[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:55

Mooi robijntjah!

Hier ook denk ik. Het gat was groter dan gister.
Afbeelding

Ir111

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:21

Jemig wat een dag vandaag. Keihard gebuffeld om alles voor de regen af te krijgen. Om 5 uur kwam de loonwerker om de compost uit te rijden en daarna moesten wij er nog over met de sleep. Erf nog opruimen (overal restjes compost). Maarrrr, net klaar voor de regen.

We hebben de laatste 2 weken echt veel gedaan, 2 voerplekken van paddockroosters voorzien, weide belucht en compost erop (daarvoor de loonwerker bezig met maaien / hooien), stroom op de binnenste draad van de track gezet, 550 baaltjes hooi gelost en nog heel veel kleine klusjes. We zijn voor nu even helemaal bij. Meestal duurt dat niet lang. :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:33

Dat laatste is heel herkenbaar :D

Ik heb dat met het legen van de mesthoop: Daar zie ik dan weken tegenop. Dan zijn we sneller klaar dan ik denk met het leegscheppen gedeelte (met een bak achter de trekker en een riek). Dan valt het schoonmaken van de tractor, het erf en de weg altijd weer tegen. Dan ben je 4 dagen blij met een lege mesthoop en op dag 5 denk je alweer := hij raakt alweer vol....
Dat 'vol' gezicht blijft vervolgens een half jaar zo. En dan gaat het circus weer opnieuw ^)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:10

Herkenbaar. Paarden houden is een soort dweilen met de kraan open :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:30

Ir111 schreef:
Jemig wat een dag vandaag. Keihard gebuffeld om alles voor de regen af te krijgen. Om 5 uur kwam de loonwerker om de compost uit te rijden en daarna moesten wij er nog over met de sleep. Erf nog opruimen (overal restjes compost). Maarrrr, net klaar voor de regen.

We hebben de laatste 2 weken echt veel gedaan, 2 voerplekken van paddockroosters voorzien, weide belucht en compost erop (daarvoor de loonwerker bezig met maaien / hooien), stroom op de binnenste draad van de track gezet, 550 baaltjes hooi gelost en nog heel veel kleine klusjes. We zijn voor nu even helemaal bij. Meestal duurt dat niet lang. :D

Klinkt goed..... je zou bijna denken dat het werk is in plaats van een hobby :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 15:07

Daihyo schreef:
Ja en heel mooi grof hooi. Ik hoop dat de analyse ook zo mooi is :D

Misschien kunnen jullie me helpen. Wat zit er in onze composthoop, ik ontdekte dit gister? Er lopen ‘s avonds veel egels op het aangrenzende weitje, een paar meter van deze hoop. Kunnen zij dit soort holen/gangen graven? Of toch ratten (ik heb verder niets gezien wat op ratten kan wijzen overigens, daarom de twijfels)? Konijnen zitten er ook, maar denk dat het daar te klein voor is. Muizen zijn het zeker niet, daar is het te groot voor.
Ik wil graag wat omscheppen. Voor (tegen :)) ) de ratten doe ik dat graag. Maar als er egels zitten laat ik ze liever met rust. Hoe ga ik daar achter komen?
[ [url=m/ooTsBR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had het op facebook ook al voorbij zien komen, ik zou toch konijn denken?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:20

Gek genoeg was het gat vandaag dicht. En er is niemand bij in de buurt geweest. Heel maf.

Lekker weertje komt er aan. Geeft wel mooie kleuren in de lucht.
Afbeelding

Afbeelding

Lekker stel <3
Afbeelding

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:56

Ninx schreef:
Gisteravond had ik een koliek mini..... vermoedelijk vanwege het feit dat ze sinds 2 dagen even kort op het lange gras mogen, hij is denk ik toch te gulzig geweest.
Natuurlijk kan het ook zand zijn, het laatste deel van de track was langs de rand helaas niet helemaal kaal... en hij staat toch sprieten te trekken.

Nu wil ik die laatste pollen wegwerken zonder mijn rug te verklooien met eindeloos schoffelen.
Hoe zal ik dat doen? Iemand tips?
Een handfrees? Of een graszodesnijder oid?

Breekt even in als reactie op jouw vraag. Tegen het schoffelen liepen wij ook aan. Niet doorheen te komen.
Totdat we een ‘schoffelopzetstuk’ tegen kwamen
die je kan plaatsen op de bosmaaier. IDEAAL!
Schoffelt en verpulverd ‘t onkruid/wortels
ook nog eens.
Werkt echt als een tierelier

https://www.handelswaar.com/product/7534087/schoffel-4tands-aluminium

Wat je op deze foto als grond/zand ziet was echt helemaal groen. Onkruid en gras overwoekerde de struiken.

Afbeelding

Nu is het een kwestie van wekelijks bijhouden.

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:10

DIVA2 schreef:
Ninx schreef:
Gisteravond had ik een koliek mini..... vermoedelijk vanwege het feit dat ze sinds 2 dagen even kort op het lange gras mogen, hij is denk ik toch te gulzig geweest.
Natuurlijk kan het ook zand zijn, het laatste deel van de track was langs de rand helaas niet helemaal kaal... en hij staat toch sprieten te trekken.

Nu wil ik die laatste pollen wegwerken zonder mijn rug te verklooien met eindeloos schoffelen.

Breekt even in als reactie op jouw vraag. Tegen het schoffelen liepen wij ook aan. Niet doorheen te komen.
ook nog eens.

Wat je op deze foto als grond/zand ziet was echt helemaal groen. Onkruid en gras overwoekerde de struiken.

[ [url=m/0Sk6cN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gUbuqq.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAUW! Dat is dus echt een top tip!!! Joepie de poepie!

Welke bosmaaier combineren jullie met dit opzetstuk?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:11

Handige tip!

Ik heb de sleutels ingeleverd vandaag *\o/*
Nu lekker helemaal richten op de nieuwe plek.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:18

Daihyo schreef:
Handige tip!

Veel geluk toegewenst daar!!!
*\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:27

Daihyo schreef:
Handige tip!

Geniet ze *\o/*

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 17:09

DIVA2 schreef:
Ninx schreef:

ook nog eens.

Ik wilde deze ook wel. Blijkt onze bosmaaier minder dan 25cc te zijn :( . Het leek mij net zo’n mooi oplossing.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:57

Christina schreef:
DIVA2 schreef:
ook nog eens.

Ik wilde deze ook wel. Blijkt onze bosmaaier minder dan 25cc te zijn :( . Het leek mij net zo’n mooi oplossing.

Het lijkt er inderdaad op (maar misschien zoek ik niet goed) alsof je hier een bosmaaier voor nodig hebt die al snel 500 euro kost….
Kan het waard zijn natuurlijk, maar is wel weer ff een hoop geld

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:06

Klopt, je hebt er inderdaad een bosmaaier voor nodig. Opzetstuk is universeel en zou op iedere bosmaaier passen, mits rechte steel. Maar meer dan dit weet ik er ook niet van hoor. Dit is bij ons echt mannen speelgoed, mijn man heeft er verschillende en die zijn echt al járen oud. Eentje heeft ie al een jaar of 20

Wellicht een bosmaaier met voldoende cc scoren op MP?
De schoffel zit hier trouwens op een stihl bosmaaier.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:38

Christina schreef:
DIVA2 schreef:

ook nog eens.

Oh dag moet ik ook ff checken dan. Ziet er wel superhandig uit. Alhoewel wij natuurlijk dat handfreesje hebben.
Iemand trouwens nog interesse in een verticuteermachine? Ik heb er 1 op stroom via een veiling gekocht, maar geen stroom in de directe omgeving. Dus ik heb er eigenlijk niks aan :+
Deze is dat: https://www.gardini-garden.com/verticut ... I0QAvD_BwE

En de pony’s staan bij elkaar. Vond het heel spannend, ze stonden al wel bij elkaar met draadje er tussen. Waken met slapen enzo. Maar we hebben de hooinetten uit stal gehaald, snackweitje open (weitje waar die van mij stonden was het gras wel op) en halsters om gedaan. Ik had een paar handen extra.
Het ging heel goed eigenlijk. We houden ze in de gaten via de camera en zijn er binnen 5 minuten als dat nodig is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:50

De bloemenstrook gaat mooi opkomen en bloeien <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 23:21

Heel mooi! Vlinders en bijtjes zullen blij zijn!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:08

Gefeliciteerd met je verhuizing en afronding van het hoofdstuk ‘zwemmen voor professionals’ Daihyo!

Onze plannen lijken te werken (extra greppels), want man o man wat een régen vorige week! En waar we normaal weken last hielden, was het nu een kwestie van uren **\O/**

Mijn bloemen heuvel is een rommel haha. Overlevers van vorig jaar (veelvuldig paars en geel) die besloten om tóch op te komen. En allerlei bloemenmengsels van dit jaar. Heb veel te veel gezaaid op een klein oppervlak zie ik nu. Maar ik dacht dat de kippies alles opgeknaagd hadden. Toch niet.

Mijn bioron weidekruiden mengsel is helemaal rommelig en niet goed teruggekomen. De paarden vinden het wel lekker overigens. Dat gaat er volgend jaar uit en bloemen erin. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:20

Ziet er als een oerwoud uit :D

Zwemmen voor gevorderden _O-
Hier de afgelopen dagen flinke buien gehad en geen plasje te zien. We gaan zien wat het met langere periode regen gaat doen. Voorlopig genieten we van het mooie weer <3

Morgen rondje jkk steken en zuring weghalen en dan maaien. In ieder geval de track, achterste wei en 1 snackweitje. Bemesten met lavameel. En dan gaat het donderdag regenen. Kan de boel gaan groeien (behalve de track dan, die wil ik gewoon eens netjes en strak).
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:34

Ik vind je oerwoud prachtig, Olympia!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:48

Spoiler:
Olympia96 schreef:
Gefeliciteerd met je verhuizing en afronding van het hoofdstuk ‘zwemmen voor professionals’ Daihyo!

Onze plannen lijken te werken (extra greppels), want man o man wat een régen vorige week! En waar we normaal weken last hielden, was het nu een kwestie van uren **\O/**

Mijn bloemen heuvel is een rommel haha. Overlevers van vorig jaar (veelvuldig paars en geel) die besloten om tóch op te komen. En allerlei bloemenmengsels van dit jaar. Heb veel te veel gezaaid op een klein oppervlak zie ik nu. Maar ik dacht dat de kippies alles opgeknaagd hadden. Toch niet.

Mijn bioron weidekruiden mengsel is helemaal rommelig en niet goed teruggekomen. De paarden vinden het wel lekker overigens. Dat gaat er volgend jaar uit en bloemen erin. [ [url=m/TbWCaW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eJjNoT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VZgCb8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind je bloemen er dus heerlijk uitzien dat wilde.

En wat fijn dat je greppels werken. Heb je voor en na foto’s? En zijn de buren al komen klagen?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:41

Haha Ja de bloemen zijn echt wel vrolijk. Ze hadden net al het oranje en gele spul eruit gegeten ;-)

Ik heb foto’s!

Zo serieus was de hoosbui:
Afbeelding

Afbeelding

Hier de greppel naast de bak. Van daaruit gaat het via een put en ondergrondse buis naar de vijver

Afbeelding

Hier een stuk track om 13.44

Afbeelding

En hier 2 uur later vanaf de andere kant:

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:22

Dat werkt goed! Je kan wel gelijk je zand weer uit je vijver gaan graven :\

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:52

Jeetje, wat een water :oo