Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:25

Chip is verplicht ivm ziekte-uitbraken. Maar een fok/show-verbod en verkoopverbod zou van mij zo mogen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:47

Dat hebben ze toen met honden ook gedaan. Daar zie je (op een enkele gek na) geen afgehakte staart en oren meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:50

ohjajoh6 schreef:
Hihihi, krijg net mijn ruiterbewijs binnen, pure nostalgie , zelfs datum van halen staat erop, echt leuk!

Ja ik heb hem ook!! Ik was 14 :o :o :o, 29 jaar geleden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:55

op die van mij staat 06-06-1984, was ik dus 13, god wat word ik oud zeg... hahahaha

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:53

We waren net het oude hout van de trailer aan het opruimen. Er zaten nog twee borden op. Een ronde met cijfers en de cijfers en letters die ook op de nummerplaat staan en een roodbord paarden vervoer. Mijn man dacht dat het verplicht is om die op de trailer te hebben. Had hij gelezen zei hij. Ik kan het op internet nergens vinden. Weten jullie het toevallig, want ik dacht dat het er niet op hoefde.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:22

Volgens mij hoeft dat niet meer.

Stallen uitgemest, afdak schoon en rommel uit de boswei gehaald.
Stond ook zo'n kubzak met steenpuin in maar die was toch zwaar, toen het ongelijk werd ging ik bijna om met het machine dus maar een stukje gesleept :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:26

Ik heb geen van die borden op de trailer zitten, kvulden. En toch komt ie al jaren door de keuring bij mijn trailerboer.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:25

Ik heb een paard!!!!!!!

*\%/* :):) *\%/*

Vandaag weer naar Rachel geweest. Afgelopen zaterdag ook al gegaan en toen had ik niet echt een goed beeld van haar kunnen krijgen vanwege het stormachtige weer. Ik durfde toen ook niet te rijden.

Dat was vandaag wel anders. :D

Zalig weer. Relaxte Rachel. Blije ikke. :D
Ze was echt kei braaf! Zelfs toen ze hevig schrok van het paard voor ons (die schrok van een vogel...) bleef ze braaf stokstil staan.
Helemaal verliefd. <3

In maart komt ze bij ons wonen. Ik kan niet wachten. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:27

Gefeliciteerd met je kolos hihi

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:28

Gefeliciteerd AbbyBlues. Het plezier straalt er van af.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:30

Gefeliciteerd! Past die in een gewone trailer? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:34

Gefeliciteerd!!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:47

Gefeliciteerd! !

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:09

Elan_GV schreef:
Wij hebben er 11 staan..

Anke en Elan, hoe doen jullie dat met de mestwet en zo? Moeten jullie ook de MINAS bijhouden? Of wordt alle mest afgevoerd? Of is het meer zo van wat niet weet. wat niet deert?

Ik zit nu op de grens van 7 paarden (nou ja, 6 pony's en 1 paard) voor hobbymatig paarden houden. Als er nog een paard bij komt zou ik officieel alles bij moeten houden als ik het goed heb.

De boer heeft mijn land op papier en weet niet wat hij opgeeft aan aantal dieren. Vandaag bij de kar legen vroeg hij wel tussen neus en lippen door hoeveel ik er nu heb lopen, maar ging er verder niet op door.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:12

Gefeliciteerd Abby.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:20

Alle mest wordt afgevoerd.

Oh wat fijn dat jouw gevoel je toch naar de juiste match heeft geleid!

Bijrijder was hier de tweede keer op Wondergirl.
Dochterlief had goed geluisterd dat ik geen paardjes voor de show heb staan. Die dus mee op de tinker.

Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:31

Gefeliciteerd Abbyblues.
Braaf paard is goud waard ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:41

Ah, leuk Abbyblues!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:58

Ik ben lekker naar het duin geweest, heerlijk gereden en droog.

Persoonlijk vind ik het heerlijk om zo met mijn paard bezig te zijn, en laten we eerlijk zijn... Iedereen praat toch in zijn eigen straatje, mogelijkheden en beperkingen.
Als iemand de mogelijkheid heeft 4x te voeren, uit te mesten etc... Dan vind je vaak ook dat dat de beste manier is, tegenover iemand die dat maar 3x kan...

Ik heb er bewust maar 1, omdat ik vanuit het verleden weet dat het op een gegeven moment geen hobby meer was, maar moeten. Toen ik er 5 had en ze ook allemaal in de wedstrijden liepen... Had ik een baan, naast mijn baan. Ik zal niet zeggen dat ik soms een tweede overweeg... Maar voor voorlopig houd ik het bij 1.

Enne gefeliciteerd met je mooie vos.... Je ziet er gelukkig uit op je paard....wat zal het nog een lange twee weken worden voordat je hem krijgt.
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 06-02-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:58

Hallo allemaal,

Mag ik mij hier ook melden?
M'n naam is Alexandra, wonen in het Zeeuws Vlaamse Koewacht. En vanaf maart ga ik voor het eerst de paarden alleen doen.
M'n vriend heeft dit al eerder gedaan en na jaren op pensionstal kregen we enige tijd geleden een aanbod om een weide met schuilstal te huren.

Allemaal heel spannend, maar ik heb er zin in!

Wie er de vaste bewoners worden?

Dat is onze Max (trekpaard 10 jaar oud)
Afbeelding

En Boy Lucswolle (draver 7 jaar oud)

Afbeelding

Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:04

Gefeliciteerd AB!! Ziet er uit als een goede combi jullie.

Wat een leuke paarden Allegandra! Ik zie een endurance halster/hoofdstel? Welkom..

Anke jij hebt ook leuke paardjes! 9 is wel veel idd! Zou voor mij echt te veel zijn kwa aandacht/tijd/geld. Ik heb mijn paard(en) ook om naar te kijken, gewoon voor de leuk, maar het moet wel in verhouding blijven. Maar zo iets is heel persoonlijk natuurlijk. Had je er altijd al zo veel of is het zo gegroeid?

Zelf ben ik nog aan het nadenken over hoe ik mijn mini kudde wil samenstellen. Ze zijn nu met z'n 2tjes (merries, arabier 7 en tinker van 20/22). Kunnen het goed vinden, maar is wel wat saai voor de jongste. Momenteel hebben ze nog allerlei leuke buurpaarden om mee te sjansen/spelen maar straks niet meer. Uiteindelijk wil ik nog een shetlander, maar neem ik dan beter een ruin of een merrie? 1 ruin lijkt me dan ook weer zo eenzaam.. Of overdrijf ik nu? Misschien komt de moeder van mijn merrie er nog bij staan, maar die is ook (stok)oud en dus niet speels. Maar gun haar een fijn pensioen. Dan zou ik er 4 hebben, dan wil ik wel minstens 2 hectare hebben. Hoop dus nog wat te kunnen huren in de buurt.

De sloten om ons perceel zijn zwaar verwaarloosd. Binnenkort met de gemeente in overleg wie dat op moet knappen/kosten betalen. Sloten zijn deels van de gemeente en deels 50/50. Ik hoop maar dat zij ook wat doen, wordt anders vast een duur grapje. Ligt bomvol snoeiafval, liggen gewoon hele bomen in. Wie ooit bedacht heeft dat in de sloot te gooien :? Hoop dat het land ook wat droger blijft met werkende sloten. Iemand daar ervaring mee?

Fijn weekend iedereen! Morgen hopelijk weer rijden. Vandaag naar de tandarts geweest met zap, niet ernstigs gelukkig, beetje vijlen. Zou ik dan morgen gewoon met bit kunnen rijden? Vergeten te vragen.. Dacht van wel.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:17

Zapje, ons groepje bestaat uit drie merries (5, 17, 20) en één ruin (9). De ruin heeft dus z'n eigen 'harem' en dat gaat juist heel erg goed. Hij klooit met de 5-jarige; de 'oude dames' laten ze lekker klooien en doen zelf niet mee. Alleen af en toe met z'n allen sprintjes trekken over de track.

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:23

Ook wij willen later, als we eenmaal op ons plekje zitten de kudde uitbreiden.
Hebben nu twee ruinen.
Beide dol op de dames. Dus nog is goed nadenken of het ruin of merrie wordt..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:41

Welkom Alexandra. Mooie paarden. Gave draver. En die poedel coupe bij je trekpaard haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:11

Gefeliciteerd, AbbyBleu! Mooi paard. Word je vast heel gelukkig mee.

Welkom Alexandra. Ook een mooie Belg. Kunnen we niet genoeg van hebben! ;)

Draver staat ook nog wel op mijn wensenlijstje. Maar ik heb al 5 paarden, dus eh.... Even genoeg dus.