Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:19

Sure_lee schreef:
Wat een rare plekjes Karev. Geen idee wat het zou kunnen zijn.

Ik herken ze wel ;(

Andor heeft ze ook. Zijn herpes plekjes bij hem.

ChaseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:21

karev, zijn het niet eens soort wratten door drukplekken? Of eelt?

Spatter, Daar kunnen ze nu heerlijk staan! :D En brandnetels zijn gezond!

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:23

Lijkt idd eelt. Zal ook best drukplekken zijn omdat het dus onder het zadel zit. Niet direct maar indirect drukplekken.

Antheman is daar iets tegen te doen?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:23

Karev, ik weet t ook niet maar misschien Do van Heps een berichtje sturen? Die kan je wel zeggen of t in die richting zit..?

En tika lijkt wel een standbeeld! Leuk! En wat een heerlijke wei zo met veel schaduw.

Hier ook bak gesleept en verder niks.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:29

Wat beerlijk, die boswei! Zit daar niet heel veel vliegend ongedierte?

Gisteren had ik ook al de les afgezegd. Baalde er wel van. Hebik eindelijk tijd, is het bloedheet. Gisteren gingen de paarden trouwensnog wel een rondje maken rond de track. Nu komen ze echt niet uit de buurt van de schuilstallen. Heb daar al bomen geplant, maar die moeten nog wel even groeien... Maar over een paar jaar nog meer schaduw. Maak ik mijn eigen bostrack :D

Geef nu ook Caj maar vrij voor de komende paar weken. Ze geeft toch weer aan dat wel nodig te hebben. Ze wordt steeds slomer. Had ze in oktober. Maar ik doe mee met de Bokt challange en wou dus eigenlijk het jaar vol maken en haar dan vakantie geven. Dat is maat tot 1 aug en dan ga ik toch met vakantie. Maar nu maar even eerder. Ze heeft het niet slecht gedaan. Doel was dit jaar 800 km. Het is 931 geworden. Dus goed is goed. Volgend jaar naar de 1000 km.
Laatst bijgewerkt door Fabster op 19-07-16 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:29

karev schreef:
Lijkt idd eelt. Zal ook best drukplekken zijn omdat het dus onder het zadel zit. Niet direct maar indirect drukplekken.

Antheman is daar iets tegen te doen?

Dat is een weerstandskwestie :)

Andor moet L-lysine gebruiken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:33

Karev heeft wel vaker huid dingen gehad idd. Ook via bioresonantie kwam verstoorde darm flora naar boven. Destijds alle voertjes ed opzij gezet en nu basis hooi en vitaminekorrel.

Het is niet wat hepsie heeft kristel. Dat is onderzocht dmv swab.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:36

Dacht dat er aan het herpus virus nooit iets te doen viel (net alskoortslip bijvoorbeeld)? Als de weerstand daalt, komt het weer tevoorschijn.

Mijn oude kat gaat trouwens ook niet lekker. Wil eigenlijk de airco aan doen, maar dan zit hij daar ook in. Vind ik zielig. Hij is wel het tropische type. Ik heb hem 18 jaar geleden uit India mee genomen. Hij woont nu op de kamer van mijn dochter. Die 2 zijn echt gek op elkaar. Ik hoop wel dat hij het nog even vol houdt. Anders komt het met dochterlief ook niet goed....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:38

Fabster schreef:
Dacht dat er aan het herpus virus nooit iets te doen viel (net alskoortslip bijvoorbeeld)? Als de weerstand daalt, komt het weer tevoorschijn.

..

Mijn therapeut geeft wel aan dat Andor het zo goed doet omdat ik hem de L lysine blijf geven. Als hij korsten in zijn liezen heeft, verdubbel ik de dosis. Nu heeft hij nergens last van en krijgt hij een half schepje per dag.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:41

Hoe lang duurde het voor je resultaat zag?

Wat scheelt poes? Ouderdom?

ChaseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:44

Oef, 18 is al wel een hoge leeftijd! Maar hopelijk plak poes er nog wat jaren aan vast.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:51

karev schreef:
Hoe lang duurde het voor je resultaat zag?

Duurt wel even hoor, paar weken meestal.

spatter

Op de boswei zitten iets meer dazen maar ook meer wind en vanmorgen waren ze blijkbaar nog niet wakker, te donker denk ik.

fabster sterkte met de kat :(:)

Zag vanmorgen dat 1 van onze poezen mank liep en een wondje aan zijn poot had maar natuurlijk laat hij zich niet pakken, laat staan behandelen.
Normaal heel tam maar gewond ineens niet meer.
Hou het in de gaten .

Oh en ik ben zo blij :j
Ik had 5 kippen gered en 1 jonge (krul)haan.
Dat haantje liep al mank omdat hij als kuiken onder een hoef van Nina terecht was gekomen maar de rover had zijn nekook behoorlijk toegetakeld, zat een wond van zo'n 2.5 cm lang en 1 cm breed .
Het vel was weg en je kon alles zien bewegen in dat nekkie :(:)
Ik heb het steeds behandeld met groene klei en langzaam aan genas het gelukkig toch.
Echter het gekke ding kraaide niet :?
Zou het dan toch een gek gebouwde kip zijn of een weetnietwathetwilzijn kip/haan?
Maar gistermorgen vroeg hoorde ik iets wat klonk als de kruizing tussen het koeren van een duif en het kraaien van een haan, heel zachtjes en ook maar een paar keer.
En vanmorgen weer, de haan voelt zich dus eindelijk weer beter en begint zijn manlijkheid te tonen.
Hopelijk maakt hij in de toekomst nieuwe krulkipjes. :):)

Fabster

De vacht van poes wordt wat mottig. Vorig jaar was zijn lever niet helemaal meer wat t moest zijn. Die had ik aardig op de rit, dacht ik. Met de entingen last ik ook elk jaar bloed trekken om te kijken hoe zijn organen het doen. Hij is binnenkort weer aan de beurt. Maar inderdaad, hij is al 18....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:53

Karev ik heb nog n potje l-lysine staan waar ik niets mee doe.. mag je wel voor n klein prijsje overnemen om te proberen als je wilt...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:02

Heb er net 1 besteld horsies

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:07

Oke! :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:24

Ik ben pas ook bij een gezondheidswinkel geweest. Scheelt trouwens een boel geld met het echte paardenspul. 1 van mijn hafjes had ook een verstoorde darmflora. Als je met hem ging rijden dan poepte hij in een uurtje zo'n 8 keer. Ik heb hem nu een week probiotica gegeven. En nu poept hij weer netjes 1 keer tijdens het rijden. Volgens die mensen komen veel klachten bij paarden vanuit de darmflora en verhelp je dat met de probiotica. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.
Misschien ook nog iets om te proberen tegen die rare bultjes?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:26

Hopen dat dat helpt!

Beer heeft van wat insectenbeten een soort bindweefsel bult die maar niet weggaat.. Precies onder de singel.. Ook handig.. Hij reageert er niet op en de singel maakt t ook niet erger en als ie een tijd niks doet verandert het ook niet. Insecten zijn echt stom! :P

Ik zit ff binnen af te koelen, was ingedut maar dan word je echt naar wakker met zoveel warmte. :') tis ook nooit goed he.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:38

kristelhans schreef:
meggiemeg schreef:
dan krijg je chocomel flessen kristelhans!

Iets van cassis of roze limonade eerder denk ik..

_/-\o_
Ik heb altijd duo penotti benen, 1 been is nu bruin van de zon door het dragen van de korte broek en 1 been is altijd bruin totdat ik mijn steunkous uit trek, dan is het ook een melkfles.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:17

Duo penotti is lekker!!!

Even een impressie van wat er hier uitgevoerd wordt:
Cappuccino en e-reader, voetenbadje en knollies die af en toe even komen loeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zwaar leven..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:35

heb medelijden met je (niet)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:43

Haha! Ik ben mijn huis aan het schoon maken. Als ik toch niks wil doen, buiten, kan ik me net zo goedbinnen nuttig maken. Straksnog even boodschappen en dan kunnen we languit.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:17

Heeerlijk kh! Zap krijgt ook bulten/kale plekken van beten vaak. Hoop dat de nieuwe deken blijft liggen, ze was er wel blij mee. Vliegenmasker was veeeel te groot. Moet terug voor een maat pony.. Zag er niet uit.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:49

karev schreef:
Wat zouden jullie doen?
Karev heeft plekjes op dr huid. Op rug stuk of 5. Precies onder zadel ( nagekeken jaarlijks en ligt goed)

Op benen en hoofd zitten ze ook. Beginnen ala bultje. Na paar mnd komt er een korstje op die dus ook blijft zitten. Vormt een soort eelt laagje op.
Swab wees uit dat het geen sarcoide zijn. Optie nu is biopt.

Ga ik dat doen? Ze heeft er geen last van. Geen pijn of jeuk. Maar plekje wordt langzaam groter. Zit er nu plm 8 mnd.
Deze zit net achter de schouder en is ook de grootste
[ [url=m/SWdsFB.jpg]Afbeelding[/url] ]I

Anique dan droogt de onderste laag gewoon weer op en wordt zwaar..Denk ik

mijn dynamiek heeft dit ook onder het zweetblad gehad werd te grote van een kokintje dropje, bioptie laten doen en bleek een melanoom te zijn deze heb ik toen laten verwijderen. Mijn dynamiek was bruin, heel vaak komt het bij schimmels voor, misschien een da er na laten kijken?