Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:57

Yontheke je had dus een geel paard! Heb ik ook Willem is bont en rolt het liefste in het zand van de bak, nu geeft dat dus ook gele vlekken. Lang leve Cowboy Magic green spot remover!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:58

Ik doe die van mij gewoon een deken met nylon voering op. De volgende dag ook weer helemaal wit :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:58

Gezellige toestanden daar!

Ik sta normaal om 7.00 uur op, maar heb t ook mieilijk nu. Tijd voor het voorjaar, denk ik. Ben ook steeds extreem moe. Staat niet in verhouding.

Maar goed, net gereden. 2 Rondjes aan elkaa geplakt en dan ook nog andersom. Dat is voor Caj echt lastig. Maar het viel mee. Ze is maar 1 x opzij geschoten van een aanstormend hondje. Verder langs een tuin waar 4 honden woest in het hek hingen, ging echt heel braaf. Ooit komen we er wel. En ook nog ongeveer op de snelheid die ik in gedachten had. Dus ik ben een tevreden mens. Alleen was het rondje korter dan ik in gedachten had. Had gerekend op 15, maar het was 12,5. Nou ja, volgende x maar weer, dan. Ben zelf nu wel gesloopt.... -O-

Grappig een paard die tv kijkt. Ik heb wel een kat die 'tv' kijkt. Alleen gebruikt hij daar de wasmachine voor. Heel interressant vindt hij dat :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:59

Buj mij staat allrs in zwart zand. Dus meestal kun je niet meer zien welke kleur paarden ik heb ;)

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:11

Anke: Ik heb even foto's gemaakt. Geen idee of je er iets mee kunt, ik heb er zelf weinig verstand van. Hij werkt wel prima moet ik zeggen :)
http://www.mupload.nl/img/niocr8pcmlq.jpg
http://www.mupload.nl/img/uolareftosm.jpg

Poeh wat een vroege vogels hier :P

Zo Monmaster, dat klinkt wel als een druk schema!

Haha biancaegypte, heerlijk zo dat hoofd naar binnen :D

Daan_O: Ging het rijden goed? :)

Hier is ook alles aan paarden standaard nog best vies. Volgend jaar m'n zwarte ook maar weer scheren en een deken op, dat scheelt toch wel erg veel. De schimmel, die wel geschoren is en een deken op heeft, is nu standaard een stuk schoner :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:17

Handig ding, best wel breed nog.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:20

Anke, idd geen kids....dus ik kan door....
Met een druk schema functioneer ik het beste....maar neem ook mijn rust hoor!

Wat een geweldige foto.... Wil ik ook!

Hehe, laatste uurtje.... En zit gewoon in werktijd ff te posten.
Dan nog vergadering ...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:35

Jippie ik heb eindelijk weer eens te paard gezeten :D Eerst aan de longe, dat was een explosie van gekkigheid (staat gewoon 24/7 buiten), menig rodeo paard zou er jaloers op zijn. Vriendje is vandaag thuis aan het werk dus maar even gevraagd of hij haar wilde vast houden toen ik er op ging, want ik wilde er wel graag op. Toen was ze heel braaf :D

Yontheke ik zou denk gek worden! Al went het waarschijnlijk wel een keer?

Fabster haha dat is toch ook mooi, alles zwart :P

Paardenvoertijd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:46

Toen ik geen kids had, ging het idd super. Heerlijk. Daarna bij de tweede viel het als een kaarthuis in elkaar.
Nog steeds mijn draai niet gevonden.

Apart die kleine wieltjes eraan. Gaan die niet vastlopen als de bak nat/blubberig is?

Stoer paard aan het raam!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:48

Das nog eens een paard aan huis hebben Bianca. :D
Gefeliciteerd Met je mannetje. Lijkt me echt een leukerd.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:07

Fijn dat ze braaf was Daan! :)

Anke: Dit ding gebruiken we niet voor de bak. Het is gewoon een rolbezem, waarmee we het verharde erf vegen :) Gaat een stuk sneller dan met een bezem het hele erf vegen, dan voel je je ook alsof je met een tandenborstel bezig bent :P
Voor de bak koppelen we iets anders achter de trekker, namelijk dit:
http://www.mupload.nl/img/dv1qewx8wco.jpg
De bak erachter is nog niet zo netjes op deze foto, omdat dit de eerste keer proberen was met de nieuwe trekker en baksleep :P Inmiddels gaat dat veel beter.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:11

dynamiek schreef:
Hier is mijn oudste shet een merrie nog steeds de baas ook over het grote paard :7

Voor je E lekker veel thuis oefenen! Scheelt enorm ook qua financieel. Ook veel oefenen met bocht achteruit nemen en dan moet je naast de stoeprand staan uiteraard recht met je combinatie. Ben blij dat ik hem heb gehaald, maar of ik bovenstaande oefening nog zou kunnen :=

Ik moet elke week minimaal 2x bochtje achteruit. Keren op smal kavelpad en bij parkeren thuis :D Dan blijf je mooi oefenen ;) De rand van het weggetje is wel veiliger dan een stoeprand als orientatie O:)

Ik heb eerst 3 jaar met lichte 1,5 paards gereden met B-combinatie voordat ik voor mijn E rijbewijs ging. Advies rijschoolhouder was pas gaan lessen als ik achteruit door een weidehek (4 meter) kon sturen.

Heb geloof ik 2x 2 uur gelest en nog even voor het examen, in zo'n pakket. in 1x geslaagd itt de zogenaamd ervaren bouwvakkers O:) Gelukkig wel een aardige examinator. Van de zenuwen vergat ik bij aankoppelen de kar van de handrem te halen maar hij hielp me met een opmerking waardoor ik over de dissel stapte en het ineens merkte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:29

Ik ben een tevreden mens; Ik voel mij de hele week al niet geweldig (wel zo moe, dat het niet grappig meer is) maar ben vanmiddag toch met de dames naar buiten geweest, ik op de fiets met paasei en Lona achter ons aan.
Ging echt super! met allebei en stiekem toch wel heel trots , dat ik met een enkel woord, mijn grote , terwijl ik er zelf niet eens opzit, weer pas op haar plaats kan laten maken. Hahaha, die zag ik vanuit mijn ooghoek ineens in de strek gaan, daar was geen houden meer aan voor bijrijdster, dus ben blij dat ze op het moment dat het moet, naar mij luisteren. <3 <3

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:44

even uitwaaien kan wel eens helpen de vermoeidheid even te vergeten. Fijn dat paard zo goed luistert vanaf de zijlijn :D!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:11

Paarden werken therapeutisch. Even lekker ermee aan de gang geeft een opkikker.

Haha...ja logisch ook. Bak ziet er netjes uit!

dynamiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:33

Ik heb al wat jaartjes niet meer met trailer gereden, denk me nu opeens dat de laatste x naar Bokhorst moest en met lege trailer terug |( , ik denk niet dat je het verleerd, maar de bijzondere verrichtingen zal ik wel 2x moeten steken.

Op de jachtstal hadden wij een prive chauffeur die met de grote veewagen ons wegbracht naar wedstrijd of wat dan ook en ook ons weer terug bracht. Was wel relaxed zo.

rijden in de wind kan best heerlijk zijn, van de week op de akker in volle galop tegen de wind in zuisen wat het deed heerlijk

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:51

Ik zit eindelijk. Ook veel te moe. Zit zeker in de lucht. Had de andere paarden ook nog willen doen en nog 1 willen bekappen, maar andere keer maar weer. Nu met dochter op de bank naar Grease kijken. Je moet ze de klassiekers wel bijbrengen, hè? :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:56

Zo net even heerlijk op de bank bij gelezen. Heerlijk die verhalen over al die stoere dames en hun auto's.
Ik doe de rest van de dag denk ik niks meer. Iedereen is de hort op. Straks de 2 jongsten nog even ophalen van de carnaval en dan is het helemaal klaar. Hoop dat het morgen wat droger is. Wil nog wel even oefenen met de trailer.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:27

dynamiek schreef:
Bokhorst

Das mijn achternaam :D

dynamiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:42

Geen familie van je? Bokhorst is een goede dierenarts met een mooie kliniek hier om de hoek

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:46

Oh heerlijk Grease kijken!

Ach morgen weer een dag.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:53

dynamiek schreef:
Geen familie van je? Bokhorst is een goede dierenarts met een mooie kliniek hier om de hoek

Geen idee...waar zit ie dan?
Vaak is de naam bokhorst alleen uit Drenthe. Elders is het vaak bockhorst of van bokhorst

dynamiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:57

Kootwijkerbroek

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:28

Is idd een van bokhorst. Geen fam dus

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:33

Bokhorst heeft er wel aardig verstand van idd.
Heb er een jaar gewerkt bij de buren.