Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:30

Mooi begin van de dag Belle Boef.
Sterkte Belker! Dat de week maar snel voorbij mag gaan.

Hier ook een mooi begin van de dag.
Pony is de moeder van Amy van MarjanB :D
Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:01

Prachtige foto's <3 Hier was het vanmorgen ook zo mooi, maar geen foto's van gemaakt.

Eergister shoot gehad met m'n 3 jarige dame :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:12

Wat een mooi paard heb je Jinte. En volgens mij ook heel lief. <3

Ik had de foto's mooier gevonden als er meer afstand tot de struiken geweest waren.
Dan was het meer een achtergrond geweest en waren je paard en jij er meer uitgesprongen.
Maar goed, ik fotografeer zelf ook, dus kijk ook meer naar dit soort details. Ik kan me voorstellen dat een ander het niet ziet. :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:09

Mooie foto’s en mooi paard!

Hier chaos en te druk om rustig te bokken :+

Gisteren was de buurvrouw hier en die heeft in ruil voor dat ze van t najaar wat bomen mogen kappen alle zuring in de wei voor me gespoten. En nog in een hoek van de paddock onkruid er uit getrokken :D. Dus ik heb ff goed kunnen uitmesten en ff kort gereden. Ben bij de rijvereniging gaan kijken gisteravond en was super gezellig. Hoop dat ik over 3 weken een keer mee kan rijden. Ga dan wat eerder zodat ik dr ff rustig aan het terrein kan laten wennen voordat we straks alles over de zeik hebben omdat mevrouw andere ideeën heeft _O-
In de winter is de les in de plaatselijke Binnenbak en dat zit dus ook gewoon bij de 75 euro per jaar in _O- snap niet hoe het kan.

De plek blijkt toch ringworm te zijn.. ze heeft nu al meerdere plekken dus had van de week maar imaverol gehaald en hoop dat t snel weg is want heb volgende week de zadelpasser staan..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:34

MarjanB schreef:
De plek blijkt toch ringworm te zijn.. ze heeft nu al meerdere plekken dus had van de week maar imaverol gehaald en hoop dat t snel weg is want heb volgende week de zadelpasser staan..

Waardeloos. Hou ook vooral jezelf in de gaten want mensen kunnen het ook krijgen!
Een eerder paard van mij had het eens en ik ben dágen bezig geweest om alles te wassen en schoon te maken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:42

Ja klopt ik was gelijk m’n handen want heb geen zin om ook onder de plekken te zitten straks.

Hoe ze er aan komt? Vraag me het echt af..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:51

Wat vervelend die ringworm Marjan. Inderdaad, waar komt het vandaan?

Zou lekker zijn als je groepsles kan rijden. Mooie stok achter de deur.

Ga je voor een nieuw zadel?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:53

Geen idee nog, wil wel iets waar ik beter in zit dan die ik nu heb. Maar wellicht ligt die uit balans waardoor ik niet lekker zit. Val wel uit de toon met het zadel denk ik als ik naar les ga maar goed daar moet ik maar schijt aan hebben.

Heb wel een afspraak voor een boomloos zadel. Merk dat ze daar gewoon fijner onder loopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:05

Het is een schimmel die oplaait als er sprake is van een verminderde weerstand. Verder kan het zeer hardnekkig zijn. Er zijn ook pillen om het ook van binnenuit te bestrijden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:08

Wat vervelend de ringworm en wat spot goedkoop de vereniging.

Prachtig sfeer plaatje in de ochtend en een leuke driejarige.

Hier de kippenzooi afgemaakt.
Vanavond halen we ze op.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:22

MarjanB schreef:
Geen idee nog, wil wel iets waar ik beter in zit dan die ik nu heb. Maar wellicht ligt die uit balans waardoor ik niet lekker zit. Val wel uit de toon met het zadel denk ik als ik naar les ga maar goed daar moet ik maar schijt aan hebben.

Heb wel een afspraak voor een boomloos zadel. Merk dat ze daar gewoon fijner onder loopt.

Gelukkig zijn er ook hele mooie boomloze zadels ;)
Dat het goed ligt en lekker zit is het allerbelangrijkste.
Wie komt er passen?

Ik heb hier gisteren met mijn vriend beide zadels voor Diekke even goed bekeken na aanleiding van de osteopaat.

De Sella zien we eigenlijk gewoon niets geks aan. Kussens recht, dieptepunt in het midden. Boomloze westernzadel ligt wel iets naar achter.
Er ligt een Kifrapad onder en daar moet een inlage extra in en dan zal het opgelost moeten zijn.

Een druk weekend voor de boeg.
Morgen de muren lichtjes opschuren voordat de poetshulp komt en als ze geweest is de muren sausen, ramen lappen en de nieuwe vensterbanken maken.

Rijbak wil ik klaar hebben qua onkruid,dan nog bladvrij maken en slepen.

Paardentandarts komt nog. Al weet ie nog niet hoe laat :(

Verder zorgen dat de plek van de paardentrailer leeg gemaakt wordt, zodat ie weer op de plek staat.

Perenoogst moet ook verder verwerkt worden. De bestelling weckpotten is zojuist binnen gekomen.
Ik ga tussen de middag alvast beginnen met stoofpeertjes eten :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:39

Lekker druk boemel!!

https://www.freehorsepasservice.nl komt volgende week vrijdag :D heb er goede dingen over gehoord en ze woont op 4km dus dat is ideaal!

We moeten hier in en om huis ook nog flink aan de gang.. ben alleen nog zo moe :7

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:45

Druk druk boemel

Hier semi boomloos. Freemax western

Hier waarschijnlijk later als oktober met de aanbouw starten. Constructeur nog steeds de tekeningen niet af

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:54

Veel moeten doen, maar moe zijn is lastig, weet ik uit ervaring.
Ik probeer t altijd maar op te lossen door vroeg te gaan slapen, goed te eren en op tijd pauzes in te lassen, maar het is niet zaligmakend natuurlijk.

Ideaal een zadelpasser in de buurt :D

Horsii, de Freemax western hebben wij ook. Is een mooi zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:17

Hier over op boomzadels. Wel met een goede zadelmaker.

Verder deze week druk op cursus dus weinig aan paardrijden en bijlezen toegekomen, ik zwaai dus alleen even :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:58

Robijntjah schreef:
Hier over op boomzadels. Wel met een goede zadelmaker.

Verder deze week druk op cursus dus weinig aan paardrijden en bijlezen toegekomen, ik zwaai dus alleen even :+

Welke had jij ook alweer?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:05

Hier ook boomzadels, maar wij controleren zelf geregeld of het nog past en zodra we ook maar iets een twijfel hebben, gaan we naar de zadelmaker! En ze lopen beide echt super!!

Ik ben recent begonnen met duivelsklauw geven aan Tet en ze loopt ineens veel soepeler met de voorbenen! Eerder liep ze iets gelimiteerd o.i.d., nu niet meer! Als we eenmaal weer een beetje op conditie zijn gaan we overstappen op glucosamine en kijken hoe ze het daar op doet! Ook even de dierenarts bellen of het nou doping is of niet. Duivelsklauw dacht ik wel maar glucosamine kan ik niks over vinden. Alle sites zeggen "Bel de DA."

Oh wat een straf boemel om stoofpeertjes te eten :9

Oh wat naar van de ringworm Marjan! Hopelijk is het snel weer weg!

Prachtige foto's komen hier voorbij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:10

Raisa van zadel logisch. Die komt sowieso ieder half jaar en kijkt niet alleen theoretisch maar bijvoorbeeld ook naar het extreem gevoelige stuk van Mo en maakt daar hele realistische inschattingen op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:34

En waarom nu over op met boom robijntjah?

Heb ook altijd boomzadels gehad maar bij kaatje werkt het op de een of andere manier gewoon niet. Ze gaat elke keer weer in de staak en wil de bocht niet door. Met boomloos blijft ze gewoon lopen en heeft ze er zin in. Vind t zelf alleen waardeloos zitten tot nu toe :+ heb nu alleen nog maar barefoot geprobeerd dus hoop iets meer comfort te vinden met wat anders. Heb m’n boomzadel nog wel liggen en van de week maar eens proberen wat ze daar op doet. Wellicht wel goed om te kijken nu zo zoveel lekkerder in dr vel zit nu ze 24/7 buiten kan.

@flubberboot, goed om te horen! Die dr een knuffel van me :)

@boemel, ja probeer t ook te redden met wat extra pauzes enz maar denk gewoon ff iets teveel tekort. Slaap wel goed, heb gemiddeld 2,5 tot 3 uur diepe slaap per nacht, laatst een keer 4,5 uur, lig dan gewoon in coma _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:37

Ik kreeg met boomloos teveel klachten zelf en vind ze niet geschikt voor lang intensief rijden ivm druk verdeling.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:21

Ik heb met 2 zadelpassers die boomloos verkopen een gesprek gehad en beide gaven aan dat een zadel met boom in principe het beste is voor een paard qua stabiliteit en drukverdeling. Echter dan moet het boom zadel wel perfect passen!

Bij boomloos komt het minder nauw qua pasvorm. Het zadel zet zich meer naar het paard en de drukverdelende pad doet ook een hoop.

Raisa van zadel logisch ken ik persoonlijk niet, maar ik hoor wel goede dingen over haar.

Ik heb zelf dus Sella. Wat ik wel apart vond, was dat ik destijds mocht testrijden met een verende boom en een starre boom.

Ik zocht vroeger altijd juist naar zadelmerken met een verende boom, immers dat klinkt als prettig voor het paard.
Bij het testrijden ervaarde ik dat mijn paard na 1 rondje met de verende boom boos werd en richting staken ging, terwijl ze op een starre boom gewoon fijn liep en haar ding deed.

Een verende boom op een paard met veel beweging kan dus ook juist onrustig zijn.

Ik ben ook van mening dat een zadel echt fijn moet zijn voor zowel ruiter als paard. Als een ruiter niet fijn kan zitten, dan gaat de ruiter compenseren en daar heeft het paard vroeg of laat toch last van.

Flubberboot, wat fijn dat ze beter loopt op de Duivelsklauw.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:11

Zo bijgelezen.
Mooie foto’s Jonte, Knap dier.

Dat is een hele nette prijs MarjanB, geniet ze van de lessen. Sterkte met je zadel zoektocht.

Boemel, jullie zijn heel druk. Sterkte nog even en geniet ze van de peertjes.

Ik ging naar het westen om bloed te laten prikken maar was vergeten dat we sinds Corona hiervoor een afspraak moeten maken…… Morgen mag ik weer.
Ijsco, Aafje ging super vandaag. Lekker buiten gereden en een paar hele fijne stukjes en wat meer minder fijne laterale stukken.
Qua zadel zoek ik voor Fiesta nog een fijn zadel met smalle twist. Of in ieder geval een zadel die haar breedte wat opvangt zodat mijn lijf het makkelijker heeft……..

Boemel, heb jij Alie voor de Sella zadels?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:35

Ik vind het ook nog lastig qua zadelmakers. Ik heb er nu 2 hier gehad, maar de eerste kon me niet helpen binnen mijn budget en de tweede had echt een waardeloze service.

Nu zit ik dus met een zadel waar ik twijfels over heb qua pasvorm. Als jullie nog aanraders weten die in zeeuws-vlaanderen komen zonder 100 euro voorrijkosten :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:44

Ik heb AJ horseservice, zou eigenlijk deze maand controle hebben maar het is zo druk en zij had vakantie dat ik nog geen datum heb geprikt

Mijn 3 x 3 kunststof buitenstal komt te koop
Ik ga een 3 x 6 schuilstal kopen met mogelijkheid om ooit te splitsen in 2 3x3 stallen
Ben al de hele week bezig om alles bestraat te krijgen, boom is weg, stronk is ook weggefreesd, alle materialen zijn gehaald of geleverd en morgen komt de stratenmaker al een begin maken met bandjes plaatsen en zaterdag zou het dan af moeten komen.
Dan hoef ik hopelijk niet meer door de modder heen te rijden voortaan met de mestaanhanger

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:01

Zal ik doen Marjan!

Ik ga altijd naar de zadelmaker toe gezien ze dan meestal meer kunnen doen ivm dat al hun gereedschap er is. Kan je helaas dus niet helpen Dais!

Hier vandaag weer eens heeeerlijk gereden! Laatste paar dagen ging wat minder maar vandaag was het weer zweven of een prachtige wolk <3 Zo heerlijk als je na een zware werkdag nog even rond kan hobbelen!