Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:39

Belker schreef:
Ik betaal €360 per jaar, 2 binnenbakken en 1x pw les.

Boemel, wat fijn dat de osteo zo goed is aangeslagen. Wie had je erbij?

Sascha Benjamins.
Ik had haar jaren geleden al een keer gehad en merkte toen bij haar ook een positief verschil.

Dais_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:41

Fijn dat ze zulk goed werk heeft verricht. Soms is het echt even zoeken he.

Ik heb nu ook een hele fijne osteo. Mijn paarden reageren ook heel fijn op haar. Merries, ze zijn altijd zo lekker duidelijk :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:45

Een binnen bak lijkt me echt fijn. Zijn er hier wel in de buurt, maar geen waar we kunnen/mogen rijden

We hebben nu wel zelf de bakbodem van onze buitenbak aangepakt. Voor nu is dit het resultaat, gaat nog met de laser volledig gelijk gemaakt worden.

Afbeelding

Nu nog de verlichting dan ben ik blij, hopelijk deze week iig al iets tijdelijks.

Voor diegene die slowfeeders en hooinetten etc gebruiken, wellicht een leuk idee. Wij hebben vandaag een oud hooinet/slowfeeder hergebruikt en omgebouwd tot slowfeeder voor een midibaal hieronder resultaat, heb nog niet gebruikt enkel even om te passen om de baal gedaan. Plastic erom slowt wel heel erg :+

Afbeelding

boemel schreef:
Super Laurie! En wat is je paard toch ontzettend knap <3

Ik heb wel een kantploeg, maar het helpt niet bij onkruid. Ik heb me vandaag nog ff kwaad gemaakt en ik heb nu 3/4 van de bak klaar.

Morgen of donderdag de rest en vrijdag weer rijden.

Ik zag net Tess galopperen in de wei.
Wat is zij verbeterd zeg door de osteopaat.
Ik heb dan ook besloten dat de paardenfysio die ik het afgelopen jaar voor de revalidatie van Tess gehad heb, niet meer hoeft te komen. Ik heb namelijk nog nooit echt resultaat gezien bij de paarden na haar behandeling en ik zie nu 2 hele blije soepele paarden.

We hebben hier binnen 1,5km 2 binnen rijbanen, maar ik maak er nooit gebruik van.
Als het vies weer is, heb ik namelijk ook geen zin om met een paard op stap te gaan. :o En mijn vriend ook niet :D

Goed dat je volgehouden hebt Dais.
Ik vind merries leuk <3

Fijn dat die osteo je paard zo goed heeft kunnen helpen!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:52

haha, heerlijk die merries soms. Ik heb bijna altijd merries gehad, ok, voornamelijk één merrie, die werd gewoon ook heel mooi oud. Maar die kon soms ook zo goed communiceren.
Ik vind ruinen wel wat lastiger. Die geven hun grenzen gewoon niet altijd zo goed aan en dat geeft mij weer extra uitdaging om daar op te blijven letten.

Ruinen kunnen soms wel weer heel onhandig grappig zijn.. Was met ons zieke hondje bij de DA, kreeg filmpje doorgestuurd van ML; Hij deed de deur van de schuur open, staat daar achter een witte pony heel verbouwereerd te kijken. Meneertje had blijkbaar de verkeerde afslag genomen in de schuur beland. Normaal doen ze dat nooit, ook al staat de deur open. Het is een opstap van 20 cm en dat doen ze niet zo snel.. maar goed, hoop dat ie er niets van overhoud, want er ligt daar allemaal troep op de grond, gereedschap, de ton met schapenbrok en weet ik wat allemaal niet meer. Niet heel paardveilig...

Voor de verhuizing naar onze huidige woning stond mijn merrie in pension op een fokbedrijf, met binnenbak. Echt ideaal. Die mis ik soms nog wel als mijn paddock weer eens blank staat of het buiten donker en koud is.. Ook perfect voor mijn paardje met headshaking; binnen had ze daar geen last van dus de buitenbak gebruikte ik nooit.
Maar niets kan tippen aan paard aan huis, dan maar geen binnenbak...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:11

Toen ik nog in pension stond had ik een binnenbak en een vrij slechte buitenbak.
Deze buitenbak was bijna de helft van het jaar niet fatsoenlijk te gebruiken.

Ik had vaker het verlangen om buiten te rijden, terwijl dat niet kon dan dat ik nu het verlangen heb om binnen te rijden.
Ben dan ook heel blij dat ik nu zo'n fijne buitenbak heb. :o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:38

Jaloers... ik heb wel een buitenbak, maar zelfs na 150mm regen op 1 week ligt hij nog te zwaar. Echt een ramp die rotbak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:52

Ja jij hebt echt een mega mooie bak boemel! Ben we jaloers!

Mooi paard laurie! En gaaf dat t dan allemaal zo samen komt

Maartje ziet er goed uit, wat voor een bodem heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:05

Ik lees zoveel ellende over bakken die te zwaar worden dat wij echt heel langzaam de boel aanpakken. Ik vind het echt minder erg om in de winter naar binnen te moeten (mogen) dan in de zomer.

Ik ga denk ik 3 x per week naar de hal en de rest rijd ik dan lekker buiten of ik longeer.

MoskaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:18

Oh ja dat wordt ook nog een hoofdpijndossier. Ga ik een bak aanleggen, zo ja, waar en hoe? Of mag ik in de bak van de buren rijden (schijnen aardige mensen te zijn). Wilde inderdaad ook lid worden van een vereniging in de buurt die ook de beschikking heeft over een binnenbak. Heb op de huidige stal ook een binnenbak, maar mijn vorige paard was buiten altijd fijner te rijden dan binnen en de buitenbak was in de winter vaak goed te doen. Jonkie weet ik niet, hij wordt nu afwisselend getraind binnen en buiten. Voor mezelf is droog rijden toch wel fijn, maar het hoeft niet perse.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:12

De enige keren dat ik behoefte heb aan een binnenbak om in te rijden is als het al weken zeikweer is :) anders ga ik gewoon lekker de hei op :)

@maartje; maar de bak ligt er wel heel mooi bij nu :)

Net eerst maar even mijn heteluchtkacheltje aan gezet; het was hier 16 graden binnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:14

Pfff nee ik ben echt anti grijs weer al. Dan vergaat me alle zin om naar buiten te gaan :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:08

Het was heerlijk buiten, met nadruk op 'was' want ondertussen is de zon hier wel weg. En het was me het ritje weer wel :)
Ik dacht dat ze hengstig was, want elke 50 mtr stilstaan en staart omhoog, maar niet persen ofzo. Dat was ik na 10x zat en toen ze weer stil wilde gaan staan even goed de benen er in gezet. Toen sprong ze naar voren en de poep naar achteren :D Daarna zaten er achter elke boom kabouters, dus ze was duidelijk blij dat hetgeen in de weg zat er uit was. Toen liep ze ineens kreupel, zomaar uit het niets. Dus ik schoenen uit om te zien of er een steentje in zat. Niet dus. Na een paar honderd meter er naast gelopen te hebben leek het beter te gaan, dus ik er weer op en rustig aan richting huis. In stap ging dat goed, draf was nog een duidelijk knikje. Vlakbij huis doken de kabouters weer op en kon ze ook ineens op het teer fietspad weer vrolijk draven.
Zucht...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:15

Vervelend ritje DubbelFun. Toch even goed in de gaten houden. Een paard veinst geen kreupelheid. Door spanning en dus adrenaline kunnen ze de pijn even niet voelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:22

Ach vervelend was het niet hoor, ik moet altijd lachen om die rare acties van haar.
Sinds ze zich ooit eens flink verstuikt heeft komt het een paar keer per jaar voor dat ze een rare misstap maakt en dan schiet het er weer even in. Bospaden met wortelsopslag zijn ook een no-go en ik moet ook altijd uitkijken voor grote stenen.
Als ze zo moeilijk mest los ik meestal op met een extra schepje zout door de brok, dan drinkt ze wat meer en is de mest net iets natter/soepeler. De DA heeft me al eerder gezegd dat oudere paarden een trager werkende darm kunnen krijgen sinds Missy ook met dat probleem kreeg te kampen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:14

Dank voor alle lieve reacties <3

Ik zag dat jij laatst ook goed gereden had Dais, super! En leuk dat je ook gaat starten!

Wat fijn dat het zo goed gaat met Tess Boemel! Mag je haar inmiddels weer volledig oppakken?

Je bak ziet er super uit Maartje!

Hopelijk is ze verder wel helemaal oké DubbelFun, soms is het zo ingewikkeld met die paarden...

Ik ben gisteravond met een vriendin samen het bos in geweest en het was echt heerlijk! Dat blijft toch wel het allerleukste <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:31

Het trainingsschema is nu eigenlijk 30-45 minuten stap met af en toe 1 minuut draf erbij. Ze zou over 1 week terug moeten naar de kliniek voor controle.
Maar door osteopaat en paardentandarts zit er wat vertraging in mijn schema, dus ik spreek binnenkort wel even wat af met de kliniek, maar nog niet volgende week. We zijn momenteel ook hartstikke druk met klussen en we zijn beide erg moe, dus we plannen maar even stap voor stap :o

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:08

Nou, dat kan ik me helemaal voorstellen. Je hebt ook wel genoeg op je bord gehad de laatste tijd geloof ik :o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:45

Laurie schreef:
Nou, dat kan ik me helemaal voorstellen. Je hebt ook wel genoeg op je bord gehad de laatste tijd geloof ik :o

Ik vind dat we zeker genoeg op ons bord gehad hebben :D

Leuk bos filmpje trouwens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:30

Blij paard in bos :) en Boemel doet even rustig aan.

Wil ik net na het voeren even mijn handen wassen komt er niet meer dan een klein pisstraaltje uit de kraan... probleem in Ede want ik ben niet de enige die het gemerkt heeft :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:38

Dubbelfun, inmiddels weer water?

Boemel, even pas op de plaats
Fijn dat de behandeling de paarden zo goed gedaan heeft.

Laurie, wat een knapperd.mooi dier.

Iemand tips voor een goedkope oplossing ivm tijdelijk stalletje.
Ik wordt helemaal gek van het zand wat ze de paddock uitlopen richting stal.
Elke dag minstens 1,5 kruiwagen.

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:41

Biels?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:09

horsii schreef:
Iemand tips voor een goedkope oplossing ivm tijdelijk stalletje.
Ik wordt helemaal gek van het zand wat ze de paddock uitlopen richting stal.
Elke dag minstens 1,5 kruiwagen.

[ [url=m/A98tVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/syxp69.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, ik lees soms met met jullie mee. Wij hebben hetzelfde in onze paddock met stuk verharding. Zitten ook aan een randje te denken, maar of dat handig is. Kwam dit ooit tegen, voor een kleine doorgang te proberen, weet niet of het werkt bij een paddock..
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:13

Herkenbaar probleem Horsii.
Ik zit te denken om wat boomstammetjes aan het einde van het zandgedeelte te leggen. Dan moeten ze de benen optillen.

1,5 kruiwagen per dag is heel veel.
Ik maak het 1x per week schoon. Ik denk dat ik dan een kruiwagen aan zand heb.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:08

Afbeelding
Afbeelding

Het is koud maar mooi.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:23

Absoluut. Ik ga zo de ijsco rijden. Gisteravond les gehad met Fiesta weer en die was wat stuiterig, op haar manier. Laten we zeggen dat ze wel wat kilo’s kwijt mag…..
Daarna vandaag naar het westen, bloedprikken……..Controle’s weer. Dus even weer een slechte week met veel spanning.