Ik wil me graag hier melden.
Het zijn niet mijn paarden die hier aan huis (komen te) staan, maar ben wel actief betrokken bij het regelen en onderhouden van het hele 'zooitje'.
We hebben drie stallen met twee paddocks en twee grote stukken weiland. Ene helft wordt verhuurd voor weidegang en de andere helft is bestemd voor de paarden die in de drie stallen staan. Weidegang is voornamelijk zomer en naseizoen dit jaar.
Wij zitten nog met een aantal vraagstukken.
- Hoe doen jullie het met mestafvoer? Onze weide is in principe groot genoeg om te slepen, maar de paddocks en stallen moeten uitgemest worden (3 paarden). We hebben eventueel ruimte om een bak te plaatsen maar ik ben benieuwd of iemand anders een creatief alternatief heeft?
- Hoe hebben jullie een voerplaats in de paddock gemaakt? We zijn op zoek naar iets buiten de stallen zodat alle drie de paarden er van kunnen eten zodat ze niet terug hoeven de stallen in om te eten. (In de stallen komt mogelijkheid voor ieder paard om te eten.)
Ook ben ik benieuwd hoe de paddocks zich gaan houden. Een van de twee is in een ver verleden ongedraineerde rijbak geweest en zit flink zand onder, andere ligt worteldoek en zand. Ik las ergens al de oplossing tegen natte voeten door er zand bij te storten zodat het paddock hoger komt te liggen.
We zitten op Zuid Hollandse klei dus niet optimaal...