Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Hier is Diekke iets gevoelig. En het komt door te lange steunsels.
Mijn hoefsmid zegt altijd "app maar als het nodig is" en dan is hij er met max 1,5 week.
Dat is nu dus met 6 weken![]()
Heb dat nog nooit meegemaakt. .
Robijntjah schreef:Ik doe zelf niks aan de hoeven. Vind dat en te spannend en dat trek ik lichamelijk niet.
DubbelFun schreef:Dais_ schreef:..., maar als ze zo keihard zijn in de zomer dan schiet ik wel eens uit en heb ik mijn eigen pols/arm weer te pakken
Dat is ook de reden dat ik de haakse slijper hebzelfs mijn smid vraagt er om als de hoeven weer eens te hard zijn.
Robijntjah schreef:Ja precies, goede voeten zijn me wel wat waard. No feet no horse
Robijntjah schreef:Gelukkig kan ik zelf die beslissing maken omdat mijn lijf dat niet toe laat en ik voor mezelf andere prioriteiten en ambities heb in het leven
Dais_ schreef:Nu ben ik ook wel heel benieuwd naar die raspen!
Ik gebruik altijd mesjes en zoals nu gaat dat prima, maar als ze zo keihard zijn in de zomer dan schiet ik wel eens uit en heb ik mijn eigen pols/arm weer te pakken
Maartje1990 schreef:Robijntjah schreef:Gelukkig kan ik zelf die beslissing maken omdat mijn lijf dat niet toe laat en ik voor mezelf andere prioriteiten en ambities heb in het leven
Ik bedoel ook niet dat je dat moet gaan doen als je al lichamelijke beperkingen hebt. Want het is al een pittige klus met een gezond lichaam. En zelfs met een gezond lichaam snap ik dat niet iedereen gaat zelf bekappen, simpelweg omdat het best zwaar is en het uitbesteden is dan ook fijn.
Maar het zelf doen betekend niet (en dit is ook naar DuoPenotti) dat het dan niet goed gebeurt (en zo klonk het voor mij).
Maartje1990 schreef:Robijntjah schreef:Gelukkig kan ik zelf die beslissing maken omdat mijn lijf dat niet toe laat en ik voor mezelf andere prioriteiten en ambities heb in het leven
Ik bedoel ook niet dat je dat moet gaan doen als je al lichamelijke beperkingen hebt. Want het is al een pittige klus met een gezond lichaam. En zelfs met een gezond lichaam snap ik dat niet iedereen gaat zelf bekappen, simpelweg omdat het best zwaar is en het uitbesteden is dan ook fijn.
Maar het zelf doen betekend niet (en dit is ook naar DuoPenotti) dat het dan niet goed gebeurt (en zo klonk het voor mij).
Dais_ schreef:En dát is dus niet zo. Weliswaar draait de slijper vrij snel, maar het is in principe niet meer dan een klein schuurpapiertje waar je mee werkt.Ik ben zo onhandig... met een mes uitschieten is vervelend, maar met een haakse slijper geeft pas echt een zooitje