Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:45

Zó! 150 baaltjes is niet niks! Ben benieuwd of ze hier hebben kunnen hooien. Hoor ik morgen hopelijk. Zou lekker zijn.
Goed dat je je beter voelt door al het werk, Ojajoh.

Gisteren het afscheidsfeest gehad van dochter van de basisschool. Allemaal kinderen in tranen, maar niet mijn dochter. Die wilde naar bed %) :=
(Ze hadden de dagen ervoor schoolkamp gehad). Maar dat mocht niet van mama, hè! Feestjes moet je vieren! Die hards moet je blijkbaar kweken... :D

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:51

Beetje omgekeerde wereld Fabster, dat je je dochter opdraagt te feesten :D

Ik ben zo blij: gisteren zijn er 20 gewikkelde pakken hooi tot in de schuur afgeleverd. Geen druppel zweet voor hoeven laten. Ik werd wel beetje ongerust of de boer wel hooi voor ons had gereserveerd, want ik hoorde maar niks van hem.... :\ En zo ineens krijgen we een telefoontje dat hij het komt brengen. Oh...oke!!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:06

*\o/* 441 baaltjes hooi binnen gestoken in die verschrikkelijke hitte.
Afzien, maar het is het waard. :+
Heb thuis 2 stallen opgeofferd. Daar zitten er bijna 300 in.
De rest zit nog bij de boer.
Op 2 uur tijd hadden we alles binnen. Deze keer met trailers gewerkt ipv de hooikar. Ging veel vlotter.

Ik kan ook wel terug wat regen gebruiken.. maar voorlopig nog niks in aantocht denk ik.

Ik heb trouwens het huis overgekocht van mijn vriend. Ondertussen ex-vriend.
Binnen loopt de verzekeringskwestie nog na de waterschade. Dat is normaal begin augustus in orde.
Ben nu volop buiten aan het werken. Fijn om alles te kunnen doen zoals IK het wil.

Hopelijk is Tika snel beter.. niet fijn. :(:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:34

Jeej kirrr die had ik even gemist.
Hopelijk is de verzekering in ieder geval vlot afgehandeld. Op de een of andere manier kost uitbetaald krijgen altijd beduidend meer tijd dan betalen.

Verder lees ik hier veel over het hooi binnen hebben. Wij gaan morgen 10 grote balen halen bij de buren. Is hooi van vorig jaar met wat luzerne er doorheen. Voor ons perfect aangezien we onbeperkt voeren.

Regen staan we inmiddels echt wel om te springen. Het is hier weer achterlijk droog. Hopelijk vanmiddag ik ieder geval een buitje al zal dat bij lange na niet genoeg zijn voor de natuur.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:02

Hier regend het al nonstop vanaf een uurtje of 4 5. Flinke onweer ook. Volgens buienalarm hebben we nog een halfuurtje te gaan. Ben benieuwd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:40

Hier is het wel weer droog. Het water trekt ook snel weg, maar hele delem van de track staan onder water. Straks nog even water hozen. Maar eerst pauze. Het is hier achterlijk benauwd/warm, dus, dus af en toe even drinken tussendoor.

O Kirr, wat een toestand met scheiding en verzekering. Hoop voor je dat het allemaal goed komt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:46

Had er ook nog maar bitter weinig van geschreven hier in het topic.
Verzekering loopt via mijn eigen verzekeringskantoor dus dat loopt wel los enkel even wachten op einde bouwverlof.

Bedankt voor de steun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:03

Oh bah Kirrr wat een rottoestand! Sterkte met alles. Wel fijn dat je je hooi binnen hebt.

Hier geen druppel regen gezien.....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:04

Hier een klein buitje vanmorgen, koelde wel lekker af moet ik zeggen maar de wei heeft eigenlijk veel meer water nodig inmiddels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:04

Sterkte kirr!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:12

Sterkte Kirr!

Ik heb nog iets van 200 baaltjes nodig om de winter door te komen. Maar er moet dan eerst een deel van een opslag leeg waar nu openhaard hout ligt. Lekker klusje nog. -O-

Fijn dat het werk je goed doet clau. Als ik zelf niet zo zat te stoeien met mij gevoel en troubles had ik je ook wel vaker langs gevraagd om wat te gaan ondernemen enzo... maar dat kan ik ff niet sorry

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:21

Sterkte Kirr, hier ook aardig wat regen gevallen maar dat is allemaal al weer in de zandgrond verdwenen.
Zo nog een paar uurtjes werken en dan heerlijk 3 weken vakantie! Heel misschien nog een 4e week erbij.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:29

Sterkte Shirley!
En kirr natuurlijk ook!
En de paarden met beenproblemen!

Ik ben weer eens bij van cranenbroek.. wat wordt ik altijd hebberig van die winkel :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:38

Sterkte Kirr!! Mooie partij...kun je weer even voort.

Claudia ook lekker bezig :)

Hier vanmorgen een bui gehad van een paar uur, gelukkig geen badkuipen weer zoals de BR eerder aangaf.Stof is weg en de laatste plas is over een uurtje ook wel weggetrokken :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:38

Sterkte Kirr!! Mooie partij...kun je weer even voort.

Claudia ook lekker bezig :)

Hier vanmorgen een bui gehad van een paar uur, gelukkig geen badkuipen weer zoals de BR eerder aangaf.Stof is weg en de laatste plas is over een uurtje ook wel weggetrokken :)

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:50

Heftige periode Kirr. Het is dan inderdaad wel fijn om de dingen op je eigen manier te kunnen doen. Niks compromis oid. Gewoon doen zoals jou dat goed dunkt :)

Ik heb 25 balen hooi. Deze zijn alleen te verplaatsen met de trekker. Daarnaast nog 47 in plastic van dezelfde afmetingen. Ik vermoed dat ik dus veel te veel zal hebben en er nog flink wat kan verkopen of bewaren voor het volgende seizoen.

Ik heb gisteren net de dazenval binnen gekregen en het werkt als een tierelier. Mijn vriend heeft hem opgezet en toen ik gisteren thuis kwam zaten er al een heleboel monsters in *\o/*

Hier is het qua weer wat afgekoeld en lekkerder voor de paarden. Nu kunnen ze weer gewoon buiten blijven. De afgelopen dagen heb ik ze alleen 'snachts buiten gehad in plaats van 24/7. Overdag was het gewoon te heet op het land en teveel dazen. Op stal stonden ze heerlijk te soezen en te knabbelen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:24

Wij hebben ook grote balen, die leg ik met de trekker op zolder :) daar rollen we ze dan weer op hun plek. Heb dan ongeveer 5 ton op zolder liggen en dan nog 1,5 ton beneden.
Daar kunnen we dan wel weer een groot deel van het jaar mee vooruit.

Als ik die 2ha nog ga hooien komen daar ook nog tussen de 20 en 30 balen vanaf dus die gaan dan naar buiten onder plastic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:16

Sure_lee schreef:
Sterkte Kirr!

Ik heb nog iets van 200 baaltjes nodig om de winter door te komen. Maar er moet dan eerst een deel van een opslag leeg waar nu openhaard hout ligt. Lekker klusje nog. -O-

Fijn dat het werk je goed doet clau. Als ik zelf niet zo zat te stoeien met mij gevoel en troubles had ik je ook wel vaker langs gevraagd om wat te gaan ondernemen enzo... maar dat kan ik ff niet sorry

Geen sorry tut! Zou willen dat ik je helpen kon, echt waar, maar weet ook niet hoe.

Was vandaag niet grappig met die regen en onweer erbij; staan we dan met 2 meiden, al die baaltjes van voor de deur naar achter in de stal te moeten krijgen, wat rustig 30 meter verderop is en geen zeil er even op laten hoor, welnee! Was nog een uitzoek werk om de natte baaltjes veilig vooraan te kunnen plaatsen, zodat die goed in de gaten kunnen worden gehouden. Voel mij stoer zat weer voor vandaag.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:34

Balen is dat...hier altijd met mensen gewerkt die rekening mee houden, beter wachten met slecht weer en anders een goed zeil erover. Mijn boerman vind het zonde om na zoveel werk de boel nat te laten worden.Hopelijk alleen de buitenkand nat zodat snel weer droogt

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:46

Ja zonde lijkt me dat als je hooi dan alsnog nat wordt. Iedereen hard aan het werk geweest lees ik.

Wij hebben 30 ronde balen van 1,10 van 8500m2 gehaald. Mooi hooi, blij mee! Voor mij de eerste keer. 12 voor mij, 18 voor de boer voor het werk. Nu nog regelen dat ik het goed kan opslaan. Probeer aan pallets te komen en dan zeil of kuildoek er over heen. Dit weekend met de bosmaaier aan de slag.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 16:34

Hier is de bosmaaier overleden pas met de wei maaien. Maar eens uitkijken naar een andere.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:00

Moet ook nodig weer een rondje lopen met de bosmaaier, maar als het zo warm is, laat ik het meestal maar ff groeien :P veel te warm om met een lange broek en een jas aan te lopen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:05

Sterkte Kirrr.

Vandaag de dierenarts geweest. Kan toch een wormkuur ophalen voor Rosie. Om toch nog een keer te geven. En dan weer goed kijken. Ze vond 10wormen nog niet heel erg veel. Eerst zei ze over 3/4 maand, maar dat draaide bij. Ze kwam om te enten alleen nu blijk ik 2 weken te laat. Ze gaat even oveeleggen of het over 3/6 weken nog een keer moet, omdat het om de eerste enting ging. Ze hadden mij gezegd voor eind juli. Maar dat klopte dus blijkbaar niet. Ze gaat dan ook overleggen of het gratis kan.

Ze zei ook nog dat ik met Rosie moest oppassen. Ze vond haar wel wat dik. Dat vind ik eigenlijk niet. Ze moet niet dikker inderdaad vandaar ook het stro en het net. toen ik zei 18 kilo hooi en dan het stro vond ze dat weer niet veel 8)7 voor alle drie, maar de shet krijgt gras.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:32

Dat geneuzel met die entingen....farmaceutische sponsoring is het. :o

Voorheen was 1x per jaar voldoende...nu moet het opeens 2x...al die bende die de beesten ingespoten krijgen.
Die boost herhalingsinjecties zijn goed vooral voor de knip...alleen niet die van de eigenaar :P

Slordige fout trouwens...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:39

Het was voor de eerste enting die moet altijd herhaald worden en dat was dus 2 weken te laat.