Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:00

Beter genieten en iets goed doen, dan door ploeteren met iets dat niet leuk meer is. Een vriendin zei heel mooi, als Lola en Kyra samen jouw einddoel is, moet je daarvoor gaan en maar even doorbijten om dat zo te krijgen. Het verkopen vond ik erg lastig, ook in eerste instantie de keuze welke er mochten blijven, omdat ik er dus twee wilde houden en er eigenlijk maar een was waarvan ik zeker wist dat ze niet weg zou gaan. Uiteindelijk dus voor de rest alles verkocht en zelf een ander paardje aangekocht. En ohohoh wat een commentaar, en begrijpelijk hoor, ik zou het als buitenstaander ook niet snappen. Maar wat ben ik er blij mee, die twee dames zijn zo leuk (als ze elkaar nou ook nog leuk zouden gaan vinden...), en ik durf vol overtuiging te zeggen dat alle paardjes die verkocht zijn het op hun huidige plek beter hebben dan met mij, en vooral meer de aandacht krijgen die ze verdienen ipv op een 2e, 3e of 4e plek te komen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:03

Heel herkenbaar. Als ik ga minderen, komt er soms ook eentje bij.
Mensen hoeven het niet te begrijpen, als je het zelf maar snapt.

Ik ploeter elke dag. Non-stop. Ben nu wel langzaam uitgeploeterd. Wil genieten. Lekker trainen en tutten. Dus mijn doel zal er uiteindelijk komen, stel het wel steeds uit.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:05

Als ik jou was zou ik ongeveer een maand nemen om te kiezen hoe of wat, om de simpele reden dat het dan voorjaar wordt en de markt weer aantrekt. Bo staat dus nu al te koop, maar verwacht er nog niet heel veel van, zal in het voorjaar wel meer interesse komen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:09

Wil ze ook eerst nog ff lekker doortrainen.
Zodat ze er op een nieuwe plek optimaal van kunnen genieten.
Dus heeft geen haast. Paar maandjes...en dan kijken of er een goede plek te vinden is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:19

Ik snap nooit zo waar mensen zich mee bemoeien...jouw toko,jouw beslissing.Wat een geneuzel..."Get a live" :+

Groot gelijk hoor Caily,als jij daar gelukkig mee bent...heeft een ander zich daar niet mee te bemoeien.Al koop-, en verkoop je elk jaar je paarden.Jouw feessie :o

Manmanman...wat begint de wind hier aan te trekken,niet grappig meer :n

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:52

Hier ook veel wind tinky! Maar wel zon!

Pippin maar eens uitgekleed net.
Het ziet er niet uit ivm de scheermachine die het moeilijk had, maar ohw wat opgeknapt.
We zijn nog geen luis weer tegengekomen.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:56

So! Dat is een gave stippel zeg!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:31

Ow...Pippestip <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:40

Ja, die Pip zou ik ook wel in een grote uitvoering willen hebben :D

Hier mijn ochtend rondje gedaan. Bonte heeft een hekel aan modder en dacht nu 'als ik dan toch moet dan maar zo snel mogelijk'... geen goed plan vond ik. Ik hoef niet zo nodig met paard en al onderuit te gaan :)
De regen is mooi weg gebleven, maar de wind trekt idd aan.

Net ook de hoeven maar even gedaan, dat was al weer 5 weken geleden voor het mooie mocht er wel wat af :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:43

Wat fijn dat het rijden zo goed ging claudia! Moeten wij ook eens doen samen!

Ik heb net ook de hoeven van de paarden gedaan. Over een paar weekjes komt de hoefsmid weer. Mag hij het betere snijwerk doen als dat nodig is....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:48

Ik had eergister al even geoefend met mijn nieuwe/geslepen loopknife op mijn oude merrie en dat gaf genoeg vertrouwen om het nu op de bonte te proberen. Om meer handigheid te krijgen zou ik het vaker moeten doen, maar mijn rug gaat in protest als ik dat voorstel :D
Voor de steunsels en zool gebruik ik toch nog het liefst de rechte slijper.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:13

Als ik wil minderen moet ik mensen wegsturen...
Van de nu 7 dieren is er maar 1 van mijzelf. Mijn bejaarde pony. Ik wil graag weer een eigen sportpaard hier thuis hebben staan om weer vaker te kunnen trainen en verder te komen in de wedstrijden en als het even kan een instructeurscursus te gaan volgen.
8 is eigenlijk te veel, maar we hebben nu een leuk clubje mensen en paarden en door de bijdrage in de kosten kan ik ook sparen voor een nieuwe bakbodem en andere onderhouds- en verbeterdingen.

Een part-time baan buiten huis zit er door de kinderen en gebrek aan gastouders en BSO hier in de buurt nog even niet in. Dus heb hulp gevraagd aan de andere dames hier om in elk geval 1x per week te helpen en nu eerst nog maar even doorzetten. Dingen kunnen soms zo snel weer veranderen...

Paard verkopen of in laten slapen (mijn bijna 25 jarige pony al kliniekopname gehad en er loopt hier ook nog een chronisch bevangen 26 jarig beestje rond met versleten kiezen), iemand verhuizen of paard verhuizen naar andere stal. Van de ene op de andere maand kan alles ineens weer anders zijn.

Hebben jullie de voorjaarsschoonmaak kriebels al?
Gisteren met 2 meiden de ramen van de stal buiten en binnen schoongemaakt (veel m2 glas) en een groot deel van de kunststof wanden. Vanmorgen een deel van de betonplex wanden en straks als mijn man klaar is met houtkloven nog even afmaken.
Wat een super mooi uitzicht was het weer met schone ramen! zo'n verschil! Alles gelijk weer een stuk netter en veel meer licht!

Heb ontdekt dat je met een dweilstok (met bijpassende rechthoekige emmer) met van de klitteband pads er op ontzettend snel en handig de buitenramen en de wanden schoon kunt boenen. Vervolgen met trekker droog trekken en het is weer netjes schoon!

Geen water in je mouwen van het boven je macht werken en schoner dan met natte veger schrobben. Wilde dat ik dat jaren eerder had bedacht!
De binnenramen moet wel met veger/spons en doek want daar zit overal tralies voor de ramen en daar kun je niet tussen helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:35

Het zou idd handig zijn als die tralie's met een soort snelsluiting vast gezet werden ipv geschroeft. Het is nu idd heel lastig schoonmaken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:40

Voorjaarskriebels heb ik geen last van...ben al blij als ik de minimale dingen kan doen %)

Joyce...tsja zo'n oud beessie doe je ook niet zomaar weg.Tenminste,ik begrijp wel waarom je wacht totdat het tijd is.

Hihi DD door een vent bedacht...die denken doorgaans niet aan ramen lappen :P Geen last van hier gelukkig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:43

Ik heb al eens gedacht om ze er gewoon af te halen, maar ergens durf ik dat ook weer niet. Nu kun je ipv de tralies ook het raamdeel kiepbaar maken :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:18

Klinkt handig om zo schoon te maken.

Hier ook wel wat kriebels. Stal bij de opfok uitgemest.

Leuke appaloosa. Wat is de afstamming?

Ik heb een grote stippel, bruin panterbont. (Eigen fok)
Alles hier op de foto zijn immetjeshoeve pony's.

Afbeelding

De twee kleinste zie je net niet.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:27

Dankjulliewel! Stoere man!

Ehm Anke officieel heet hij lucky van stal thofke. Ik noem hem Pippin.
In z'n paspoort is hij idd ook bruin panterbont.
Vader is symbol vd pony hoeve, moeder is Indy van stal thofke met als vader Orion van stal circoshet.
Het zegt jou vast meer als mij hahaha!!

Zat in twijfel om hem evt te verkopen....
Hij kwam voor Hjala in d'r privé weide. Nu op pension is het natuurlijk een stuk prijziger om hem aan te houden.
Hij is alleen zo leuk! Wie weet als er ooit een goed huis Zich aandient. Andera blijft hij gewoon lekker!

Grote spikkel is ook wel erg leuk ja!!

M'n hart ligt bij de fjorden, maar die spikkels hebben me ook altijd geïnteresseerd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:34

Yep die appaloosa's ken ik ook.
De rechter op mijn foto is ook een kleinzoon van Orion.

Afbeelding

Hier zie je wel de jongste twee op de achtergrond

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:35

joyce B schreef:
een chronisch bevangen 26 jarig beestje rond met versleten kiezen

Even uit nieuwsgierigheid: hoe / wat voer je die?

joyce B schreef:
Hebben jullie de voorjaarsschoonmaak kriebels al?

Een beetje wel; ik wil graag de mesthoop onder de boompjes weg hebben nu het nog op het maisland gereden kan worden, maar het is te nat om makkelijk met de kruiwagen heen en weer te kunnen. Verder hebben we vorig jaar al een flinke strijd geleverd met braamstruiken, maar daar zijn we nog niet mee klaar. Dat zou ik graag voor het groeiseizoen afhebben. Maar als het steeds zo ontzettend regent, ga ik niet staan snoeien.
Ach, als het een keertje een weekend goed weer is staan de hulptroepen ((stief)vaders en moeders, broertjes) ook wel weer paraat. Die vinden dat wel mooi, beetje met (elektrische) snoeischaren rondhakken :D

Lisa_vera, hoe groot is Pippin? Kan hij (in de toekomst) niet voor het wagentje? Of naast Hjala mee als handpony?

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:37

Kwam er binnenkort ook weer ergens een keuring? Hengstenkeuring toch?
Kwam geloof ik een vol broertje van PiP.
Ben ik wel benieuwd naar.

Begreep dat in september altijd de algemene keuring is toch?

Doe je daar ook aan mee?

Hij is nu kleiner als onze meetstok aankan haha! Vanochtend geprobeerd te meten toevallig.
Hij wordt rond de 1 meter.
Lijkt me geweldig om zo'n kleintje met stippels voor de wagen te hebben!!
Daarnaast deels parelli aanhanger en vd is leuk. Dus wel genoeg dingen die je met hem kan doen idd.

Als ik dan een tweede paard kan betalen is het wel een kleintje. Een grote is toch een stuk duurder met stalling en alles
Laatst bijgewerkt door Lisa_vera op 07-02-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:38

Jullie hebben allemaal leuke stipjes :D

op mijn pensionstal waar ik vroeger stond hadden ze een ggk dekhenst stippel grote maat Confenance vader is Gribaldi. Deze stippel hengst is zo gaaf!

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:40

Foto ???

dynamiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:45

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:24

Dat is de vader van mijn grote stippel!

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:27

Yep in Lunteren is dit jaar de appaloosakeuring voor de hengsten.
Eerste zaterdag van september die voor de andere appaloosa's in Kootwijkerbroek.

Mijn goedgekeurde hengstje van 97 cm is ZZ dressuur mennen enkelspan.