Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ir111 schreef:MarjanB schreef:Dat is volgens mij vrij normaal. Hout werkt, zelfs m’n creosoot palen hebben dat soms
Hout werkt inderdaad. Kastanjehout werkt zeker (ik denk nog meer dan creosoot palen). Ik wil er verder op internet niets over kwijt maar we hebben wat gedoe met onze palen die door een professioneel bedrijf gezet zijn (vandaar mijn vragen naar ervaringen van anderen).
Leuk nieuws: ik heb eindelijk een knoop doorgehakt over de houten omheining om de bak (en een stukje om de wei). We hebben opdracht gegeven en over 2 of 3 weken wordt het spul al gezet! Ik kan echt niet wachten!!!
Verder zijn we bezig met het opknappen van de paardenschuur. Als het goed is hebben we over 2 weken de offertes binnen (oa vervangen dak, asbest wordt geïsoleerde sandwichpanelen). Super spannend allemaal.WijDe paarden zitten er over een jaar poepsjiek bij!
Ir111 schreef:belle_boef schreef:Die sandwich panelen ga je heel blij mee zijn is de zomer.
Ja, dat denk ik ook! Het gaat eerder warmer dan kouder worden in de zomer en ik merk dat ze graag binnen staan bij warmte. We gaan nu toch geld uitgeven, kunnen we het maar beter goed doen.
Daihyo schreef:Wie heeft er ook een schuurpaal voor de paarden? Hoe hoog staat deze boven de grond voor D/E-pony’s? En hebben jullie deze zo in de grond gezet of bijvoorbeeld nog iets van beton/cement omheen gestort?
Hier schuren ze aan de hooiplaatsen. Deze zijn er niet echt voor gemaakt zeg maar, dus willen we ook verstevigen. Maar een aparte schuurpaal met bezems en/of scratchpads lijkt me een beter idee. We hebben een prachtige eiken paal staan van 2 meter lang en 15x15cm dik. Maar ik twijfel of hij lang genoeg is voor dit doel.