De voorkant en hier wonen we dus

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Anke schreef:Ik heb er 9...
Vind het vooral zonde van het geld wat ze kosten.
Moet er veel voor laten.
De kleintjes doen ook niks. Geen punt.
Maar zo'n grote is een ander verhaal, ook ander kostenplaatje.
ohjajoh6 schreef:Hier nog iemand die altijd en eeuwig aan het klooien was met mok bij alleen grote, gek genoeg.
Het eerste jaar was het zo erg op gegeven moment, was al 100derden euro's aan allerlei mokzalfjes kwijt dat ik ten einde raad het advies van een oude boer heb opgevolgd; afgewerkte motorolie. Binnen 2 weken was al het mok weg, om ook gewoon het hele jaar niet meer terug te komen.
Ze heeft het nu nog wel eens , maar ik smeer nu lekker dik de sudo creme erop en dat werkt ook super! En gebruik dat natuurlijk 10x liever.
Fabster schreef:Moest net ineens aan al die mooie principes denken. Wij brengen elke week een aanhanger mest weg naar een boer. Sinds kort staat daar een Belgenmerrie in het weiland, zonder staart. Echt superlief beest.
Als ik ga zoeken, zou ik nooit gaan kijken bij een paard zonder staart. Maar als de boer nu naar me toe komt en dat beest kwijt moet (en ik zou ruimte hebben en een paard zoeken), dan zou ik toch niet weten wat ik zou doen. Als je een paard al kent, gaat het karakter meespelen. Als je niet gaat kijken bij een paard zonder staart, heb je dat 'probleem' niet.
beatje schreef:Fabster schreef:Moest net ineens aan al die mooie principes denken. Wij brengen elke week een aanhanger mest weg naar een boer. Sinds kort staat daar een Belgenmerrie in het weiland, zonder staart. Echt superlief beest.
Als ik ga zoeken, zou ik nooit gaan kijken bij een paard zonder staart. Maar als de boer nu naar me toe komt en dat beest kwijt moet (en ik zou ruimte hebben en een paard zoeken), dan zou ik toch niet weten wat ik zou doen. Als je een paard al kent, gaat het karakter meespelen. Als je niet gaat kijken bij een paard zonder staart, heb je dat 'probleem' niet.
Maar ik denk dat je daar een nuance moet maken Fabster,ik ben ook antibroodfok ,echt zeer zwaar.Maar ik heb ook een broodfokhond in huis die ergens weg moest,een 2ehand of 3e handsje.Maar van een broodfokker zelf zou ik van mijn leven niet kopen hoe zielig ik die honden ook vind.
Met een paard zonder staart het zelfde,ik zou het dier nooit rechtstreeks van een fokker overnemen die de staart zelf heeft laten afhakken.Maar als je hem van een boertje overneemt die hem ergens gekocht heeft waar de staart toen al afgehakt is,dan maak je er geen dierenbeul rijker mee.
ohjajoh6 schreef:Nou scheelt het natuurlijk ook wel een berg, wat je er voor over hebt uiteindelijk, financieel en qua tijd en wat zo wie zo je insteek met paarden op zich is denk ik.
Jullie hebben ze toch ook wel wat voor de handel als ik het goed heb begrepen? Als dat niet zo is en je kunt het verder financieel dragen dan vind ik het absoluut niet zonde om ze gewoon te hebben voor het hebbenCitaat:Wij hebben er 11 staan..
Citaat:Ook gewoon omdat het hele fijne paarden zijn om mee te rijden en graag aan het werk zijn. De shet wordt snel dik en vindt voor zijn wagentje lopen ook heel leuk, dus tjaOok vind ik het een beetje te tijdrovende hobby en te duur om ze te hebben om er alleen naar te kijken... Dan kan ik bijna net zo goed goudvissen gaan houden