Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

Toch interessant om die verschillende ervaringen te lezen, want hier vind ik juist het heel stabiel en veel vocht opnemen.
Zojuist zijn er twee grote pakken hooi bezorgd, staat weer fijn in de schuur. Ik had nog maar een paar kleine pakjes liggen en de kleine waren ook op. Vind het alleen bij grote pakken lastiger inschatten wat het verbruik gaat zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:37

Goed dat ik dit even lees, ik moet ook weer een pallet vlas bestellen.
Ik kom nog terug op wat ik betaal :Y)

edit: 5.58 per pak excl btw (pallet van 24 stuks)
Laatst bijgewerkt door Karin_deB op Vandaag, 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:39

Ik vind dit ook interessant om mee te lezen, met mijn grote straks aan huis is het wel handig om iets van bodembedekking te hebben. Al denk ik niet dat hij nog complete nachten op stal komt. Sterker nog, zo min mogelijk, maar het zal even aankijken zijn wat wel/niet werkt.

Ik zie dat je in deze regio tussen de 8 en 8,5 betaald voor vlas.. En ik lees dit over gebruik:
– 5 balen instrooien bij aanvang
– Dagelijks mestballen verwijderen
– 1 maal per week ½ baal bijstrooien

Afgelopen weken met de sneeuw hebben onze pony's ook stro in hun schuilstal gehad. Wat een bende, en wat een drama om die mestwagen leeg te scheppen. Ze slapen er niet eens op, is gewoon fijner toilet :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:48

Nou ik ben het er wel mee eens dat vlas of strokorrels toch wel fijn zouden zijn voor een compactere mesthoop. Schrik mij rot hoe groot de berg mest nu alweer is.... En ik ben ook wel geschrokken hoe snel ik nu door het stro ben gegaan, 1,5 maand voor een groot pak geen idee hoe zwaar het is. Pak hooi met dezelfde maat zit rond de 300 kg. Maar goed dat pak kost 30 euro en heb ook wat dikker opgestrooid dit keer.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:49

1 baal erbij per week was voor ons niet genoeg. Om aan te vullen wat we eruit scheppen aan natte plekken is 1 baal het minimale bij een schoon paard en bij viezere paarden 1.5 tot 2 balen, zeker bij nat weer. Geldt voor vlas en gehakseld stro.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:55

Terwijl ik vaak maar 1 baal toevoeg per 1,5-2 weken. In de zomer zelfs nog langer. Maar ik heb wel rubber matten eronder liggen en een van mijn paarden houd niet zo van een dik pak, dat duwt hij steeds naar de buitenkant van de stal toe en gaat dan op het dunne liggen. Op de favo mestplek van beide ligt nagenoeg niets qua bedekking, daar liggen ze dan weer niet. (Mijn stallen zijn wel wat groter dan gemiddeld).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:59

Ik heb er ook rubber onder, maar wij hebben geen grote stallen (3.5 × 3.5) en hebben wel graag een dikke laag. Dus dan kan het inderdaad anders uitvallen!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

Hier geen rubber en wel een dikke laag. Bij het ene paard kan ik volstaan met een half pak per week, bij de ander 1 per week. Ze zijn allebei heel schoon en poepen netjes op 1 bergje, dat scheelt gigantisch!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Ik had eerder ook vlas en op zich tevreden mee geweest hoor. Maar hier staan de staldeuren open en ik vind t wel een zooitje worden met vlas buiten. Stro blijft beter in de stal. Maar inderdaad volume mesthoop is enorm en hangig uitmesten is t ook niet

Toen mijn paard vroeger in pension staat, stond ie op strokorrels. Ik dacht juist dat dat heel goed vocht opnam. Als een paard in volpension staat, dan let je niet zo goed op zulke dingen :D

Oh vlas heb ik 10km van huis gevonden voor eur 6,00 de baal inclusief BTW. Is de BTW 21%?