Hier ook denk ik. Het gat was groter dan gister.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ir111 schreef:Jemig wat een dag vandaag. Keihard gebuffeld om alles voor de regen af te krijgen. Om 5 uur kwam de loonwerker om de compost uit te rijden en daarna moesten wij er nog over met de sleep. Erf nog opruimen (overal restjes compost). Maarrrr, net klaar voor de regen.
We hebben de laatste 2 weken echt veel gedaan, 2 voerplekken van paddockroosters voorzien, weide belucht en compost erop (daarvoor de loonwerker bezig met maaien / hooien), stroom op de binnenste draad van de track gezet, 550 baaltjes hooi gelost en nog heel veel kleine klusjes. We zijn voor nu even helemaal bij. Meestal duurt dat niet lang.
Daihyo schreef:Ja en heel mooi grof hooi. Ik hoop dat de analyse ook zo mooi is
Misschien kunnen jullie me helpen. Wat zit er in onze composthoop, ik ontdekte dit gister? Er lopen ‘s avonds veel egels op het aangrenzende weitje, een paar meter van deze hoop. Kunnen zij dit soort holen/gangen graven? Of toch ratten (ik heb verder niets gezien wat op ratten kan wijzen overigens, daarom de twijfels)? Konijnen zitten er ook, maar denk dat het daar te klein voor is. Muizen zijn het zeker niet, daar is het te groot voor.
Ik wil graag wat omscheppen. Voor (tegen) de ratten doe ik dat graag. Maar als er egels zitten laat ik ze liever met rust. Hoe ga ik daar achter komen?
[ [url=m/ooTsBR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ninx schreef:Gisteravond had ik een koliek mini..... vermoedelijk vanwege het feit dat ze sinds 2 dagen even kort op het lange gras mogen, hij is denk ik toch te gulzig geweest.
Natuurlijk kan het ook zand zijn, het laatste deel van de track was langs de rand helaas niet helemaal kaal... en hij staat toch sprieten te trekken.
Nu wil ik die laatste pollen wegwerken zonder mijn rug te verklooien met eindeloos schoffelen.
Hoe zal ik dat doen? Iemand tips?
Een handfrees? Of een graszodesnijder oid?
DIVA2 schreef:Ninx schreef:Gisteravond had ik een koliek mini..... vermoedelijk vanwege het feit dat ze sinds 2 dagen even kort op het lange gras mogen, hij is denk ik toch te gulzig geweest.
Natuurlijk kan het ook zand zijn, het laatste deel van de track was langs de rand helaas niet helemaal kaal... en hij staat toch sprieten te trekken.
Nu wil ik die laatste pollen wegwerken zonder mijn rug te verklooien met eindeloos schoffelen.
Breekt even in als reactie op jouw vraag. Tegen het schoffelen liepen wij ook aan. Niet doorheen te komen.
Totdat we een ‘schoffelopzetstuk’ tegen kwamen
die je kan plaatsen op de bosmaaier. IDEAAL!
Schoffelt en verpulverd ‘t onkruid/wortels
ook nog eens.
Werkt echt als een tierelier
https://www.handelswaar.com/product/7534087/schoffel-4tands-aluminium
Wat je op deze foto als grond/zand ziet was echt helemaal groen. Onkruid en gras overwoekerde de struiken.
[ [url=m/0Sk6cN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu is het een kwestie van wekelijks bijhouden.
[ [url=m/gUbuqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
DIVA2 schreef:Ninx schreef:Gisteravond had ik een koliek mini..... vermoedelijk vanwege het feit dat ze sinds 2 dagen even kort op het lange gras mogen, hij is denk ik toch te gulzig geweest.
Breekt even in als reactie op jouw vraag. Tegen het schoffelen liepen wij ook aan. Niet doorheen te komen.
ook nog eens.
Wat je op deze foto als grond/zand ziet was echt helemaal groen. Onkruid en gras overwoekerde de struiken.
Christina schreef:DIVA2 schreef:Breekt even in als reactie op jouw vraag. Tegen het schoffelen liepen wij ook aan. Niet doorheen te komen.
ook nog eens.
Ik wilde deze ook wel. Blijkt onze bosmaaier minder dan 25cc te zijn. Het leek mij net zo’n mooi oplossing.
Christina schreef:DIVA2 schreef:
ook nog eens.
Ik wilde deze ook wel. Blijkt onze bosmaaier minder dan 25cc te zijn. Het leek mij net zo’n mooi oplossing.
Olympia96 schreef:Gefeliciteerd met je verhuizing en afronding van het hoofdstuk ‘zwemmen voor professionals’ Daihyo!
Onze plannen lijken te werken (extra greppels), want man o man wat een régen vorige week! En waar we normaal weken last hielden, was het nu een kwestie van uren![]()
Mijn bloemen heuvel is een rommel haha. Overlevers van vorig jaar (veelvuldig paars en geel) die besloten om tóch op te komen. En allerlei bloemenmengsels van dit jaar. Heb veel te veel gezaaid op een klein oppervlak zie ik nu. Maar ik dacht dat de kippies alles opgeknaagd hadden. Toch niet.
Mijn bioron weidekruiden mengsel is helemaal rommelig en niet goed teruggekomen. De paarden vinden het wel lekker overigens. Dat gaat er volgend jaar uit en bloemen erin. [ [url=m/TbWCaW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eJjNoT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VZgCb8.jpg]Afbeelding[/url] ]