Minder van je paard

Fabster, schrikken!
De paddock/bak is hier 16x32=512m2 en dan hebben ze nog 100m2 extra vanwege de uitloop naar de ruif en de schuilstal. Hier wonen ze 24/7 met 3 paarden waarvan er 2 elkaar (nog) niet heel goed liggen.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
horsies5 schreef:De paarden kunnen verder wel goed met elkaar overweg?
Ik zou gewoon doen wat kan en eventueel kun je later toch nog verder uitbreiden?
Er zijn ook paarden die 20 uur per dag op 14 m2 staan.. dan is die 120 m2 toch best ruim
En natuurlijk wil je t beste voor je paard maar als dit nu even t beste is dan is het toch goed? Met mooi weer krijgen ze meer ruimte dus dit overleven ze wel hoor
Zapje schreef:Kun je geen track maken om je wei heen? Evt met prikpaaltjes. Geen ervaring met klei dus misschien wel slecht idee.
Fijne sure lee!
Zap heeft een oppervlakkig wondje wat maar niet geneest. Iemand nog tips wat ik daar aan kan doen? Op zich onschuldig maar het duurt zo lang.
Hoop dat tika's benen goed opknappen en de pony van sure lee.
Depende schreef:Hoi allemaal ik lees hier al een tijdje mee voor alle handige tips, maar ik wilde even reageren op Azmay en de paddock.
Wij hebben een paar weken geleden ook extra paddock ruimte aan laten leggen. Wij waren voor 420 m2 € 4003,66 kwijt. Grootste kostenpost was de arbeid, door tegenvallers (erg harde kleigrond in de droge periode, verzakking van de bestrating die er ook uit moest daardoor en een kapotte kraan) is het werk in plaats van de begrote 11 uur uitgekomen op 28 uur. Wij hebben zelf veel gedaan zodat de kraanmachinist door kon werken, uitmeten, kantjes bijwerken, buizen leggen etc.
Wij hadden daarvoor; het uitgraven van de paddock, gronddoek, drainage buizen, plaatsen van 10 stelconplaten, grind en zand. 400 m3 Amerikazand en daarover 50 m3 woudzand. Scheelt wel dat de eigenaar van het grondverzetbedrijf een vriend is van mijn vader en wij 'zo' konden betalen en hij zijn eigen tijd niet heeft gerekend.![]()
Wij zitten ook op vieze klei een dikke laag die erg hoog ligt. Misschien kan je er iets mee in je overwegingen.
spatter schreef:meggiemeg sokken en stropdas![]()
Hier ook altijd een ramp.
Wat hij hebben wil schaft hij zelf wel aan en veel hobby's heeft hij niet.
spatter schreef:azmay en jij zit op klei daar?
meggiemeg zulke dure kado's doen wij niet aan![]()
maar ik probeer wel ieder jaar wat te verzinnen al valt het vaak niet mee.
Ik weet mijn eigen kado's altijd prima te verzinnen, helemaal geen moeite mee