Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:26

Ik zag dat Divoza de lijm ook had...denk ik maar een blik lijm halen en langs de Action voor emmers :)
Zo te horen maar met een blik van 1,5 l beginnen :D

TIKAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! <3 Y)(^) :)F

Horsies...ik heb dekens van RSH http://ww.eczeempaarden.nl/maten-en-prijzen.html en ze hebben ook minimaten.
Deze dekens zijn niet goedkoop maar ik hoef voorlopig geen andere meer...pasvorm is super,zijn licht en zitten als een 2e huid.(Geen aanrader voor slopers :o )

Veel buiten-foto's iedereen naar de zin gehad...ik heb mij verstopt op mijn bank en dat ga ik vandaag weer doen...alhoewel ik wel even een wasje ga draaien,die zal snel droog zijn :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:10

Hier nu ook binnen opgesloten, buiten veels te heet %)

bedankt voor de felicitaties!

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:13

De paarden blijven stug in de zon staan, nou dan neem ik aan dat ze er geen last van hebben? Heb zat schaduw, maar ik maak me daar wel wat zorgen om. Maar als ze er last van hebben gaan ze daar toch wel in staan?
Ik controleer ieder uur het water. Heb geen zelfdrinker. Maar een grote bak waar een tuinslang in hangt.
Verder blijf ik nu ook binnen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:17

Chasey schreef:
De paarden blijven stug in de zon staan, nou dan neem ik aan dat ze er geen last van hebben? Heb zat schaduw, maar ik maak me daar wel wat zorgen om. Maar als ze er last van hebben gaan ze daar toch wel in staan?
Ik controleer ieder uur het water. Heb geen zelfdrinker. Maar een grote bak waar een tuinslang in hangt.
Verder blijf ik nu ook binnen!

Zodra die van mij door hadden dat er schaduw was maakte ze er gebruik van, maar ze gaan ook wel regelmatig in de zon staan dus ik zou me daar niet te druk om maken hoor. Als ze maar water hebben inderdaad.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:09

Zo vanmorgen nog weer een ronje over de inrit met Rosie en haar even lekker afgekoeld met de water slang. Ze vond het echt heerlijk.

Net de dierenarts gebeld om een afspraak te maken voor de herhalingsenting. Ook nog even geprobeerd of ik een wormkuur kon krijgen, maar nee dit alleen met een mest onderzoek. Want ja de kuur heeft dus geholpen, want de wormen kwamen eruit. Ja maar dat doen ze al bij 2 kuren. Nee eerst mest onderzoek. Dus toch maar in het buitenland bestellen.

Ik heb ze nu dus vorige week allemaal met Pyrantel gedaan. Alleen bij Rosie wormen gevonden. En bij Marinka weet ik het niet helemaal zeker. Ik twijfelde of de mest van haar of Rosie was. En ik denk eigenlijk Rosie. Ik vond daar 1 worm wat kleiner dan de anderen. Bij Rosie vond ik er wel 10. Moet ik nu dan gewoon weer de Pyrantel geven en is dan alleen Rosie voldoende? Zijn er hier nog mensen die zouden willen mee bestellen?

Ik ben lui geweest en heb mer gisteren die vallen gewoon kant en klaar op internet besteld. met 1,5 liter emmer. Zullen morgen wel binnen komen. Nu nog een geschikte plek vinden om ze op te hangen.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:29

de giraffedeken lijkt goed te liggen en helpt ook goed. kwaliteit leek niet al te best maar was ook maar 25,-. valt kleiner dan die dekens vd welkoop, al zijn die wel sterker denk ik. {:}

Wil ook van die dazenemmers, schijnen erg goed te helpen. Helaas gaat de dierenliefde van (wel hele lieve) vriendin ergggg ver.

Hooi droogt mooi zo, vanavond balen :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:39

Gisteren gebaald , net 120 balen gestapeld, zit nu op mijn werk met hooi in mijn BH. Ga uit van 5 balen per week, moet voor 6 maanden genoeg hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:46

jadebabe zooo herkenbaar, dat hooi in bra :D :r

Mijn vriendin heeft voor mij gisteren 263 pakken hooi binnen gehaald :+:
Ik kan er waarschijnlijk 160 meenemen op de aanhanger, de rest houdt ze zelf.
Vrijdag gaan we het halen en gelijk een ritje maken op haar muildieren :):)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:29

Hoo in bra, hooi in onderbroek, hooi in de badkamer, hooi in de wc. Overal is hier hooi te vinden :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:37

Ik had gisteren zand in het kantoor. Ook leuk... had de paarden voor mijn werk nog even een vliegendeken opgedaan. En toen ben ik dus met mijn werkschoenen door de bak gewandeld :')
De secretaresse waar ik als eerste geweest was belde maar even om te waarschuwen :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:55

Ah, die Tika <3

Wij doen ook aan tropenrooster hoor. De mannen mogen langer op de wei blijven, ze staan toch bijna de hele middag in de stal te hangen.

Ik kan nog een paar weekjes vooruit met t hooi, maar moet ook wel weer nadenken wanneer ik de stal volstamp met baaltjes.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:02

Op het land hiernaast zijn ze ook druk bezig en net is de 1e vracht afgevoerd...hebben de jongens lekker alles op tijd binnen voordat het noodweer begint.

Ik ben blij dat ik alles al binnen had...bij de buren zijn gister de balen geperst en gesealed.

Drukdrukdruk....ik lig op de bank en de jongen zijn het gras in de tuin aan het maaien,lekker allemaal pyjama aan :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:19

Ik had voor mijn Bpony ook een deken op de kop getikt. Op dag 1 was hij er al met zijn achterpoot dwars doorheen gegaan. Scheur van een meter erin. Heb ik dicht geknoopt en ging 2 dagen goed. Vind ik hem net terug met zijn voorpoot door het nekdeel en een achterpoot ook door een nieuwe scheur..... >;) Dit is echt het enige paard, die ik ken, die dat voor elkaar krijgt.... :wow: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:59

Blij dat mijn jongens zo netjes zijn...ik doe met een eczeemdeken al 3 seizoenen :D Zitten natuurlijk wel wat kleine gaatjes in van het spelen maar that's it :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:00

Haha, herkenbaar. Walter had vorig jaar aan het eind van het seizoen ook zijn vliegendeken verbouwd tot halsketting :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:02

Ik reed ooit met een new forester die het voor elkaar kreeg om zelf haar zweetdeken uit te doen als ik 'm zelf niet snel genoeg weer kwam afdoen. Ding bleef gewoon heel en alle sluitingen zaten nog dicht.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:26

Heb wel ooit een paard gekend die de deken van zijn maat keurig af kon doen.... :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:33

1 van de redenen dat wij Nina liever geen deken om doen, die kreeg het ook voor elkaar om er de gekste dingen mee uit te vreten met risico op verwondingen er bij.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:41

Hahaha kliek is gelukkig hardstikke gay zijn dekens blijven heel. Zelfs de eerste dekens die ik 10 jaar geleden voor hem kocht zijn nog bruikbaar. Alleen niet meer waterdicht te krijgen.

Twix is een ander verhaal. Heeft al een scheur van een meter is een regendeken getrokken en stond van de week met een achterbeen tussen 2 sluitingen van de buikflap van de vliegendeken. Hoe krijgen ze het voor elkaar :?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:57

Hooi in de bra heb ik geen ervaring mee, maar sprong altijd wel lekker onder de slang op de wasplaats. Aangezien na het lossen van die vrachtwagen(s) het werk gewoon weer door ging was dat wel zo lekker.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:05

palousa ik wilde dat ik een jongetje was, lekker makkelijk, shirt uit en afspoelen, helaas helaas.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:13

spatter schreef:
palousa ik wilde dat ik een jongetje was, lekker makkelijk, shirt uit en afspoelen, helaas helaas.

En nooit een probleem als je een keer een plasje moet doen....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:20

Precies!

Mijn man zit in Veghel en heeft het over een koude regenbui, jaloers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:59

Tika nog gefeliciteeeheeerd!! *\%/* *\o/* <3 :+: :+ :* Y)(^) , wat een gaaf beest is het toch.

Hier gewoon lekker warm, het begint nu flink te waaien, dus dat is wel prettig.

Ook hier ervaring met hooi in bh, onderbroek, bed, badkamer, sokken, broekzakken etc etc.....

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:04

Hier waait het nu flink. Er is een bui in aantocht.

Vraagje. De wormkuren zijn die in Duitsland wel zo verkrijgbaar? We gaan morgen naar Duitsland, dus dacht misschien kan ik het combineren.