Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:30

Abbey gefeliciteerd !!!! Heel veel plezier met je nieuwe vriendin!

Weet vrij zeker dat mijn ruin graag wil rijden. Hij bijt als we meer dan 2 dagen niets doen. En op de terugweg van de club, loop ik altijd naast hem kan hij lekker ontspannen denk ik dan, maar als ik niet genoeg gevraagd heb bijt hij dan ook de hele weg.
Wel heerlijk in het bos gereden met hem vandaag!!!
En de kleine meid heeft me er niet af gekregen vandaag! Ze was zelfs bijna braaf. Nog even en rijden met haar word leuk.

Voorjaarsschoonmaak dus geen tijd voor al heb ik gister wel de Halloween decoratie in de vorm van oude dikke stoffige spinnenwebben maar eens weggehaald . Vond dat ik goed bezig ben geweest.

Leuke stippels!!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:31

Grappig Anke.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:34

Wat een super leuke stippels komen hier voorbij :D

Hier vandaag ook van het mooie weer genoten. Hier ook lekker met de paarden een bosrit gemaakt *\o/* Hopelijk is het morgen ook lekker weer, dan wil ik weer met de shet gaan mennen.

Nog geen last van voorjaarskriebels... Dat komt wel, zodra de zon nog wat meer gaat schijnen. Het wordt wel weer veel eerder licht en later donker, dat vind ik wel heerlijk :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:36

Anke schreef:
Yep in Lunteren is dit jaar de appaloosakeuring voor de hengsten.
Eerste zaterdag van september die voor de andere appaloosa's in Kootwijkerbroek..
Is dat bij Onder de kastanje ??

Lisa_vera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:37

En wanneer is dat in Lunteren.

Zijn beide erg gaaf zeg!

Heb je foto's van je spikkel voor de wagen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:39

Ja heet nu alleen anders he. Greetje zit erin. Horse and Human of zoiets.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:40

Als het maar op dezelfde plek zit dan weet ik het wel te vinden :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Two Spot vd Immetjeshoeve
Bruin fewspot
1e premie Keur en Prestatie
97 cm levensgoedkeuring NAS en BMP

Heerlijk paardje, mijn kleine, grote trots!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:46

Human & Horse Academy. Volgens mij start de endurance daar ook. (kan iemand mijn laptop vertellen dat het 'endurance' is en niet endusance)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:46

Mooi die benen anke!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:49

Hilary schreef:
Human & Horse Academy. Volgens mij start de endurance daar ook. (kan iemand mijn laptop vertellen dat het 'endurance' is en niet endusance)

Ja klopt endurance start daar ook

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:51

Wauw Anke die is leuk!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:57

Ook al zo'n knap ding <3

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:03

Zo jullie gaan snel

Vandaag lekker rondje gereden bij onze Belgische vrienden.

Afbeelding
Afbeelding

Wij gisteren onze stal opgezegd bij de Pensionstal. Nog paar weekendjes de stal wat opknappen en de wei in delen en dan kunnen de mannen vanaf maart naar de wei.

Onze mannen zijn nu gewend om ieder hun eigen stal te hebben, straks moeten ze het doen met een grote schuilstal.
Hoe zouden we dit het beste aanpakken? Ook met eten en hooi?

Hebben bod gedaan op een bouwkeet, zodat we die op de wei kunnen zetten.

kimfamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:13

Hallo!!
ik meld me graag aan in dit topic voor tips en inspiratie :D
Afgelopen December het paard waar ik al 4 jaar op reed overgenomen, ze mag tot mei blijven staan op haar huidige stal. maar we zijn al druk bezig met de wei en stalling klaar te maken voor haar overhuizen naar ons thuis. we beschikken over een mooie grote wei aan huis, nu nog omheind met prikkendraad, uiteraard wordt dit verwijderd en verbannen haha. de stal is een voormalig koeienstalletje. hier gaan we volgend weekend aan beginnen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:29

Oei, gaat weer snel hier.
Nieuwe gezichten + leuke spikkelpony's en paarden

Hilary, we zijn nog zoekende.

Ze maakt erg proppen van het ruwvoer en er zijn 2 kiezen gestrokken die los zaten, de anderen waren erg versleten.

Beide oudjes hebben subli seniores priores gehad maar omdat daar best veel suiker in zat zag ik dat voor mijn eigen oudje met zomereczeem niet zo zitten en het leek me ook niet zo goed voor een hoefbevangen beestje.

Toen overgestapt op pavo speedy beet met pavo vital er bij voor de vitamines. Maar daar red ze het nog niet helemaal op. Ze blijft nog vrij mager. (We zouden wel de hoeveelheid en het aantal keren per dag nog op kunnen voeren. Krijgen het nu 's avonds als ze apart gaan voor de nacht. Naast onbeperkt ruwvoer. Vanaf halverwege de ochtend tot in de avond staan ze bij de rest met halverwege/eind van de middag nog een ruwvoerbeurt.)

De eigenaresse heeft nu 18+ muesli gekocht om te proberen. Weet niet zeker of dat van pavo is. Is nat en droog te voeren. Ook hier weer 22% suiker en zetmeel. de mijne krijgt het dus niet. Zijn gebit is ook nog in orde.

Ik vind het lastig om iets te vinden zonder veel suikers/zetmeel maar waar ze wel van aankomen. Het beste om aan te komen werkt nog gras eten, maar ook dat is weer risico voor de hoefbevangenheid.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:35

Lastig geval inderdaad; je wil niet te veel suiker voeren, maar het beest moet het voer wel weg kunnen krijgen. Ik ben altijd een beetje bang dat ik met mijn merrie ook zo aan het zoeken moet gaan. Ook hb'er en lastig op gewicht te houden; inmiddels is ze bijna 21 en heeft ze gelukkig al haar tanden nog.

De 18+ is inderdaad van pavo; naar mijn beste inzicht is pavo niet het voer met de minste suikers en zetmeel. De 18+ zou volgens pavo geschikt zijn voor ouwetjes, hb'ers en eczemers omdat er zo weinig suiker in zou zitten. Toen mijn vriendin op Horse Event even aan zo'n verkoopmeisje voorrekende dat die zetmeel + suiker toch vrij veel was voor de gemiddelde hb'er en eczemer, kwam er niet veel nuttigs meer uit het verkoopmeisje :+

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:40

Gefeliciteerd met je aanwinst Abby! Je straalt helemaal! Geweldig!

Welkom Alegandra!

Qua paarden houden zijn er altijd mensen met commentaar. Hier was het iemand opgevallen dat ze wel twee (!) uur zonder ruwvoer stonden... Of ze wel te eten kregen... Tja.

En dan over paarden bij of verkopen. Hier wil ik dit jaar wel mijn merrie laten dekken, dus dan, als alles goed gaat, heb ik er volgend jaar 1 bij. Dat kan prima. Dan wil ik het veulen graag naar een begrazingsgebied doen om in een kudde op te groeien. In principe is er nu ruimte genoeg voor vier, maar ik denk dat ik de paddock nog net een slagje groter zou willen tegen de tijd dat die vierde dab terugkomt.
Maar wie weet wat er in de tussentijd gebeurt ;) Eerst nog maar eens een vierde maken dan ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:44

Welkom Kimfamke!
Wat leuk dat je het paardje hebt over kunnen nemen! Staat er al een soortgenootje aan huis of komt die nog?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:45

@joyce B: zoek eens op ERS/pellets.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:57

Bedankt allemaal. Ben ook zo blij met haar. Zit helemaal te stuiteren. :D
Dinsdag doet ze nog mee aan het ringsteken in Grevenbicht dus daar gaan we kijken. En volgende weekend weer een keer rijden. :o

Mooie stippelen allemaal! Knappe paardjes zijn dat. Ik hou daar ook van.

Welkom kimfamke :wave:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:15

bedankt voor de tip DD ziet er goed uit. Zal eens overleggen of dit wat is.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:33

Weekend zit er weer op, vanaf vrijdag al druk bezig met de kids.
Oudste dochter werd 6, dus kinderfeestje, en verjaardag gehad. Blij dat we dat weer gehad hebben, vandaag opruimen en rust.
Nog wel even naar het strand geweest met de pony, voor de storm. Hoe hij weet dat hij en rondje mag?, hij zat van oor tot staart onder de modder.(snap ook niet hoe de banner kan weten dat het maandelijkse gebeuren er weer is). :+ Kwam hier een oudere (65+) fokker/trainer tegen, van renpaarden. Hij op zijn klompen, in spijkerbroek en zonder cap op een 5 jarige en een meidje in volledig tenue op een 3 jarige. Waren ook naar het strand geweest, conditie trainen.

Als het aan mij ligt breiden we hier uit met een 3e en/of 4 pony, waarvan in ieder geval een kinderpony en misschien een jonkie voor mij. Helaas moet ik nog rekening houden met m'n schoonmoeder, die vindt 2 al teveel, waar ze niets meer aan doet. (Groot punt van ergenis bij mij). 1 van haar en 1 van mij.
Ooit bij m'n vader haden we er 5, 2 rijpony's voor mij en een fjordje voor mijn broer, waavan we 2 veulens gefokt hadden.

Kwam er achter dat ik weer mag shoppen voor een nieuwe regendeken, pony heeft een smalle hals, dus als jullie nog tips hebben?

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:40

Prachtige kerel Anke!

Die benen is herkenbaar. Pippin z'n sokken kreeg ik er niet af, maar hiel wel op dat hij ook die bruine kleur heeft als jou knappe man.

Gaaf!

kimfamke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:50

Sure_lee schreef:
Welkom Kimfamke!
Wat leuk dat je het paardje hebt over kunnen nemen! Staat er al een soortgenootje aan huis of komt die nog?

Nee staat er eigenlijk niet, ze staar eigenlijk altijd al alleen. Ze is tevreden met haar schaapjes en heeft ook geen aandacht voor de pony van de buren. Ik denk dus dat ze het zo wel prima vind..