Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:27

palousa_boy schreef:
Bokhorst heeft er wel aardig verstand van idd.
Heb er een jaar gewerkt bij de buren.

Onder de Kastanje

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:47

Ik heb dan weer niet zulke goeie ervaringen met Bokhorst. Bij één paard twee keer de verkeerde diagnose, paard is uiteindelijk ingeslapen.

Anke schreef:
Paarden werken therapeutisch. Even lekker ermee aan de gang geeft een opkikker.

Fijn is dat hè? Ik had het dinsdag echt helemaal gehad op m'n werk. Daarna naar stal, zadeltje mee. Was van plan om een klein rondje bos met mijn Quarter te doen. Uiteraard begon het te hozen, dus het feestje ging niet door. Uit frustratie maar even een hooinet in elkaar geschopt :D
Vriendinnetje had 's avonds wel een goed idee: de volgende dag na mijn werk en haar tentamenvoorbereiding even een rondje doen, dus zo gezegd, zo gedaan. Daardoor was het donderdag redelijk te doen op m'n werk.

Vandaag lekker twee rondjes gedaan: rondje steppen met mijn Welsh, en rondje bos met mijn Quarter. Heerlijk samen z'n nieuwe zadel uitgeprobeerd <3

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:08

dynamiek schreef:
palousa_boy schreef:
Bokhorst heeft er wel aardig verstand van idd.
Heb er een jaar gewerkt bij de buren.

Onder de Kastanje

Ja :)
Ben er later nog een keer geweest, toen waren ze aan het verbouwen en was v Asselt eruit.
Wat zit er nu in eigenlijk?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:23

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:36

Even snel gekeken maar wat een zweverig idee krijg ik als ik dat zie en een paar woorden lees :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:18

Echt wel therapeutisch, paarden! Net laatste ronde gedaan. Eigenlijk te moe om op te staan. Maar kan t dan toch niet laten om even te kletsen en knuffelen met de dame en heren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:58

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 07:53

Goedemorgen,
En of paarden therapeutisch werken, nog zo moe ........Van paardrijden knap ik altijd op. Zelfs zo erg dat mijn wel eens zegt, ga anders eerst ff rijden.

Toen ik nog op pension stond had ik ( met mijn oudje van 23) wel eens geen zin, rijden was niet meer zo uitdagend.... Ik studeerde toen ook nog naast mijn werk...en was somszo moe dat ik wel kon janken....Toch, uit plichtsbesef ging ik ( stond volpension, dus niet nodig) elke dag heen en reed om de dag. Maar eenmaal gereden ( lees half uurtje stappen langs de weg) kon ik de wereld weer aan.

Van mijn nieuwe merrie ( haar heb ik een half jaar na de dood van mijn oudje gekocht) word ik al helemaal happy. Alles gaat even gemakkelijk, zonder gedoe... Ik haast me graag voor haar. Ik had nooit gedacht na Jordy ( kwpner) nooit meer zo van een ander paard te kunnen houden.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 08:00

palousa_boy schreef:
Even snel gekeken maar wat een zweverig idee krijg ik als ik dat zie en een paar woorden lees :P

_O- wilde het niet zeggen toen ik die link plaatste.
Maar moet eerlijk zeggen toch zitten er leuke elementen bij het rijderijen van de eigenaresse! Toch maakt het mij nieuwsgierig ben zelf niet zo van mijzelf in een hokje plaatsen, ben eerder van pak overal wat elementen uit iedere tak van rijerij en dat neem ik op en daar doe ik wat mee.

het is een mooi complex maar heb het idee dat het daar erg stil is, toen van Asselt? Er in zat met mennen was het toch best druk daar altijd.heb er zelfs nog een keer menles gehad met 2 span, was erg leuk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:26

Onder de kastanje liep hard terug de laatste jaren, had er mooi zicht op toen ik daar nog vlakbij in pension stond. In het begin waren beide buiten bakken in gebruik 's avonds, 1 met ruiters en de andere vol menners. Na een 1½ jaar was er nog maar een enkele avond les of werd er gereden en dan was het nog niet eens een handje vol wat er aan de gang was.
Prijzen waren ook schreeuwend duur, vooral het koetsiersbewijs was op het einde daar 3x zo duur als elders.
De huur op de locatie is ook niet misselijk!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:35

meggiemeg schreef:
Onder de kastanje liep hard terug de laatste jaren, had er mooi zicht op toen ik daar nog vlakbij in pension stond. In het begin waren beide buiten bakken in gebruik 's avonds, 1 met ruiters en de andere vol menners. Na een 1½ jaar was er nog maar een enkele avond les of werd er gereden en dan was het nog niet eens een handje vol wat er aan de gang was.
Prijzen waren ook schreeuwend duur, vooral het koetsiersbewijs was op het einde daar 3x zo duur als elders.
De huur op de locatie is ook niet misselijk!

Maar dat ligt aan van asselt zelf. Die was de laatste jaren ook niet meer wat het geweest was als ik de verhalen moet geloven. En zoals ik hem in Ermelo heb leren kennen 8)7
Hij is ook gewoon uit het pand gezet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:48

Dat laatste weet ik niet, weet wel dat hij al even met zijn huidige functie aan het werk was voordat ze weg gingen, wellicht dat dat ook er geen goed aan heeft gedaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:38

Zal niet alles op het net knallen, maar hij heeft alles behalve netjes gehandeld (maar dat wat ik weet heb ik ook maar gehoord).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:55

Ik ken beide bedrijven uiteraard ook. De laatste keer dat ik bij de Kastanje was was daar een wedstrijd in spaans rijden (Vaqero) en dat was best leuk om te zien.

Bokhorst heb ik ook zo mijn ervaring mee, maar ik denk dat iedereen wel eens met missers van een DA te doen heeft gehad.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:44

Dierenartsen blijven ook mensen en kunnen helaas soms ook een inschattingsfout maken, gelukkig zelf met mijn dieren nog niet mee te maken gehad maar wel in mijn omgeving gezien.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:03

Ik lees nog wel wat bij dames, maar wat gaan jullie hard!

Las iets over kleine meisjes en auto's. Ze kijken me hier ook raar aan als ze me aan zien komen in de chevy pick-up. Die bus van DD is hilarisch.

Ik zit trouwens te kloten met mok bij mijn paard. Druk aan het smeren met mokzalf. Komen allemaal korstjes af. Komt niet weer in het modderige stukje te staan. Was wel makkelijk dan kon alles er even uit. Snel opstrooien en dan weer binnen, nu toch maar om en om. Merries buiten in de bak en dan hengsten en ruinen.
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 06-02-16 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:04

Mijn bus kan waarschijnlijk bij jou in de achterbak :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:07

Wel handig!

Mijn vriend heeft zijn marathonwagen er altijd op staan. Zit nu ook een lier op, dus héél handig. Heeft hij zelf gedaan, wel fijn een vent die gewoon wat kan.
Zal kijken of ik een foto heb

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:13

Elan,je kunt ook uierzalf nemen hoor,goed insmeren zodat de kortjes goed loskomen.Het is enorm vriendelijk voor de huid.

Ken beide bedrijven niet dus geen mening over :o

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:17

Ik smeer hier met zinkzalf tegen de mok.. dat werkt best goed moet k zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:17

Zo, ben een beetje "bij" gebleven, maar was gezellig druk met andere dingen, dus niet veel tijd gehad. Vanmiddag voor het eerst sinds eind oktober weer les. Pfff zit gewoon 3 maanden tussen. Die stomme herfst en winter.....

Bah mok! Ik ben (was) ook expert, wat een drama en het kan ook nog eens zo lang duren. Nu het steeds zo nat is helemaal. Sinds we de paarden aan huis hebben en de bak gewoon droog is gelukkig geen last meer van mok gehad *\o/* .

Verder eigenlijk weinig nieuws hier. Het waait, is bewolkt, maar droog en niet koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:26

Hier nog iemand die altijd en eeuwig aan het klooien was met mok bij alleen grote, gek genoeg.

Het eerste jaar was het zo erg op gegeven moment, was al 100derden euro's aan allerlei mokzalfjes kwijt dat ik ten einde raad het advies van een oude boer heb opgevolgd; afgewerkte motorolie. Binnen 2 weken was al het mok weg, om ook gewoon het hele jaar niet meer terug te komen.
Ze heeft het nu nog wel eens , maar ik smeer nu lekker dik de sudo creme erop en dat werkt ook super! En gebruik dat natuurlijk 10x liever.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:28

Hier is de mok vanzelf verdwenen. Ene wei hadden ze er wel last van en op de andere wei niet. En gok dat het niet komt door die 3 keer in 5 weken met honingzalf smeren.
We zullen zien of het terugkomt als ze weer naar de andere wei gaan.

Hier trouwens wel lekker weer ff, maar wel veel wind.
Vanmiddag eens een poging doen tot maaien in de wei.
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 06-02-16 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:28

Dat heb ik dus nu ook, alleen in de bak. Is ook geen doen, gister jaja, ik hoorde iets over staarten wassen hier. Weer staart gewassen, want er zat gewoon een kluit onderin met klei.. Eerst werkelijk met dat 'stuk' tegen de wand gemept zodat het los kwam en het meeste eruit geborsteld. Toen buiten de staart eerst nat gemaakt, losweken. Toen dus de benen schoon staan maken. Toen het water lekker warm was wilde dat goed.
Toen de staart helemaal uitstaan spuiten eerst en daarna met shampoo nog staan wassen.

Hier stond mokzalf, dus dat er op staan smeren, korstjes laten aardig los. Had haar even gelongeerd, ze heeft er verder gelukkig geen last van.

Gister de andere ook zo als hierboven schoon gemaakt. Had ik even op gereden, die word verkocht, maar helemaal nergens last van en dat is een type arabofries met sokken.. :7

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:29

Moest net ineens aan al die mooie principes denken. Wij brengen elke week een aanhanger mest weg naar een boer. Sinds kort staat daar een Belgenmerrie in het weiland, zonder staart. Echt superlief beest.

Als ik ga zoeken, zou ik nooit gaan kijken bij een paard zonder staart. Maar als de boer nu naar me toe komt en dat beest kwijt moet (en ik zou ruimte hebben en een paard zoeken), dan zou ik toch niet weten wat ik zou doen. Als je een paard al kent, gaat het karakter meespelen. Als je niet gaat kijken bij een paard zonder staart, heb je dat 'probleem' niet.