Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 17:59

Ik zag het in bed voorbij komen maar was te lui om op te staan, gemiste kans als ik al jullie mooie plaatjes zie :(

Net eindelijk weer eens fijn aan stal gereden, heeeerlijk die langere dagen.

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:05

Wow gave plaatjes

Ik sliep om 20.15 (niet normaal voor mij hoor). Was om 2.00 wakker en om 5.00 weer, maar mocht van mezelf ook niet op de telefoon kijken, anders was ik er wel uitgegaan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 18:32

Als ik het had geweten was ik zeker even buiten gaan kijken. Maar helaas.

Vandaag voor het eerst dit jaar op Ad gestapt en na 5 minuten zat ik er ineens niet meer op . Hij schrok omdat ik met een voet tegen een paal kwam en toen was hij ineens sneller dan ik het kon bijhouden 90 graden weg gedraaid en foetsie. Wel weer opgestapt en eerlijk is eerlijk mij lijf is er iets minder blij mee.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:58

Oops! Hopelijk niet te veel last aan over houden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 19:04

Oew, vervelende val!

Kennelijk in een groot deel van het land is er vannacht weer Noorderlicht te zien...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 19:05

Jep! Afbeelding

Met het blote oog was het een vage roze gloed. Dadelijk weer buiten staan :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 19:21

Wat een bijzonder fenomeen toch!
Prachtig plaatje <3

Joyce, hopelijk valt het mee met de (spier)pijn morgen :=

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 19:45

Oh Joyce ik weet hoe het voelt. Zo heb ik ooit dat mijn voet achter het draadje bleef hangen en toen heb ik alle hoeken van de bak gezien en toen ook hard eraf gevallen.

Dais ik geniet volop van mijn shet.. echt genieten van en met haar. Mennen is super leuk met haar en zo houd je haar ook op gewicht anders wordt het een worstop pootjes.. (zie veel shetten die veel te dik zijn).
Vandaag hebben we ook weer 16km gedaan. Vandaag niet zelf gestuurd want mijn lijf deed nog erg zeer van zondag. We doen mee met een challenge dus wilde wel kilometers maken dus hopelijk dat ik eind van de week zelf nog een ritje kan doen.

Wat een prachtige foto’s zie ik voorbij komen. Ik hoop dat ik het vanavond nog een keer kan zien

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 20:07

Nou ik ben niet ver gekomen kiko, hij draaide echt kwartslag naar links, vloog gelijk verder en ik lag al erlangs in de draai. Hij stond ook weer 5 meter verder stil met een blik van wat doe jij daar?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 20:45

joyce83 schreef:
Nou ik ben niet ver gekomen kiko, hij draaide echt kwartslag naar links, vloog gelijk verder en ik lag al erlangs in de draai. Hij stond ook weer 5 meter verder stil met een blik van wat doe jij daar?

Sterkte!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 00:23

joyce83 schreef:

Oei dat klinkt helemaal niet goed. Ik hoop dat de pijn snel wegtrekt en dat het bij eenmalig blijft. Wel braaf dat hij zo snel stopte.. beterschap

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 07:50

Balen Joyce, hoe voel je je vandaag?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 08:14

Mwah stijf, maar collega heeft Ibuprofen mee en dat werkt goed. Dus ga ik in de pauze ook maar halen. Manlief heeft alle paracetamol namelijk opgegeten thuis. Man is wel lief, waarom werk je niet thuis, als je er zoveel last van hebt. Nou ja is alleen met opstaan dat je het goed voelt, op het werk beweeg ik wat meer en ik kan daar stoel en bureau meer aanpassen. Dus tja ik ga gewoon de ochtend naar kantoor kunnen de collega's lachen.

Het was gewoon een lompe val, ben daarna weer opgestapt en heb nog een kwartier denk ik "gereden". Nou ja meer als erop zitten en wat stap draf was het niet. Tijdens rijden viel het mee bij afstappen was het mmm dat wordt stijf.

Zo af en toe krijg je dan toch weer even door dat we geen 15 meer zijn :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 08:47

Hou op met me. Niks aan dat ouder worden (nou Ja, niet meer ouder worden is echt niks aan natuurlijk)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 09:06

Klinkt niet fijn Joyce, mogelijk morgen nog erger en dat het daarna weer opknapt. Goed om rustig in beweging te blijven. Sterkte.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 11:08

Aii, ongepland afstappen is nooit fijn. Sterkte met de spierpijn!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 13:29

@Oehlala, nee bodem is goed te doen hier, zowel in de bak als buiten.

@Dais, eerste ritje dit jaar weer ja :o
Eerst dat ongeluk, toen het weer, toen de shet. Het kwam er niet van.

@joyce, ai au :(:)

Vanmorgen gelest met de ruin. Hij liep heerlijk <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:23

Vandaag was er weer een jacht nabij. Ik heb niks van die hele jacht gezien of gemerkt, maar Ice wel.
Die is al vanaf 13.00 onrustig. Rennen, poepen, niet willen eten en Diekke doet beschaafd mee, zo van Ice is de leider, dus er zal wel iets heel spannend zijn.

Die jachtpaarden zijn al lang en breed vertrokken, maar Ice kan t niet loslaten. Ze staan beiden maar op stal, maar eten ho maar. Krijg er zelf inmiddels de kriebels van.

Morgen de hoefsmid, hoop toch dat ze dan bedaard is, want anders kan ik m nog afbellen ook.
Echt paarden (soms) pffff.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:24

Hopen dat de spanning nu gezakt is bij hem, kon je ze maar gewoon uitleggen dat er niks meer aan de hand is.

Ik heb een luxe dilemma. Mijn oud werkgever heeft een aanbod gedaan.
Inmiddels werk ik 24 uur (verspreid over 3 halve en 1 hele dag) voor een werkgever en werk ik 1 volle dag 8 tot 10 uur als ZZP. Buiten dat heb ik 2 kinderen van puber leeftijd en 2 eigen en 2 pensionpaarden.
Eigenlijk druk genoeg dus. 34 uur werk + de rest

Maar dit werkaanbod is ontzettend spannend, ik mis het wel, leerzaam en ook wel weer leuk om terug in het fokwereldje te zijn bij de "grote namen". Oud collegaa`s zie ik dan helaas niet, ik vertrek als hun beginnen, werk volledig met m`n oud werkgever
en evt artsen samen
Zijn verzoek om 5 nachten te slapen en bijspringen ga ik afslaan, dat is niet te doen met overdag nog een baan + gezin. Ik ben wel aan het denken om een tegenaanbod van 2 dagen te doen maar ik blijf twijfelen.

* Dit werk vind ik ontzettend leuk om te doen, is ontzettend leerzaam en spannend
* Ik verdien een extra cent mee bij.
* Van die 2 dagen dag ik wil werken, ben ik de dag erna vrij en kan ik evt bijslapen.
* Het duurt maar 4 a 5 mnd

* Maar als ik ja zeg kan ik niet halverwege het seizoen weggaan
* Als het een drukke nacht is slaap ik dus ook totaal niet tijdens werk
* Ik moet op mijn schouder letten, deels de reden dat ik gestopt ben, al deed ik toen wel heel veel andere dingen erbij die ik nu niet doe. is nu echt alleen bevallingen maar is lastig in te schatten wat de schouder dan gaat doen.

Deed mijn huidige werkgever een aanbod om 16 uur meer te werken voor het aangeboden geld, dan deed ik het niet, dan heb ik overdag geen uren meer over en het werk is niet zo spannend dat ik daar uitdaging in zie.
Omdat het nu totaal ander werk is en in de nachten is en niet elke nacht heel druk is en ik misschien tussendoor kan slapen en overdag ook indien nodig. Ik heb dit werk voorheen alleen overdag gedaan, wel ervaring maar nooit nachtwerk gedaan, geen idee hoe dat gaat bevallen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 08:04

Boemel ik herken je frustratie helemaal hoor. Guus heeft van die periodes erbij gehad dat ik er zelf compleet zenuwachtig en gefrustreerd van werd. Hopelijk is ze de nacht wat rustiger door gekomen.

LN ben benieuwd wat het gaat worden. Als je kon proefdraaien voor een maand was het ook al iets anders natuurlijk.

De au au begint minder te worden. Ben benieuwd als ik vanmiddag de stallen ga doen en hooinetten vullen. Ik stap in elk geval vandaag nog even niet op, wel aan de longe.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:06

Zou je dan je zzp werk kunnen laten vallen? Met deze extra inkomsten? Anders zou het voor mij een nee zijn. Je bent druk zat en als de nachten ook werk zijn ipv rust, dan zou dat bij mij ten koste gaan van het werk overdag. Maar goed, dat zeg ik nu we erg weinig slapen met een baby en ik zie wat dat met mij doet.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:43

Herkenbaar hoor Boemel.

Lynn_N, het lijkt mij erg druk en wat onrustig. Dan heb je 3 banen. Is 2 niet genoeg? Je klinkt wel enthousiast! Ik zou proberen ergens iets minder te doen, bijv de zzp uren.

Mijn waterbakjes in de stal worden volgende week eindelijk aangesloten. Nu het steeds vriest zat ik te denken, kan ik niet iets doen om bevriezen te voorkomen?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:57

ik weet niet hoe goed je gaat op gebroken nachten, maar voor mij is dat echt killing. Lange dagen maken geen probleem, maar 's nachts wel even een paar uur door kunnen pitten. Aan de andere kant snap ik de uitdaging, het is echt enorm gaaf om te doen!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:28

Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee hier. Ik heb een tijd lang gepost in het paddock paradise topic maar dat ligt eigenlijk stil. Ik vind het wel fijn om ervaringen te delen dus ik zou graag mee kletsen hier.

Wij hebben de paarden aan huis (duh), 2 Freibergers (6 en 19 jaar) en een KWPNer (bijna 20). De oudste zijn met pensioen. De jongste doe ik wat werk mee aan de hand. Ik heb weinig ambitie tot rijden. Ik ben veel bezig met R+ en horsespeak (Sharon Wilsie).

Ze lopen op een PP op 1,5ha, met een grote inloopschuur.

@Zapje: wij hebben thermolint langs de leidingen lopen. Dat houdt de boel goed tot min 5. Bij min 5 sluiten we het water af en laten we de leidingen leeglopen. Dat hoeft meestal maar een paar keer per jaar. Andere optie is een rondpompsysteem, veel duurder. Voor die paar keer per jaar hebben wij dus voor thermolint gekozen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:56

Ook hier hebben we verwarmingslint rondom de waterleidingen en daarom nog isolatie. De waterbakken zelf zijn ook verwarmd dus het moet hier wel heel koud worden in de stal voordat ik het water af moet gaan halen.