Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 06:19

Ik gruwel van dit weer...alles doet zeer,voel mij doodziek en ik ben kapot...kan niet wachten totdat het vrijdag is en de temp weer naar beneden stort.
Hier ook veel smerige dazen,vandaag gaan de vliegendekens op...

Muggenlamp...de Aldie verkoopt de grote vanaf morgen :)

Iedereen sterkte met het weer....ik ga zo snel de jongens doen en kom alleen nog in beweging als ze gevoerd of op het gras mogen.Verder verstop ik mij in huis en gooi alles dicht :+

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:22

Haha! Ik ook hoor Tinky. Heb net de paarden gedaan, Caj staat al gezadeld. De rest mag zo op het gras en ik ga snel naar het bos. En dan vóór 10 uur terug. Ga ik binnen maar weer aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:22

Sterkte voor iedereen die last heeft van de warmte :(:) . Het is mijn type weer ook niet, maar ik moet wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat ik het ook wel even leuk vind dat we nu een beetje "zomer" hebben. En net als Tinky zegt, het duurt maar een paar dagen *\o/* .

Ik ga straks lekker aan het werk en vanavond misschien even merrietje longeren, morgen les :D .

Wij hebben zo'n kleine muggenlamp, maar die vangt alleen motjes. Vannacht wel lekker de ventilator aan en daar hebben de muggen echt een hekel aan. Bij ons nu wel redelijk wat dazen, maar ik vind een deken nu aan de warme kant en aangezien ik straks weg ben kan ik ook niet voelen of ze het warm hebben. Dus moeten ze gewoon in hun blote kont in het land.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:05

Sterkte voor allemaal die last hebben van de warmte-dazen-muggen.
Ik vind het prima de zon en de warmte maar kan er dan ook goed tegen.
De dazen vallen hier nog aardig mee. Muggen geen last van.
Heb een ding van vapona in het stopcontact en een grote waaier in de slaapkamer.
https://www.drogisterij.net/huishoudeli ... Gwodd1wFHw

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:08

Ik geef me er ook maar aan over, paarden hebben gewoon even vakantie en ik hoef ook niks, lekker ijsjes eten, pootjebaden, lezen en proberen een kleurtje op die witte melkflessen te krijgen. :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:01

dan krijg je chocomel flessen kristelhans!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:06

Sterkte Tinky!

Ik ga zo naar divoza, vliegendeken halen.

Zondag gemaaid, woensdagavond gaat het in balen. Nu nog kijken of ik aan pallets kan komen anders moet ik ze in het gras opslaan...

{:}

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:40

Net gereden. Later vertrokken dan gepland natuurlijk, dus dat merkte je wel al qua hitte. Met dazen in het bos viel het nog mee. Caj is wel helemaal ingepakt en we moesten veel draven, maar dan was het wel te doen. Alleen was Caj echt supersloom. Maar goed, zal ook de hitte wel zijn. Voor 10 uur terug en alles in de dekens. Ze kunnen hier in de schaduw staan. Zonder dekens is het hier echt niet te doen met al die dazen. Als ik 's morgens met de dekens aan kom lopen, komt iedereen zich al aanbieden. Dus ze vinden het zelf ook lekkerder. Verder heeft iedereen vrij tot het weer normaal weer wordt.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:44

Ik heb ze nu snacht's op de wei en overdag in de paddock met schuilstal. Ze staan lekker binnen. In de wei is overdag bijna geen schaduw. Dat kan dus echt niet met deze temperaturen

ChaseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:00

Daan heeft ze vannacht om 4 uur naar buiten gedaan en ik heb ze net weer in de paddock gezet, waar lekker veel schaduw is. Schuilstal kunnen ze nu niet in, die wordt afgebroken en opnieuw en veel groter weer opgebouwd :) Dus die is under construction :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:01

Hier staan ze de hele dag onder de bomen. Af en toe rennen ze even naar het vijvertje om wat te drinken en dan rennen ze weer terug :+

ChaseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:06

Dan blijven ze mooi in beweging PB :D

Hier gelukkig ook genoeg schaduw.
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:09

Zo he, dan heb je een droomman, als hij om 4 uur de paarden buiten gaat zetten!

Hier genoeg schaduw dus blijven zo ook buiten. Van dazen hier weinig last. Ik ga voor de zekerheid zo die kant op om te kijken hoe ze erbij staan, heb twee boxen klaar staan dus kan zo nog anders besluiten. Rijden wilde ik vanochtend doen, maar na een heel feestweekend lang werken was ik echt te moe :o Nu vanavond maar gaan en dan morgenochtend en avond weer, ik heb 2 plekken waar ik naar het water kan rijden dus kan mooi afwisselen. Ik heb echt veel geluk dat ik net vandaag en morgen vrij ben deze week.

ChaseyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:13

Ja dan heb je mooi weer op je vrije dagen! En lekker naar het water kunnen, dat is echt een traktatie met dit weer.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:12

meggiemeg schreef:
dan krijg je chocomel flessen kristelhans!

Iets van cassis of roze limonade eerder denk ik..

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:30

Ik heb even een vraagje tussen door :D

Onze bak is heel zwaar, nu met deze temperaturen en droogte is het helemaal niks.
Als wij normaal longeren in de bak krijg je op een gegeven moment een diepe hoefslag erin. Daaronder is de bodem veel steviger. Zou het daarom misschien een idee zijn om de bovenste laag zand eraf te halen? Zodat het niet meer zwaar is?

Wie heeft hier verstand van :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:33

Wat zouden jullie doen?
Karev heeft plekjes op dr huid. Op rug stuk of 5. Precies onder zadel ( nagekeken jaarlijks en ligt goed)

Op benen en hoofd zitten ze ook. Beginnen ala bultje. Na paar mnd komt er een korstje op die dus ook blijft zitten. Vormt een soort eelt laagje op.
Swab wees uit dat het geen sarcoide zijn. Optie nu is biopt.

Ga ik dat doen? Ze heeft er geen last van. Geen pijn of jeuk. Maar plekje wordt langzaam groter. Zit er nu plm 8 mnd.
Deze zit net achter de schouder en is ook de grootste
AfbeeldingI

Anique dan droogt de onderste laag gewoon weer op en wordt zwaar..Denk ik

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:39

Werkt sproeien van de bak niet?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:50

Dat zijn rare olekjes, Karev. Ze doen me denken aan de plekjes bij mijn bejaarde honden. Die hebben dat ook. Ik heb ooit kweekjes laten maken van wat bulten en plekken. Bij de 1 was t niks en bij de ander was het niet zeker. Dan moest de hond onder het mes en de bulten die waren weggehaald opnieuw op kweek. Ik heb dat niet gedaan. De honden zijn al oud en als het iets kwaadaardigs is, ga ik het toch niet laten opereren. En ze leeft echt heel gelukkig. Heeft er geen last van. Dus ik laat het zo.

Met die bak weet ik niet. Ik heb zwart zand en als de bovenlaag (zoals met dit weer) heel stoffig wordt, moet ik wel oppassen met longeren. Vorige week liep Caj even te stieren aan de lijn en die ging mooi onderuit. De bovenlaag is dan heel los en stoffig en de onderlaag is hard. Dus ze gleed weg. Daarna was ze wel weer heel braaf, trouwens :D .

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:54

Sproeien werkt voor even.. de bak is namelijk nooit nat ook niet met hevige regen. Dus tja wat is verstandig ...?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:01

Hangt ervan af of je drainage in je bak hebt. Heb je die niet dan kan je gaan overwegen je toplaag te gaan mengen met hout of kokos. Heb je wel drainage dan moet je dit vooral niet doen want die verpest je dan volledig. Je kan dan wel de drainage aanpassen door indien er 1 afvoerpijp is daar een keerklep in te laten plaatsten of als het meerdere kleine pijpen zijn daar doppen op te zetten. Zo kan je water in de bodem vasthouden waardoor het minder zwaar wordt.

(Merken jullie dat ik me erin verdiept heb de laatste tijd :o ?)

Hindernis materiaal is weer schoon, ff lunchen en dan ga ik mijn badje in :wave:

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:01

Wat een rare plekjes Karev. Geen idee wat het zou kunnen zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:07

Ik heb vanmorgen vroeg de stallen uitgemest en de rijbak gesleept.
Les van vanmiddag maar afgezegd, dat wordt me te gortig.

Ben nu erg blij met mijn boswei ener staat dit jaar uitzonderlijk veel gras op(ook brandnetels :o )
gistermiddag
Afbeelding

vanmorgen en ik heb de foto's nog wat opgelicht anders zag je bijna niks van ze
Afbeelding

Afbeelding

karev eerlijk gezegd geen idee wat dat is

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:17

De da wist het ook niet id.d. Vandaar biopt. Maar Zwz niet nu met vliegen lijkt me

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:18

Wat lekker zo'n stukje bos Spatter! en wat staat Tika er leuk bij <3