Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:11

Malenka, hier precies van hetzelfde.

Veel wind, regen en onweer, en die knollen kwamen niet eens naar binnen, dus ben ik ze maar gaan halen toen het iets minder werd.

Ik heb ook de vloergoot helemaal schoon gemaakt want die was verstopt. Nu weet ik dus waarom gisteren alle stallen blank stonden. Nu kon ik dat voorkomen. Ondertussen wel helemaal doorweekt geregend.

Daarna gaf buienradar nog 2 fikse buien af, maar die bleven weg dus achteraf stonden ze pas binnen toen het ergste al geweest was. Nouja, konden ze ff opdrogen en daarna weer lekker buiten spelen :-).

Zure appels en aardappelen, ik ken allebei de uitdrukkingen niet :D

Afbeelding
Zo was het gisteren 30 minuten voordat het zo tekeer ging.

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:24

Hier even flinke wind en toen regen en toen was het klaar. Paarden stonden lekker in de regen en onweer buiten hooi te eten. Volgens mij vonden ze het wel lekker :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:25

Hier weer geen regen gehad, die buienradar weet er niet veel af de laatste tijd.

Mooie fotos komen hier voorbij.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:47

Lynn_Nikita schreef:
Rechte omheining , paaltjes met stroomkoord (wat ik dan wel uitzet tijdens rijden) nooit last van botsende knieën gehad

Iedereen bedankt voor de info!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:00

Helaas bleef het dus niet staan. Dit is het filmpje van nadat hij is gaan vliegen en we hem met man en macht terug op de grond hebben gekregen en vast hebben gezet. Vlak hierna ging het weer harder te keer en kon ik weer niet filmen omdat ik twee handen en al mijn gewicht nodig had hem op zijn plek te houden. Vandaag de schade maar opnemen en herstellen wat ik kan. Ik hoop dat de omheining alleen los was door het vliegen van de tent en ik die makkelijk terug kan plaatsen. Ik hoorde gisteravond al dat er bomen zijn omgewaaid in de buurt. Windkracht 9 blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:02

Sodeju, dan heeft het flink gespookt. Hier weer vrij weinig.

Afbeelding

:D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:05

Oh dat is niet tof Malenka! Hopelijk valt de schade verder mee

Succes Jolijn!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:23

Malenka, schrikken zeg!! Hopelijk valt het mee met de schade. Welke regio zit je?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:50

We zitten in Almere en kregen dus de volle lading. Er is 25mm regen gevallen. Dat is voor de bodem en de planten dan wel weer geweldig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:05

@malenka: ik vreesde er al voor. Die dingen zijn als ze 'open en bloot' staan érg gevoelig voor harde wind.

De paddock was weer een zwembad. Eén plas heb ik gisteravond leeg getrokken en de andere was vanochtend weg :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:37

Malenka schreef:
Helaas bleef het dus niet staan. Dit is het filmpje van nadat hij is gaan vliegen en we hem met man en macht terug op de grond hebben gekregen en vast hebben gezet. Vlak hierna ging het weer harder te keer en kon ik weer niet filmen omdat ik twee handen en al mijn gewicht nodig had hem op zijn plek te houden. Vandaag de schade maar opnemen en herstellen wat ik kan. Ik hoop dat de omheining alleen los was door het vliegen van de tent en ik die makkelijk terug kan plaatsen. Ik hoorde gisteravond al dat er bomen zijn omgewaaid in de buurt. Windkracht 9 blijkbaar.

Hopelijk valt de schade mee!
Mijne staat achter mn garages, maar alsnog trek ik het zeil eraf als ze storm voorspellen. Ik zit niet ver van de kust dus het kan hier ook weleens spoken. Mag er niet aan denken dat er iets mee gebeurt en dat de paarden geraakt worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:40

Hier staat in achter de stallen en zelden wind uit het noorden.

Net weer een halve emmer eikels geraapt. Dus de PP is duidelijk een no-go zone de komende tijd.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:49

Ik woon niet eens aan de kust en het kan hier al flink spoken.
Hopelijk valt de schade mee Malenka.

Dubbeldun, volgens mij is alles vroeg dit jaar. De nodige bomen in de omgeving beginnen hier ook al hun blad geel te laten worden. Mijn mispel is ook al begonnen in de wei...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:52

Echt de droogte, de bomen redden zich door blad te laten vallen die anders zorgen voor verdamping.
Het is nog steeds erg droog, ook al hebben we regen gehad in februari, dat was nog steeds niet genoeg. En nu weer met die droogte en hitte is het echt weer meer dan droog.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:00

Ik reed gisteren door Duitsland en van het ene op het andere moment reed ik door een heel ander seizoen, herfst!
Net zo’n film overgang!

Ik heb via een andere bokker een tip gekregen dat bij ons nieuwe huis in de buurt een oefen crossbos is! Die hebben we zonder paard opgezocht en bekeken, daar wil ik binnenkort wel eens oefenen :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:43

Ik lees nog steeds mee terwijl wij opzoek zijn naar een woning :) en vroeg me af of er hier ook mensen paarden (deels) houden op grond met bosbestemming? Dus een soort bos paddock? Waarbij een schuilstal op (de rand van) de bouwgrond wordt geplaatst?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:47

Oh dat is leuk Chasey!

Robijntjuh uit dit topic hier zit op bosgrond :j

Ik heb een trailer gekocht :D ze leggen er nog een nieuwe bodem in en dan kan ik hem denk ik deze week ophalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:51

@maartje; de bodemophanging was nog wel goed ??
@chasey: hier 'om de hoek' zit ook een eventing parcours. Daar worden ook lessen gegeven.

Net het resterende hooi (11 balen) van het hooihok naar de grijpvoorraad verplaatst. Ben nu 'pooped'...
Maar ik kan nu de boel daar weer aan kant maken en kunststof pallets neer leggen voor de nieuwe voorraad.

Dan heb ik 9 maanden gedaan met 100 balen.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 17-08-20 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:51

Oh tof Maartje; wat is het geworden?

Ik kom net terug van een rit:

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn het zand nu aan het uitvlakken en dan heb ik een paddock met geel zand <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:53

Mooi zand is dat (heb ik ook :D ). Soms heb je pech dat je op een oude grindlaag komt dan vind je járen daarna nog stenen in je paddock.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:59

Ik ben er echt onwijs blij mee zeg. Eindelijk van die drab af!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:00

biancaaaa schreef:
Ik lees nog steeds mee terwijl wij opzoek zijn naar een woning :) en vroeg me af of er hier ook mensen paarden (deels) houden op grond met bosbestemming? Dus een soort bos paddock? Waarbij een schuilstal op (de rand van) de bouwgrond wordt geplaatst?

jep. Een groot gedeelte van ons perceel heeft bestemming bos, een gedeelte daarvan stond kweekgoed op wat aan het eind van zijn leven was en zonder vergunning gekapt mocht worden. Gezien er al 1tje op de garage van de buren was gevallen en een tweede op de omheining van de andere buren hebben we dat ook gedaan. De helft van ons perceel bestaat nu nog uit bomen. op dit moment is de andere helft in gebruik als wei (ondertussen meer paddock omdat het kapot gelopen is) en staat onze woonunit daar nog. De bedoeling is dat we straks 'het bosje' ook paardvriendelijk maken en ze daar ook lekker rond kunnen scharrelen. We hebben echter nog een en ander te doen, en er staat nog laurier, een verdwaalde esdoorn en een hoop klimop, dus we zijn nog niet zover.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:11

@jade: als je ergens een paar varkens kunt lenen kunnen die de boel goed kaal maken en omwoelen. Daar zijn ze heel goed in :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:11

Ziet er mooi uit Robijn.

Klinkt pittig DD, hoe zwaar zijn jouw balen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:12

Voor mij iig té zwaar %)
Ik gok zo'n 23/25 kilo.