het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:36

Jeetje 15cm is wel een dikke laag!

Hier flink baalmoment. De shovel was te breed voor mn mesthoop dus hij kon niet leeggehaald worden.
Nu moet ik dus rapido op zoek naar een andere oplossing want hij ligt overvol.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:38

Hier geen nieuwe sneeuw.

Oh bah wolf vlakbij..

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:52

Wat naar om te lezen dat die wolf zo dichtbij is. Ik las vandaag weer een artikel dat we alles beter moeten beschermen met wolf werend gebeuren.. 10 minuten later een artikel dat er weer een wolf door wolf werende omheining is gegaan.

Hopelijk was die wolf op doorreis en is hij snel foetsie

Ergens geniet ik van jullie mooie sneeuw foto's, het is leuk om te zien maar levert ook onwijs veel ongemak op.

Ik heb vandaag mijn paarden maar iets van 1,5 uur buiten kunnen hebben. De paddocks zijn slecht, het pad is slecht en door de paddock naar de rijbak (die dan wel weer vlak is) moet heel rustig. Verder stond er een hele vieze wind.

Met andere woorden, ik ben klaar met dit weer :D. Ik zit overigens ook niet op regen te wachten :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:55

Volgende week storm en regen..... Pffff! Zo geen zin in.

Hier altijd wolven in de buurt.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:00

manzano schreef:
Volgende week storm en regen..... Pffff! Zo geen zin in.

Hier altijd wolven in de buurt.

Ik heb een mening over de wolven maar die zal ik netjes voor me houden :+

Storm en regen heb ik ook helemaal geen zin meer in, ook dat hebben we wel genoeg gehad de laatste tijd.

Ik ben toe aan een relatief droog voorjaar. Hier en daar een keer een bui regen voor de natuur maar die gekkigheid die we de laatste tijd hebben gehad hoeft echt niet meer

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:05

Ik denk dat wij dezelfde mening hebben kojack.

Balen maar zo kort buiten.

Hier nadat ik gisteren de trekker vast gereden had, toch nog kunnen slepen. Dus paddock ligt er aardig bij.

Hier vandaag uitslag van mijn laatste toets binnen gekregen, 8.8. totaal niet verwacht.
Eind presentatie op school ook goed afgerond. Dus alleen nog een reflectie verslag inleveren en dan zit school erop.

Hopelijk voor eind maart ook klaar in de praktijk. Dan weer meer tijd voor de paarden. Moet nog een grote kwaliteitsverbeterings opdracht en een klinische les.
Kan niet wachten tot ik weer meer vrijheid heb. Dus kom maar op met een mooi voorjaar.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:10

horsii schreef:
Ik denk dat wij dezelfde mening hebben kojack.

Balen maar zo kort buiten.

Hier nadat ik gisteren de trekker vast gereden had, toch nog kunnen slepen. Dus paddock ligt er aardig bij.

Hier vandaag uitslag van mijn laatste toets binnen gekregen, 8.8. totaal niet verwacht.
Eind presentatie op school ook goed afgerond. Dus alleen nog een reflectie verslag inleveren en dan zit school erop.

Hopelijk voor eind maart ook klaar in de praktijk. Dan weer meer tijd voor de paarden. Moet nog een grote kwaliteitsverbeterings opdracht en een klinische les.
Kan niet wachten tot ik weer meer vrijheid heb. Dus kom maar op met een mooi voorjaar.

Ah wat fijn van je goede cijfer, gefeliciteerd. Nog eventjes door bikkelen voor jou dus, succes daarmee.

Onze paddock is voorlopig niet te slepen, die moet echt droog zijn. Als we een langere periode droog weer hebben dan gaan we hem uitgraven en de drainage opnieuw neerleggen, nu zoals het hoort :+ . Gelukkig kunnen we een graafmachine lenen, hebben we nog zand en heb ik alleen wat scherp zand nodig voor over de drainage dus gaat het niet een klein fortuin kosten :o

Wij gaan nu binnenkort beginnen aan het verlengen van de huidige schuur zodat onze Spanjaarden naar huis toe kunnen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het best fijn is om met hun gebruik te kunnen maken van een binnenbak maar het plannen en ernaartoe vliegen (staan 10 min verderop) is soms best lastig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:12

Gefeliciteerd Horsii!! Prachtig cijfer!!

Ach, iedereen zn mening. Ik ben blij dat ik me er niet druk over maak, anders had ik beter kunnen verhuizen. Ze zijn hier definitief gevestigd en worden continu gezien. Ook hier in de straat.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:26

manzano schreef:
Gefeliciteerd Horsii!! Prachtig cijfer!!

Ach, iedereen zn mening. Ik ben blij dat ik me er niet druk over maak, anders had ik beter kunnen verhuizen. Ze zijn hier definitief gevestigd en worden continu gezien. Ook hier in de straat.

Waar woon jij dan? :)

Hier amper een MM sneeuw, echt jammer. Wij hadden graag een laagje gehad voor het sleeen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:36

Buitengebied van Epe.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 00:03

Wow wat goed Horsii. Gefeliciteerd.

Shovel te breed is mooi balen zeg. Iemand met een klein kraantje laten komen wellicht?

Nu het vriest kunnen de paarden een paar uurtjes per dag in de wei. Had ze dat zoveel vaker gegund deze winter.

Regen en storm. Echt?? Pfff

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 00:14

Ja 10 graden warmer….
Inclusief wind en regen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 00:24

Windkracht 4 vind ik hier vaak al als storm voelen omdat we zo open en pal op de wind zitten :=
De afgelopen stormen hadden we hier meestal windkracht 6, maar zondag geven ze 7 op :=
En maandag 20mm regen.

Blegh!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 00:47

Hier een heerlijke vrije dag gehad. Het begon vanmorgen rond 11 uur met sneeuwen en het stopte vanavond rond 10 uur zoiets. Afbeelding
Afbeelding
Paarden vonden het ook wel tof.
Volgende week staat alweer 13 graden op t program.
Vanavond ook nog stiekem even kunnen genieten van mensen in auto's die onze straat in glibberden (onze straat loopt in een aflopende bocht, best eng nu) die wilden driften op de parkeerplaats tegenover ons. Die staan nu vast en gaan geen kant meer op :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 01:43

Hier rinkelden de paarden vanavond met binnenhalen. En ik denk dat ik de dekens rechtopstaand had kunnen neerzetten zonder probleem. En er is zoveel sneeuw gevallen dat het tot net onder het randje van mijn kaplaarzen kwam. Naar huis was ook gezellig. 2u40 min gedaan over een stuk van 20-30 min. Toen ik eenmaal reed was ik in een half uur thuis.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 07:01

Prachtig die sneeuw.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 07:06

Heel gaaf die sneeuw. Ik mis het hier.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:27

boemel schreef:
Heel gaaf die sneeuw. Ik mis het hier.

je mag het van mij allemaal hebben!

Is nu mooi, maar straks gaat het dooien en is het vies. Veel extra werk door het sneeuwruimen.
En onderweg glibberen

Gisteren reed er een tractor door de straat met de kunststof bakken van een IBC vat erin met kinderen. jammer dat ik net naar bed ging anders wilde ik ook wel een rondje mee. Wegen zijn spekglad.

Mooi punt Horsii, goed gedaan

Balen van de te brede shovel. mag niemand materiaal van buurman lenen?

Mijn hooi is zaterdag op, ik hoop dat het dan weer iets beter te doen is want ik betwijfel of ik de aanhanger nu leeg krijg en dan nog 2 keer op en neer rijden met hooi en stro. haal het maar bij de hooileverancier op 5 min afstand ipv mijn eigen wat bij mijn oom ligt. Op die landweggetjes kom ik zeker vast te staan

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:43

Heel mooi al die sneeuw maar hou het maar daar. Hier vannacht flink gevroren dat past mij beter. Kan het pad open blijven. Gisteren wel voor het eerst zout gestrooid want de aangelopen prut werd wel glad.

@lyn wat moet ik mij bij die trekker voorstellen? Werden die bakken gesleept als slee ofzo?

Afbeelding
Dit was gisteren. Er is niks bij gekomen. Het lijkt ook meer dan dat het was zo op de foto.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:47

Ja, er reed een tractor met erachter touwen en daaraan vast die bakken, als een treintje, zag er leuk uit

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 09:39

Afbeelding

Hier ook wel wat sneeuw.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:16

Veel sneeuw ziet er super mooi uit, maar al die ongein daarna... ;(
Ik kan niet wachten tot het ook hier weg is.

Ik heb gisteren de raadvergadering via internet gevolgd en dat was bij tijde bijzonder emotioneel bij de gastsprekers al stonden die wel allemaal aan de anti-kant.
De raadsleden hun mening lag uiteen van 'kinderen van boeren moeten weten waar hun vlees vandaan komt en wennen dus maar aan het beeld van verscheurde schapen in de wei' tot 'het wordt hoogtijd dat er duidelijk beleid komt in beheer en voldoende geld voor veilige hekken/stallen'.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:41

Wil toch ook even mijn sneeuwplaatjes delen <3
Knappe Dije:

Afbeelding

En onze pup Mhysa <3

Afbeelding

Beide gemaakt door Chay's fotografie :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:47

Wat heeft Dije zich gaaf ontwikkeld zeg!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:27

Echt mooie fotoos :) Wat mij betreft muurwaardig.

Net hooi wezen halen en dat voelde een stuk zwaarder als vorige keer, duidelijk dat de sneeuw op de oprit hier debet aan was. Ik had er nog wel eentje liggen, maar voor morgen geven ze weer minder/natter weer op.