Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

In het voorjaar ploegt hij dat weer netjes onder.

Omdat doordat hij verkocht zal worden mijn jaarling opgescheept zit met mijn saaie 6-jarige en 15-jarige bokken, besloten (al eigenlijk al aan mezelf toegezegd voor de geboorte van het veulen) dat er een vierde paardje bij mocht. Uit gekomen bij een twentermerrie die ik al van veulen af aan erg leuk vind. Ze staat hier nu anderhalve week en jaagt behoorlijk, mijn jaarling is doodsbenauwd en mn merrie vind haar ook niet erg aardig, met veulen aan de voet is dat al helemaal geen pretje. Omdat ik geen paard heb die haar op haar plek durft te zetten werd het alleen maar erger, zeker omdat het hier gaat om een twentermerrie zag ik de toekomst somber in, en heb ik de vorige eigenaren gevraagd of ze haar terug wilden nemen. Beter nu dan over een half jaar... Helaas werd hier niet zo goed op gereageerd dus heb ik haar zelf maar te koop gezet. Iets wat me echt aan het hart gaat, heb nog nooit zo snel een diertje weer weg moeten doen, en zelf vind ik haar wel enorm leuk, zeker qua karakter. Maar voel me zo schuldig tegenover mijn jaarling die mijn eigen gefokte droompaardje is... Waarschijnlijk is de twenter al verkocht, dat is dan wel weer een opluchting. Zoja, dan ga ik uitkijken naar een leuk merrieveulen die mijn jaarling wat speelplezier gaat geven in de toekomst, en hopelijk niet de boel komt verstieren...
Zaterdag daar mee verder gegaan, het ziet er al een stuk beter uit. Ik kan alleen niet overal komen zonder de planten te beschadigen dus ik moet ook nog wel heel wat handmatig doen, maar meer dan de helft met de bosmaaier kunnen doen (voor zo lang dat werkt, maar nu gaat het in ieder geval niet zaaien).