karev schreef:Wat is er bijzonder aan Keltisch zout zwerte?
Tja is het verveling, lastig. Natuurlijk is dr paddock minder leuk maar er hangt altijd gerstestro te eten, een bal een hout blok en een ton om mee te spelen maar merries hè. .
In hun paddock doet ze het niet. Doe ik de draad tussen paddock en bak los dan is het direct naar die ene plek en hup..
Als hij het vooral op 1 plek doet zou ik eerder denken aan een tekort dan aan verveling. De mijne zoekt ook heel gericht en als hij een goede lokatie heeft gevonden, blijft hij daar likken. Het gaat bij hem dus niet om zomaar zand, hij zoekt echt. Vooral lokaties rondom boomwortels zijn blijkbaar lekker.
Met het zeezoutwater doet hij dit dus vrijwel niet meer. Het "bijzondere" van keltisch zeezout is dat het relatief weinig zout (nacl) bevat en veel mineralen en sporenelementen. Dat drinkt dus ook lekkerder, niet zo extreem zout qua smaak. Hij is qua liters ook niet meer gaan drinken trouwens, hij vervangt gewoon een deel water door het zoute water. Gemiddeld zo 1/3 van het totale water wat hij drinkt is zout.
Ik ben ermee begonnen als gewoon testje, verwachtte er niet echt veel van. Maar hier was het dus DE oplossing, dit effect had ik niet met andere soorten voer en mineralenbrokjes of emmers. En dit is nog veel eenvoudiger ook!