600stuks zitten er binnen. Wat een werk. Ging de presser nog kapot, dus heel veel vertraging opgelopen. Om kwart na 10 zat alles binnen. Ben wel heel erg blij met het hooi.
@kirr: zo dat is een fiks aantal. En je hebt wel wat met rode muren hè
Kirrr
Geplaatst: 18-06-15 09:25
Beetje
palousa_boy
Geplaatst: 18-06-15 09:28
Lekker hoor het hooi binnen.
Hier ben ik ook aan het hooien maar dan in mini vorm, het is maar voor de konijnen, maar kan er weer een paar weken mee voeren. Maar alles lekker met de hand maaien, keren en morgen gooi ik het in de schuur. Net genoeg voor 2 kleine balen denk ik maar toch.
Morgen ga ik ook weer verder met het verven van de zolder, als ik dat morgen af krijg kan ik zaterdag beginnen met de vloer leggen (als dat netjes lukt).
Ik ben trouwens echt zo benieuwd of we nog reactie krijgen van de zandleverancier op de ingebrekestelling die we hebben gestuurd. Ze hebben nog tot volgende week dinsdag…
Ondertussen heeft de advocaat de zaak beoordeeld, zij vindt het een duidelijk verhaal en twijfelt er niet aan dat we in ons recht staan. Maar ik hoop zo dat het niet nodig is om er een zaak van te maken en het nu snel opgelost wordt...
Anoniem
Geplaatst: 18-06-15 09:53
Zo iedereen is hard aan het werk zie ik!
Mijn keuken is ongeveer net zo rood als jouw muur Kirr. Is niet mijn keuze geweest, keuken zat er al in toen wij het huis kochten, maar hij is nog "te goed" om hem te vervangen + dat het veel geld kost en dat kunnen we voorlopig beter gebruiken.
Iemand nog een ander idee hoe ik mijn paddock minder kan laten stuiven, behalve sproeien? Iets erdoor heen mengen ofzo? Het is nu echt niet meer leuk. Paddock ligt naast het huis, maar werkelijk alles zit onder het zand.
edit: Ben ook heel benieuwd Daan! Hoop dat het uiteindelijk nog een beetje snel opgelost wordt.
Lastig [***], zand waait inderdaad overal heen als het droog is... Waarom niet sproeien?
DubbelFun
Geplaatst: 18-06-15 09:56
@[***]: duidelijk geen buitje gehad vannacht, dat werkt toch nog het beste, ook al is het tijdelijk Ik vrees dat wat je er ook door mengt alles zal blijven stuiven met dit weer. Overigens heb je al eens overwogen om je kastdeurtjes te laten spuiten ?? Als je dat laat doen kost het niet zoveel en je hebt toch een heel andere keuken.
Hier is afgelopen nacht ook best wat gevallen, goed voor het groen
Keukenkastjes kan je goed over laten spuiten of beplakken idd. Als je standaard maten hebt kan je ook nog overwegen alleen nieuwe fronten te kopen bij Ikea. Hebben wij bij onze vorige woning ook gedaan, was een heel ander gezicht.
Over het algemeen heeft IKEA rare maten die niet passen op andere merken kastjes En zelfs als het een (oudere) Ikea keuken is heb je een probleem, want ze hebben net de afmetingen van de kastjes (en dus ook de deurtjes) aangepast.
Kirr, ik ben jaloers op je hooi! Zou dolgraag de ruimte hebben om 600 baaltjes op te slaan. Daar kom ik bijna een jaar mee door.
Kirrr
Geplaatst: 18-06-15 10:22
Een rode keuken zou voor mij toch ook wat veel van het goede zijn. Snap wel dat je ze niet afbreekt als ze nog in goede staat is.
Ik hoop er het jaar mee door te komen, heb werkelijk geen idee hoeveel we er gaan nodig hebben. Ben heel erg blij dat we nu het hele jaar niet hoeven sleuren en bellen en rondrijden.
Oh ik dacht dat Ikea juist wel standaard maten heeft...
Anoniem
Geplaatst: 18-06-15 10:27
Het is een IKEA keuken.... Ik heb inderdaad overwogen om ze te laten spuiten, echter zijn er een aantal zijkanten die vast zitten ook rood (en hoogglans ). Nieuwe frontjes heb ik ook aan gedacht, maar ook dan zullen de zijkanten van de bovenkastjes af moeten en dat wordt nog een hele happening.
Sproeien van de paddock heb ik nog niet de juiste apparaten voor. Had stiekem de hoop dat ik er iets doorheen kon mengen en dat het dan minder zou zijn.
Wij hebben gisteravond en vannacht 6 mm regen gehad. Niet veel en de bak stuift nu ook niet. Maar er staat momenteel ook weer een lekker windje dus waarschijnlijk is hij over een half droog en dan wordt er weer behoorlijk op los gestoven (raar woord, denk dat ik het zo schrijf..).
@[***]: je hebt bij IKEA ook losse zijpanelen en volgens mij zijn de korpuskanten altijd wit (of ook zwart tegenwoordig). Maar dan zit je nog met het verschil tussen nieuwe en oude maten.
Tinky12
Geplaatst: 18-06-15 11:37
Dat is pittig...600 baaltjes,zou ik ruim 3 jaar mee kunnen doen
Hier ook hooi binnen...tenminste van een paddock.Ga straks eens kijken of ik het wat kan bundelen.Makkelijker met opslag. Ik hoop dat de 2e sneede mooi gaat worden,daar zal ik op moeten wachten.Voorlopig heb ik nog voor zo'n 1,5 maand hooi/gras dus heb geen haast.Hij had nog wel baaltje van vorig jaar voor mij om de periode tussen persen en voeren op te vangen
Mooi die rode muren...niet geschikt voor mij helaas.Ben erg gevoelig voor kleuren en ik zou enorm misselijk en duizelig worden
Daan...hopelijk wordt het tussenbeide opgelost en niet met tussenkomst van de rechter.Scheelt iedereen een hoop tijd en geld.
@daan: spannend! Goed dat je zo doorzet, het is dan ook echt schandalig...
@kirr: rood is leuk! Wij hadden in ons vorige huis een rode keuken, ossenbloedrood Heerlijke keuken was dat. In ons nieuwe huis was de keuken oud roze met beige Wij laten hem dus overspuiten. De vaste delen worden door datzelfde bedrijf in dezelfde kleur geschilderd als de deurtjes etc. Als het goed is plaatsen ze maandag de deurtjes terug, gisteren hebben ze de vaste delen voor de 2e keer geschilderd. Ik denk dat het heel mooi wordt, en idd een fractie van de kosten van een nieuwe keuken! In ons geval dan. Ik vraag me af of zoiets uit kan bij een Ikea keuken, dan zou ik het eerder zelf schilderen denk ik.
spatter
Geplaatst: 18-06-15 12:13
kirr fijn dat je het hooi mooi binnen hebt en prachtige rooie muur
daan nog maar weer eens sterkte met dat k*tzand
wendy mooi geregeld met je keuken
Anoniem
Geplaatst: 18-06-15 12:14
Ik ga eens even informeren over zelf schilderen. Het is ook nog eens van dat strakke hoogglans.....
Wow 600 pakken hooi naar binnen gesjouwd! jij hoeft niet meer te fitnessen deze week Kirr toffe kleur die muur
Keukenkastjes schilderen... brrrr. nooooooit meer heb ik hier gedaan, alle kastjes uit elkaar gehaald flink geschuurd - grondverf - witte lak ben er echt heel lang mee bezig geweest en het was heel mooi geworden maar nu 2 jaar later begint de verf te verkleuren (vooral aan de binnenkant van de kastjes - en ja het was 'dure' Flexa verf) best een hoop geld aan verf uitgegeven ook en een nieuw aanrechtblad + wasbak + kookplaat erin gezet achteraf had ik beter 1000,- kunnen bijleggen en me een hoop tijd besparen en bij de Ikea een nieuwe keuken kopen
Hier is vannacht een lekker buitje gevallen maar met die harde wind droogt het allemaal wel snel weer op helaas
Daan wat rot dat je er nog steeds niets van hebt gehoord, hopelijk hoeft het niet helemaal tot aan de rechter te komen voor een oplossing, wat een ellende
Mallootje
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-15 12:41
@ [***]: waar blijft je bod nou? Elke week wordt ie duurder hoor: