Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:40

Wat een mooie plaatjes zo met die mist Belle_Boef!

Dat licht is echt geweldig Boemel! En wat leuk dat er een bekende pony op de foto staat :D

Veel sterkte en succes in deze spannende week Belker. Wel heel fijn dat je vandaag nog zo lekker hebt kunnen rijden, hopelijk geeft dat een klein beetje afleiding...

Ah wat balen dat het toch ringworm is Marjan, duimen dat je het snel onder controle krijgt!

Jinte schreef:
Prachtige foto's <3 Hier was het vanmorgen ook zo mooi, maar geen foto's van gemaakt.

Eergister shoot gehad met m'n 3 jarige dame :+:
[ [url=m/KGxgFl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DOxmlm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nm4mvX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige foto's <3 Ga je er een (aantal) laten afdrukken?

Dat klinkt alsof het echt een rondje genieten was Flubberboot! Zo kunnen ze je dag weer helemaal goedmaken he? <3

Ik spam er nog eentje hoor :o

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Laurie op 22-09-22 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:10

Hahaha trots :)

Ik heb net ook nog even een rondje met Mo en man en honden gestapt. Even afschakelen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:11

Die is echt veel en veel te knap!!

Ik heb al ontelbare zadelpassers gehad :+ of ik heb lastige paarden of ik train ze teveel in de spieren maar ik kan nooit een zadel vinden waar ik ff mee kan doen. Heb voor Kaatje een nieuwe aan laten meten. Zadel was klaar, 3 maand later met ophalen en hij was voor t mooie al te krap. Half jaar later, wilde het niet meer. Toen een ander zadel bij andere zadelmaker. Tijdje mee gereden, moest nieuwe vulling in en dan zou die passen. En natuurlijk paste ie niet.. had afgesproken dat ik als ie toch niet zou passen ik deel geld terug zou krijgen. Nu naar later nog geen geld terug en een zadel liggen dat ik niet verkocht krijg. Ben er hè-le-maal klaar mee.. :')
Dus tja ik ga maar zelf ooit een cursus oid doen als t huis ooit af is.

Flubberboot heerlijk ff hoofd leeg maken!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:26

MarjanB, dat soort dingen heb ik ook gehad met een aantal zadelpassers in de afgelopen jaren oa Custom, Schutte en Countrymill. Dt maakt het zoeken en kiezen ook zo lastig. Ik rij nu met een Wintec, niet optimaal, maar goed genoeg. Eigenlijk denk ik erover om ook voor Fiesta bij de ijslanders te shoppen. Qua bouw komt het overeen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:27

Belker schreef:
Zo bijgelezen.
Mooie foto’s Jonte, Knap dier.

Dat is een hele nette prijs MarjanB, geniet ze van de lessen. Sterkte met je zadel zoektocht.

Boemel, jullie zijn heel druk. Sterkte nog even en geniet ze van de peertjes.

Ik ging naar het westen om bloed te laten prikken maar was vergeten dat we sinds Corona hiervoor een afspraak moeten maken…… Morgen mag ik weer.
Ijsco, Aafje ging super vandaag. Lekker buiten gereden en een paar hele fijne stukjes en wat meer minder fijne laterale stukken.
Qua zadel zoek ik voor Fiesta nog een fijn zadel met smalle twist. Of in ieder geval een zadel die haar breedte wat opvangt zodat mijn lijf het makkelijker heeft……..

Boemel, heb jij Alie voor de Sella zadels?

Balen joh dat je morgen weer op weg moet om bloed te laten prikken.
Maar, gelukkig heb je wel fijn gereden.

Ja, ik heb Ali inderdaad. Ik ben bij Sella gekomen ivm aanpasbare boombreedte en dat vond ik wel zo prettig bij een jong paard.

Ik heb in het verleden al veel verschillende zadelpassers gehad. En helaas nooit naar tevredenheid. Zadels die schoven, slechte kwaliteit leer, drukplekken, zadels te lang. Pfff zo zonde van mn geld.

Ik heb door de jaren heen toch wel een beetje het zelfde type paard gehad. Kort, breed bij de schoft en weinig schouder.
Dus dat is voor veel zadelpassers blijkbaar wel heel veel uitdaging.
Ben dus heel blij dat ik nu zadels heb die wel goed bevallen.

En vooral het zadel dat ik zelf samen gesteld heb, vind ik ontzettend mooi <3

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:32

Ik was over mijn Schutte uiteindelijk wel tevreden Belker, maar in eerste instantie totaal niet. Pfff wat klapperde dat maatwerkzadel.

Uiteindelijk is het zadel teruggenomen en hebben ze m helemaal verbouwd. Ik was er toen wel tevreden over voor mijzelfen mijn toenmalige paard. Helaas kreeg ik m niet passend voor Tess, dus toen maar verkocht. Kreeg er niet heel veel voor terug helaas.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:51

Bij mij kon ze er niks meer aan veranderen en ik moest hem maar door de DA laten onderzoeken…. Eentje die rontgenlogisch 100% was en met zijn oude zadel goed liep……. Zadel 2 maanden gebruikt en met €1000 verlies kunnen teruggeven. Dat was Schutte.
Custom had een nieuw zadel geleverd maar de vulling was zo ongelijk en in een gedrukt dat het paard bulten kreeg…….. Zonder blikken en blozen of reactie erop. Ja ze wilde langskomen om het op te lossen. Op mijn vraag of haar dat bij in elkaar zetten en afleveren niet had moeten opvallen kreeg ik een sneer. Zadel is zo weer retour gegaan.
Countrymill is gewoon drama. Geld verdienen willen ze allemaal als dat binnen is laten ze je stikken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:59

Pfff daar wordt je echt niet vrolijk van.

Ik heb ook een Frank Baines aan laten meten bij een zadelpasser en zij had onderin de kussens allemaal stiksels laten aanbrengen. Kreeg mijn paard dus allemaal drukplekken van en dus moesten alle stiksels weer losgeknipt worden.

Vervolgens moest ik het zadel iedere 6 weken opnieuw laten vullen.
Schoorvoetend werd er toegegeven dat het zadel te breed was.
De oplossing... een smid vragen er een ijzeren band in de binnenkant boom te laten lassen, zodat ie smaller werd.
Ik was niet akkoord.

Uiteindelijk kreeg ik een zadel dat smaller was. En die bleek te lang te zijn. En dat vooral niet toe willen geven :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:14

Daarom heb ik tot Aurelia op haar uiteindelijke breedte is ook een wintec. Tot nu toe ieder half jaar een boom breder. Al past mijn macrider er ook op. Mo veranderd weinig meer. Volgende keer gaan we ook met morita aan de slag maar daar heb ik een passend zadel bij gekocht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:23

Ik vraag me af of ik ik nu zulke lastige paarden heb en zo veeleisend…..
Robijntjuh, ik heb nu ook een Wintec HART erop. Mooi aan alle kanten aan te passen.

Blijft de vraag, waar doe ik verstandig aan met mijn (nu) te dikke koudbloed die ook erg rondgeribt is waar ik graag een iets smallere twist op wil.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:26

Ik denk dat je niet te smal moet willen want dat heeft ook gevolg voor de druk verdeling op de rug. Heb ook zo’n brede tank erg lastig

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:30

Ik heb het hier met Wintec en Bates geprobeerd, maar de boomvorm past niet bij mijn paarden, bovendien krijg ik er last van mijn heup van.

Wel jammer! Was anders een mooie betaalbare oplossing geweest.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:37

MarjanB schreef:
Ik denk dat je niet te smal moet willen want dat heeft ook gevolg voor de druk verdeling op de rug. Heb ook zo’n brede tank erg lastig

Klopt, vandaar dat ik een ijslanderzadel wil proberen. Voordeel is ook dat de zadels die ik nu gezien heb ook mooie korte voorkussens hebben. Eerst maar sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:21

Ik kan ook niet te breed zitten met mijn heupen dus dat blijft bij toekomstige zadels ook een zoektocht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:34

Nice!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:43

Marjan goede ruil zo met de buurvrouw! Hier doen we ook vaak dingen voor elkaar met een aantal buren. Wel balen van de ringworm!!
Heb je voorkeur voor een bepaald merk boomloos zadel?

Wij hebben semi-boomloos van Hidalgo. Bevalt erg goed en nooit problemen gehad met de drukverdeling, zal vooral met oude boomloze zadels zijn.

Boemel drukke dagen voor de boeg!

Flubberboot fijn dat de duivelsklauw werkt! Heb er zelf ook goede ervaringen mee.

Laurie dank je wel! Misschien dat ik er wel wat laat afdrukken ja. Had er nu snel geselecteerd maar heb er ruim 30 en ze zijn zo tof! <3 Ze begint ook echt mooi uit te zwaren, alhoewel ze in haar koppie nog wel erg jeugdig is.
En gave foto! Echt een mooi resultaat behaald!!

Mijn vakantie is begonnen *\o/* Morgen misschien even buitenritje maken en de bak slapen. Zo blij met hoe die er nu uit ziet!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:50

Hier juist hele andere ervaringen met Countrymill! Ben er nog nooit ontevreden weg gegaan en zou nooit meer anders willen. Ook als je ze vraagt wat ze dan doen, geven ze gewoon duidelijk antwoord. Maargoed, verschil moet er wezen toch?

Mooi zadel Belker!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:17

Countrymill was in 2012. Zadel gekocht, specifieke maat en na 4 maanden werd pony afgekeurd. Hun gevraagd of ze het voor me wilden verkopen en dat was keihard nee. Toen ik 2 jaar later de boom van dat zadel liet aanpassen op mijn nieuwe pony had die doos de boom te veel versmald…… En dan glashard zeggen dat dat niet zo was. Ze zijn op stal gekomen en toen moest ze met haar domme lach erkennen dat ze een fout had gemaakt……… Vond ik heel slecht. Ik heb het teruggekoppeld naar Herman en er niks van gehoord.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:19

Mijn bijrijder hebben ze een zadel verkocht die veels te groot was waardoor ze steeds haar balans verloor. Gelukkig kreeg ze wel jonge paarden garantie op dat zadel en kon ze het na 5 maanden met weinig verlies weer inruilen op een nieuwe Wintec. Waar ik nu mee rijdt.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 06:41

Hmm dat is wel gek ja… Moeders loopt al 8 jaar bij ze en we hebben nooit problemen gehad daar. Alles was altijd goed en als het dat niet was, werd er een oplossing gevonden. Ook dachten ze actief mee naar wat het beste was voor moeders met haar handicap en wat het beste was voor het paard. Kan best zijn dat het daarvoor niet zo goed was als nu hoor, maar dat weet ik dan niet.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 06:55

Zadelmakers zijn ook maar gewoon mensen.

Ik had dit voorjaar een zadelmaker op advies van een vriendin die er heel tevreden over was.

Ze zijn bij mij geweest en hebben een zadel aangemeten. Het was niet ideaal, maar ze kon hierin nog wel wat doen met opvullen en evt. een pad. Het was binnen 1 week leverbaar want het was op voorraad. Het werd hier terplekke opgevraagd, dus ik was blij! Over een week mijn nieuwe zadel!

Ik heb direct de aanbetaling betaald en toen begon het lange wachten. 1 week, 2 weken, 3 weken.

Mails gestuurd, geen reactie.
Gebeld, steeds de voicemail.

4 weken; Ik ontving een mail. Als ik het volledige bedrag betaalde zouden ze het zo snel mogelijk opsturen... Opsturen? Het moest toch nog aangepast worden aan mijn paard, hoezo opsturen? Hoezo verzendkosten betalen? Het zou aangepast worden aan mijn paard...

Toen reageerde ik dat ik van de koop wou afzien gezien de nalatige communicatie en ik had binnen een dag mijn aanbetaling terug! Dat was kennelijk makkelijker dan gewoon een zadel leveren binnen 1 week zoals afgesproken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 08:20

Ja zo heb ik een heel fijn zadel gekocht van een merk wat slecht bekend stond en een zadelmaker die ook niet al te best bekend stond en heeft een bekende shop mij juist redelijk getild met een zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:12

Ik lees dat het hier al niet veel anders is met zadels als waar ik tegen aan liep toen ik net met westernrijden begon. Niet goed passende zadels en makers/verkoper die niet thuis geven bij problemen óf je mag elke keer flink geld toegeven bij inruil.
Daar was ik al snel klaar mee en heb mij op boomloos gestort. Het zal zeker niet voor iedereen gelden, maar ik rij nu al 3 paarden met hetzelfde merk zadel (Bob Marshall) en heb wel wat uitstapjes gedaan naar andere merken (uitproberen voor de verkoop), maar de BM voelt altijd weer als 'thuiskomen' :)

Overigens vanochtend voor het eerst mijn herfstjasje aangehad met voeren, was niks te warm :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:20

Ja het is al goed fris in de ochtenden en avonden zo. Ik vind dat wel lekker als je bezig bent.