Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:06

Succes Azmay!

@robijntjah, doen jullie iets met de bodem om het water vast te houden of is dat niet nodig?

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:30

Oh jullie gaan er aan beginnen Jolijn? Ben benieuwd hoe en wat!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:40

DubbelDun schreef:
De PP moet hier helaas dicht blijven ;( ; Boon is aan de dunne en er ligt nu ook veel groen blad. Balen, maar het is niet anders...

Diarree hoort toch niet bij teveel eikels eten?
Het is toch meer verminderde eetlust, gevoelig bij buikaanrakingen en donkere urine?

Hier zijn ze ook wisselend aan de dunne maar heb dat nooit gekoppeld aan de eikels eten (doen ze alle drie hier) maar meer aan de warmte?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:47

Helaas DD dat lukt niet. Konijn was 4 jaar geleden ontsnapt als jonkie en leeft op de weilanden. Volgende erf is ca 80 meter verder en hij vindt het bij mij erg gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:52

Sky_Britt schreef:
Succes Azmay!

@robijntjah, doen jullie iets met de bodem om het water vast te houden of is dat niet nodig?

Dat gaan we doen als dat nodig blijkt maar wij willen hem ook gaan gebruiken als diepste punt voor regenachtige periodes dus we gaan eerst kijken hoe dat bevalt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:03

@karin: ik wil gewoon het risiko niet lopen.

@rover: dan zulk je een stuk ingegraven gaas rond je groentetuin moeten maken of binnenkort konijnenbout eten 8-)

Ik moet zeggen... wij zitten behoorlijk in het buitengebied maar konijnen hebben we gelukkig geen last van.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:55

Het ligt aan je grondlagen of het water in je poel blijft.
Onze vorige vijver bleef het water in staan door de leemlaag. Nadeel er van was dat het een vieze glibberige bodem werd.
Waterstand was afhankelijk van grondwater peil.

Konijn uit de moestuin houden is voor ons straks ook nog een uitdaging. Want hier zitten er aardig wat.
Anders maar een keer konijn eten ;) ;)

Had ik al vertelt dat de kopers van ons huis de bankgarantie over gemaakt hebben en dat het dus nu eindelijk (bijna) definitief is!!?
1 september sleutel inleveren :)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:14

Ff een vraagje. Mijn huidige bak heeft een omheining die licht schuin geplaatst is. Bij ons nieuwe huis komt ook een bak. De leverancier meldde ons dat tegenwoordig alle omheiningen recht geplaatst worden. Twijfel of je dan niet steeds met je voeten of knieën er tegenaan komt. Wat zijn jullie ervaringen? Schuin plaatsen kan nog wel, maar is duurder.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:21

Mijn rijbak is officieel een paddock met schriklint op een rechte omheining. Ik heb er helemaal geen last van met mijn eigen paarden of paarden die ik zelf heb opgeleid. Zit ik op een 'plakker' van iemand anders, dan kom ik wel eens met mijn voet/beugel tegen de omheining en dat is niet prettig. Met een schuine omheining heb ik overigens wel eens meegemaakt dat ze tegen de onderkant van de omheining lopen als ze plakken en dat vind ik ook niet fijn. Omdat ik mijn bak ook als paddock wil gebruiken, zijn wij gewoon voor een rechte omheining gegaan met lint (we hadden hout, dat beviel niet beter). Stroom is er altijd af als we rijden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:35

DubbelDun schreef:
En morgen dus de sleutel... :)

Goed onthouden :')

Was een heel avontuur, mevrouw wilde de trailer niet in dus een uur staan klooien. Ze ging met 4 voeten op de klep en dan vloog ze achteruit. Toen vond ze de drempels niet leuk dus brak ze de tent bijna af. Daar aangekomen valt ze bij het uitladen over haar eigen benen en gaat ze bijna vol op haar smoel :roll:

Maar toen ze eenmaal van top tot teen bezweet de wei op werd gezet galloppeerde ze als een blij kind alle hoeken van de wei af met de oortjes naar voren. Kuddegenoten even hoi gezegd maar die waren niet zo belangrijk _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:45

Nou goede aankomst dus Azmay! Over de weg er naar toe maar niet meer nadenken

Wij hebben ook een rechte bakomheining. Ik raak wel eens een paal met mijn voet als we in discussie zijn maar meestal is het mijn man die met de sleep de palen er uit rijdt :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:45

Dramaqueen dus... hopelijk geen slechte ervaring er aan over gehouden...
Ik heb er ook zo één staan, dus weet er alles van }>

Soms krijg je voor een paddock wel een vergunning en voor een rijbak niet. Verder is recht steviger als schuin (en idd goedkoper aanleggen).
Zie het als een rijtechnische uitdaging ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:58

Rechte omheining , paaltjes met stroomkoord (wat ik dan wel uitzet tijdens rijden) nooit last van botsende knieën gehad

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:03

Hier ook rechte omheining met stroom aan de buitenkant (kant van de track). Eigenlijk ook nooit problemen mee, mijn paard is niet de meest elegante, maar daar hou ik in het sturen al rekening mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:52

Wat zeiden ze vroeger... 't schip met aardappelen komt er aan...'

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:01

Wij zeiden altijd het schip met zure appels :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:31

Wij hadden ook een schip met zure appels :j

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:35

Die uitdrukking ken ik niet...

Hier was de buurvrouw bezorgd om de paarden die buiten stonden in een hoosbui. Dus maar binnen gehaald en ze na een uurtje of anderhalf op stal (zolang regende het niet maar er leek een tweede bui aan te komen...) ze op de andere wei terug voor buitengezet. Maar die wei staat redelijk vol met melde. Iemand tips hoe ik dat kwijtraak? Op sommige stukken is het zo hoog dat mijn paard van 1.70 erachter kan verdwijnen. Is ook geen nieuwe wei dus snap niet zo goed waar het vandaan komt. En ook in een maand opgeschoten. Voor juli had ik het daar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:20

Maartje_M schreef:
Wij hadden ook een schip met zure appels :j

Jep, hier ook zure appels!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:22

Hier de eerste echte hoosbui overleefd. Paddock heeft het goed gehouden. Één plas en eentje bij de uitgang naar de wei, verder is alles droog. Wel is weer bevestigd waarom ik nog een regengoot aan mn overkapping wil :Y)

Er is echt een enorme hoeveelheid water in korte tijd gevallen als ik de inhoud van de kruiwagen zie. Hopelijk doet dit het gras goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:30

Toen ik net met mijn honden liep zag ik dit.....Afbeelding
Nu weer thuis en het regent flink. Héérlijk!!!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:57

Spoiler:
MarloesHJ schreef:
Die uitdrukking ken ik niet...

Hier was de buurvrouw bezorgd om de paarden die buiten stonden in een hoosbui. Dus maar binnen gehaald en ze na een uurtje of anderhalf op stal (zolang regende het niet maar er leek een tweede bui aan te komen...) ze op de andere wei terug voor buitengezet. Maar die wei staat redelijk vol met melde. Iemand tips hoe ik dat kwijtraak? Op sommige stukken is het zo hoog dat mijn paard van 1.70 erachter kan verdwijnen. Is ook geen nieuwe wei dus snap niet zo goed waar het vandaan komt. En ook in een maand opgeschoten. Voor juli had ik het daar niet.

Hier verdwijnt melde als ik regelmatig maai en het gras de kans krijgt op de plekken waar nu melde groeit.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:08

Hier ook een berg regen en zelfs hagelstenen gehad :oo
Precies toen we de BBQ aanzette uiteraard :Y)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:43

Hier wel iets meer dan regen helaas. Dit was best even eng.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:04

Malenka gelukkig is het blijven staan!
Hier zijn ook wel wat zware onweersslagen geweest en ook hagel.

Ik zal de melde binnenkort eens met de bosmaaier te lijf gaan dan...