Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:31

Hier wel wind en bewolkt maar de voorspelde regenbui van buienradar is er niet geweest helaas.

Ik krijg hier bij mijn DA gewoon wormkuren mee als ik daar om vraag, doen niet moeilijk over mestonderzoek.
Heb verder de pillen van DD.

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:36

Nog gefeliciteerd tika!♡
Hier net de paarden afgespoeld. Karev was drijfnat van zweet. Toet niet. Maar ff lekker gewassen. Nu mogen ze de wei op

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:40

Blue lag vanmiddag languit in de zon te bakken 8)7
Tika kwam hem wakker maken , zo van nou-wel-genoeg en kom-onder-het-afdak

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:50

Dan sta je op een pensionstal en offer je jezelf nog op om om 5u in de ochtend alle 36 knollen op de wei te gaan zetten omdat ze er anders morgen wegens een paar omstandigheden helemaal niet uit komen anders.. Zucht! Het is dat er op mijn wei nu zoveel dazerikken zitten overdag en in het donker stikt van de muggen anders had ik ze daar wel heen gezwierd.

Al moet ik zeggen dat Andor, mijn chronisch kapotte paard, die altijd lichamelijk zoveel ellende heeft gehad het blijkbaar toch ook tot mijn grote, grote verbazing onder dit stalregime het even goed al dan niet beter doet dan bij mij op de weide met 24/7 buiten en onbeperkt eten..
Lichamelijk en qua rijden doet hij het nu beter als de afgelopen 3 jaar. Hij heeft nog nooit zo fijn aangevoeld.
Laatst bijgewerkt door Yontheke op 20-07-16 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:51

Hier geven ze vanalles af en het valt maar niet dus ben heel eigenwijs de tuin aan het sproeien.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:57

We bebben hier wat spetters gehad en nu schijnt de zon weer vollop. Sproeien kan geen kwaad, inderdaad. Hele stofwolken komen voorbij als de paarden gaan rollen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:00

Hier ook nog droog.. wel enorm benauwd.. ik ben ook gewoon echt niet gemaakt voor temperaturen boven de 25 graden :+ ook in huis is t bizar warm vandaag dus vannacht slapen zal wel weer niets worden..

Gefeliciteerd nog met Tika!

Ik woon in Duitsland maar heb geen idee of je de wormkuren zo mee krijgt.. ik haal ze altijd gewoon in Nederland bij mn DA en krijg deze gewoon mee..

Mooie deken Tinky! Hier gelukkig geen dekenslopers (behalve 1 ruin die de merries dekt met hengstigheid..)
Ik denk alleen dat ik eerst eens kijken voor een goedkopere deken omdat ik nog niet zeker weet of t wel ZE is.. zal me ook eens in t ZE topic melden.. kijken of daar nog meer tips uit voort komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:46

Bij vriendin op stal anders ook een pony van ongeveer 15 jaar die daar al jaren staat, die nu voor het eerst, die typische kapotte plekken, haar verlies en verdikkingen van ZE heeft. Heel apart dat het na zo veel jaar ineens zo heftig komt opzetten bij die pony...

Als het echt ZE blijkt te zijn, kan dus (mits huid niet kapot is) vroeg in het jaar tezamen met een deken, begonnen worden met het sprayen van butox: dat is namelijk speciaal bedoelt voor knutten, die kleine vliegjes, waar ZE klantjes zo veel jeuk van krijgen. De pony hier is van iemand anders en ligt flink open, anders had ik mijn butox op dat arme beest gesprayd. Is gelukkig door eigenaar (=niet die vriendin) een vliegendeken besteld.

Verder gaat het nog steeds poedersuiker met peren hier: mis mijn meiden echt verschrikkelijk. Maar zou graag weer aan de slag willen met een eigen paard of een hond, maar voor het eerste heb ik voorlopig het geld niet om te kopen en een hond is waar ik nu woon niet mogelijk.
Wil dus graag verhuizen, maar dan ben ik net als geld voor een ander paard, minstens een jaar verder.
En nu weet ik wel, ik heb het altijd gered, dus zal het nu uiteindelijk ook wel goed komen, maar ik word serieus depressief hier hele dagen alleen en niks om handen hebben, dan naar de lege wei te moeten staren.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:50

ohjajoh6 schreef:
Bij vriendin op stal anders ook een pony van ongeveer 15 jaar die daar al jaren staat, die nu voor het eerst, die typische kapotte plekken, haar verlies en verdikkingen van ZE heeft. Heel apart dat het na zo veel jaar ineens zo heftig komt opzetten bij die pony...

Als het echt ZE blijkt te zijn, kan dus (mits huid niet kapot is) vroeg in het jaar tezamen met een deken, begonnen worden met het sprayen van butox: dat is namelijk speciaal bedoelt voor knutten, die kleine vliegjes, waar ZE klantjes zo veel jeuk van krijgen. De pony hier is van iemand anders en ligt flink open, anders had ik mijn butox op dat arme beest gesprayd. Is gelukkig door eigenaar (=niet die vriendin) een vliegendeken besteld.

Verder gaat het nog steeds poedersuiker met peren hier: mis mijn meiden echt verschrikkelijk. Maar zou graag weer aan de slag willen met een eigen paard of een hond, maar voor het eerste heb ik voorlopig het geld niet om te kopen en een hond is waar ik nu woon niet mogelijk.
Wil dus graag verhuizen, maar dan ben ik net als geld voor een ander paard, minstens een jaar verder.
En nu weet ik wel, ik heb het altijd gered, dus zal het nu uiteindelijk ook wel goed komen, maar ik word serieus depressief hier hele dagen alleen en niks om handen hebben, dan naar de lege wei te moeten staren.

:(:)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:23

Ik woon ook in Duitsland maar volgens mij krijg je hier niet zo de wormspuiten mee.
Buurvrouw moet altijd eerst mest onderzoek laten doen voor ze ze krijgt.
Ik haal ze bij de DA in Nederland (woont een km van de grens) en daar krijg ik ze wel zo mee.

Paard hier ook de vliegendeken gesloopt :(
Gisteren hing ie alleen nog aan de borst.
Boel weer beetje vastgeknupt, lag ie er weer half naast net grrrr.

Kirsten, als je toch naar Duitsland gaat, rij dan langs de Grenzlandmarkt, daar hebben ze die dazen lijm. (Hier wel iig)
Weet niet waar je heen gaat.....

Mocht er iemand nog een vliegendeken in de aanbieding hebben maat 205 voor breed paard
O:)

Claudia, had over je bericht gelezen.
Ik heb nog een shet-ruin staan... Maarja alleen is ook zo sneu en ja die ukkies hebben ook vreten en alles nodig.
Kan je geen paardje leasen, ik zeg maar wat geks hoor....
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 20-07-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:41

Claudia :(:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:42

kvulden schreef:
Hier waait het nu flink. Er is een bui in aantocht.

Vraagje. De wormkuren zijn die in Duitsland wel zo verkrijgbaar? We gaan morgen naar Duitsland, dus dacht misschien kan ik het combineren.

Wij hebben ze dit jaar besteld bij hyperdrug.co.uk.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:19

In DL idd ook gewoon via DA, mestonderzoek wel of niet verschilt, net als in NL, per DA.

Ik heb nog wel een vliegendeken in die maat over, wel echt simpele zonder hals of buikflap. Donkerblauw van kleur. Mijn dames passen er enkel samen onder dus ik heb er niks aan.

Hier heerlijk genieten, zit weinig stil dus ook weinig tijd om hier te kletsen
Afbeelding

Gisterenavond 12 km zonder zadel gereden, een resultaat van vertrouwen en samen km maken het afgelopen jaar, heerlijk gevoel! <3
Afbeelding

Daarna de wasstraat geopend
Afbeelding

Want de oudste had een beetje een rare blauwe vlek dankzij een afgevende spijkerbroek :o
(dit was al na een keer wassen, heb haar nog maar een tweede keer gewassen)
Afbeelding

En update over mijn grote hooinetten/aanhangernetten. Ze doen het prima, een keer een isolator gebroken. Nieuwe erop en klaar weer, heb weinig klachten verder. Mijn jongste wel, die vindt de netten bij nader inzien toch maar stom. Gelukkig (voor haar) is ze vrij pienter dus ze heeft inmiddels door hoe het ander kan

Afbeelding

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:21

Wat een gek paard :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:23

Is er trouwens iemand die hier wel eens besteld? http://www.kerckhaert.be/webshop/
Ik ben erg fan van hun vliegenspray. De gewone horse deo (is kleurloos dus geeft geen vlekken) die ik hebt werkt al goed tegen dazen, en voor liefhebbers hebben ze dus ook nog horse deo + met hersthoornolie (die geeft dus wel vlekken). Ik vind alleen 14 euro verzendkosten op een flesje van 22 euro best veel. Dus als iemand wilt mee bestellen of mij vanaf NL of BE (kiala) met minder verzendkosten een fles wilt toesturen, zou handig zijn :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:24

Hier is de voorspelde bui ook niet gevallen. Dus nog heel benauwd.

Dan ga ik de wormkuur maar bestellen of de da moet vrijdag face to face er anders op reageren.

De lijm heb ik besteld. ;-)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:26

horsies5 schreef:
Wat een gek paard :')

Ik zal je nog gekker laten zien. Soms gaat het (dankzij vrouwtje die het net naar voren hield om de wand op schroefjes te controleren) ook wel eens mis. Dan vist ze letterlijk achter het net. En niet dat madam dan beseft dat dat niet helpt en weer normaal gaat doen. Nee hoor, gewoon door blijven pulken. Hoezo mijn paard heeft een beetje trots _O-

Afbeelding

Hier een klein buitje gevallen, viel tot op heden mee, maar zou nog meer onderweg zijn. Ik vind een beetje regen wel even fijn, maar niet teveel; bak en weiland waren net droog.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:32

Hahah Caily, mijn minis steken ook zo hun neus in die netten.
Ik zoek trouwens een deken met hals.
Lastig hoor met die brede paarden....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:34

ClaudiaHS schreef:
Hahah Caily, mijn minis steken ook zo hun neus in die nette.
Ik zoek trouwens een deken met hals.
Lastig hoor met die brede paarden....

Nika enige betaalbare passende dekens voor mijn speknek

Haha die hooinetten foto's. Slimme paarden zo.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:36

Hihi vooral jezelf niet laten kennen!

Even een vraagje tussendoor hè..
Om de hoeveel meter hebben jullie je Weidepalen staan?

Onze brede haflinger doet het t best op horseware.. die heeft een rhino en amigo als dekens

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:38

Ik wilde ook Nika aanraden, hele fijne dekens voor een acceptabele prijs!

Ik heb een bucas al in one gekocht voor Kyra, beetje buiten de box, eeh zomer, denken

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:39

Amigo heeft hij nu inderdaad.
2e seizoen nu maar nu kapot dus..
Nika heb ik net naar gekeken.
Baal alleen van die verzendkosten daar.
Rider pro net ook naar gekeken bij Agradi, volgens mij heb ik daar eens een winterdeken van gehad en die lag ook goed.
De Amigo trekt trouwens bij de borst bij Melle.

Ik heb mijn metalen weidepalen om de 7 meter.
De houten om de 5 meter.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:44

Amigo paste mijn Cob Tinkermerrie ook, en harrys horse ook.

Mijn palen staan om de 4 meter ongeveer, en prikpaaltjes om de 3.

Oh ik vergeet helemaal knappe Tika <3 Hopelijk een mooie verjaardag gehad!
Afbeelding

ChaseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:52

Wat gaaf zo'n lange buiten rit zonder zadel. En daarna blauw hahaha. En de foto van het net is ook leuk!

Sterkte ojajoh :(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:55

caily wij, en ook via kerkheart Nederland.
Je moet even informeren waar er een vertegenwoordiger zit van Kerkheart bij jou in de buurt.
Even je hoefsmid vragen bv .
Vaak hebben ze die spullen wel in hun bus liggen en dan heb je het gelijk.
Hier in het dorp zit ook een vertegenwoordiger van Nederland notabene.

Was bezig met de tuin te sproeien en kijk even bij Tika aan het hek, zie ik dat ze echt met enorm dikke benen staat, vooral achter :oo ;(
Gelijk gelongeerd en daarna benen gekoeld wat water en weer even mee gelopen en daarna icetight er op gesmeerd.
Gelukkig slonken de beentjes hier wel van.
Vanacht laat ik haar buiten lopen.
Gisteren viel me al op dat ze ietsje dikke beentjes had maar dat was echt maar ietsje.
Enige verschil met andere dagen is dat ze nu 2 x smorgens op de boswei hebben gelopen inplaats van smiddags.
De 2 grote hebben niks.

Bedankt voor de felicitaties!