Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Hebben jullie ook al procesierupsen? Ik zag gisteren in het rijbak deel een aantal nesten en sprak de buurman erop aan. Ja, ik kom er niet aan zei hij, Ik heb nog netjes gezegd dat ik er echt wel last van heb en ook de paarden er last van krijgen en er bedrijven zijn om ze op te zuigen maar ik heb niet het idee dat hij er iets aan gaat doen. Nu staat er ook 1 eik naast ons terras en speeltuin van de kinderen, bijna boven ons zwembad en speeltoestel en dat gaat mij echt te ver.
Wat nu? Ik heb gisteren de eerste de beste googlehit gebeld en naar de kosten geïnformeerd, +-200 euro per boom om ze eruit te zuigen. Vooraan is 1 boom, maar naast de rijbak zijn het er 40? Dat wordt onbetaalbaar.
Hebben jullie tips om dit aan te pakken. Vorig jaar heb ik de gemeente al gebeld en hun hebben een wijkagent gestuurd die hem ook geïnformeerd heeft maar dat heeft dus ook niks uitgemaakt. hem er persoonlijk pp aanspreken heb ik nu ook al gedaan, vind ik ook echt lastig aangezien ik geen burenruzie wil maar ik wil ook geen overlast hebben en dat heb ik nu wel
DubbelFun schreef:De vogels zullen best íets helpen, maar je hebt er een heleboel nodig om een aantal nesten rupsen op te eten. En vergeet niet dat ook vogels een hekel hebben aan die brandharen en de rupsen eerst flink schudden voor ze ze eten. Dus dan vliegen de brandharen alsnog in de rondte.