Al sinds ik hier woon lopen er meerdere katten achter op het terrein. Ik ben zelf allergisch voor katten en ik weet van allemaal de baasjes en wordt er eigenlijk gewoon doodziek van dat ze dus overal zeiken en schijten (in stal, op het hooi, als ze de kans krijgen). Maar er loopt er sinds mijn begin 1 waarvan ik het baasje niet wist. En die komt ook nooit voor bij de stallen eigenlijk, maar zag ik alleen maar achter bij de bak.
En zag een maand geleden ongeveer dat die zo verschrikkelijk mager is geworden, echt vel over bot. Dus ik ben voer gaan halen, heb een container op zijn kant gelegd met een kussen erin en voer en water klaar gaan zetten...
Ben er ondertussen achter dat deze idd ruim 2 jaar geleden is achtergelaten door de eigenaar (die is doodleuk verhuisd zonder kat mee te nemen) en die zwerft dus echt al langer...
Voer ging wel op, hoewel niet hard hoor, maar had niet het idee dat hij met de regen gebruik had gemaakt van de schuil plek. Zag hem gister ook nog even en toen toch maar weer even wat extra gegeven (ging maar een paar hapjes in zag ik) en nog zo verschrikkelijk mager...

Zie ik dit ineens vanochtend!! Bleef ook gewoon liggen terwijl ik zijn voer in het ene bakje deed en erna heen en weer ben gelopen om het water te verschonen.
Ik ga het zo maar even laten geloof ik... Ik vraag mij oprecht af of ik dat arme dier wel een plezier ga doen met naar het asiel brengen. Klinkt misschien hard, maar zelfs met bijvoeren zie ik hem nog steeds zo mager zijn en schijnt al een oudje te zijn, dat het misschien voor de kat zelf beter is om iig met water en voer en een zachte droge plek zo zijn laatste periode in te gaan? Ik weet het nog niet...