Ja super leuke mutsen he! David heeft er ook 1.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:23

Na 12 uur vannacht is het maandag en dan mag je weer vuurwerk afsteken :j
Vorig jaar was het op nieuwjaarsnacht ook vrij stil. En mistig :P

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:42

Haha die Bliksem, coole pony

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:48

Wat zijn ze braaf. Leuk met zo'n slowmo.

Ik heb ze al weer even binnen staan. Het werd ze teveel. Op stal staan hebben ze genoeg rust om te eten. Radio staat al aan. Beetje valeriaan door het water.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:53

Hier de eerste 2 paarden verhuisd. Straks de laatste 3.

BernadetteO; als ik 2 huizen verderop had gewoond, had ik niet zoveel moeite hoeven doen met vethuizen. Maar wij wonen vlak bij een café waar flink geknald wordt. Nou is dat nog niet zo erg, maar ze steken ook vuurpijlen af. Daar zitten flinke latten aan en die landen bij mij in het weiland. Dat vinden de paarden toch echt minder geslaagd. Die worden gewoon bekogeld. Dus vandaar het hele verhuisgebeuren.

Anke; zó, 14,5 jouw hond! Ook een flinke leeftijd. Die van mij wordt in maart 14. Ook dement, wat dovig, maar ziet nog best aardig. Maar vooral dat dove voor lage geluiden is nu heel fijn. Ze was echt altijd panisch, maar nu merkt ze er bijna niks van :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:05

Vooral nu met die harde wind gaan die pijlen alle kanten op!
Gisteren ontplofte er een hele grote vuurpijl in de weide, gelukkig stonden de paarden aan de andere kant. Maar als ze daar hadden gestaan, dan waren ze ontsnapt, dat weet ik zeker.
Was echt een paar meter boven de grond, volgens mij was die omgewaaid ofzo.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:20

Zo, dat carbid gaat hard hier zeg. Fernando staat met oordopjes in. Zanzi wordt bozer van de oordopjes dan van de knallen, dus die mag zonder.

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:25

Diva wil de stal niet meer in dus mijn idee de stal dicht te maken en ze er in te zetten is ook van tafel. Ze lopen zo nu en dan eens een paar passen als er een harde knal was maar het valt wel mee, nou moet ik ook zeggen dat er binnen een kilometer niets afgestoken is zover ik weet tot nu toe.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:48

Hilary schreef:
Bij ons waren ze gisteren carbid aan het schieten; bible belt, dus dat mag niet op zondag :+
Onze overburen (ca 150 meter hemelsbreed) begonnen rond 16u te schieten, daarvoor hoorde je in de verte al wel doffe knallen. De eerste paar keer schrokken de pony's nog een beetje, maar bij de vierde / vijfde keer keken ze niet meer op uit de (net vers gevulde) hooibak.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat; het is in ieder geval helder en niet zo mistig als vorig jaar.

Haha, hier ook idd. Vandaag is het hier rustig, gister waren ze wel wat gestresst van het carbid maar ze werden al snel rustiger. Heel lief, de buren hebben van de week een paar pijlen afgestoken om te kijken hoe de paarden er op reageren. Ze vonden het wel wat spannend maar waren niet compleet over de zeik. Ben benieuwd hoe dat vanavond is.

Handig die doppen flew!
Zo, dat is wel link zeg Chasey.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:21

Gewoon zelf geknutseld hoor. Dot watten in een pantykous, knoopje erin en in het oor stoppen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:42

Ik zet wel de wekker om 1.00 om ze weer naar buiten te doen.Anders lig ik te slapen op de bank.