Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:39

Heeft ook met wiskundig inzicht te maken.
Ben je een talenmens , heb je meer moeite met verkeer en auto'rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:39

@yontheke: je bent niet alleen daar in :D.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:41

Haha Yontheke dan heb je in ieder geval zelfkennis ;)

Ik vind autorijden leuk en vind dat ik het wel goed kan. Rij over het algemeen ook liever zelf dan meerijden. Ik rij een BMW Z4 cabrio, levert ook zeer regelmatig blikken van mannen op. Het valt echt op dat de auto icm blonde vrouw interesse van mannen wekt, want als ik in de VW Crafter (grote bus) van mijn vriend rij heb ik helemaal geen aandacht :+

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:43

Spatter: Buiten het feit dat ik in het middelbaar onderwijs een opleiding heb gedaan met 8 uur wiskunde liggen talen mij inderdaad toch meer

Dubbeldun: Gelukkig maar! :D

Ze mogen zo onderhand de kraan boven wel eens dichtzetten zeg! Wat een water de afgelopen dagen.
Ben ik dubbel zo blij dat Ami op de pensionstal staat. De hoeveelheid hooi valt overigens goed mee. Hij schrokt niet alles in 1 keer binnen en meneer is niet zo dol op de bietenpulp van de ochtend. Die laat hij vaak lang liggen om in stukjes op te eten (en daar ben ik dan wel blij mee).

Zaterdag en zondag was hij rustig op stal en maandag en dinsdag erg onrustig als zijn buurman uit stal ging om gereden te worden of wanneer die in een andere shift naar buiten gaat. Heb hem 2 keer redelijk nat van het zweet van stal gehaald maar gisteren was er dan weer niets meer aan de hand.
Hij zal er toch even aan moeten wennen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:51

spatter schreef:
Heeft ook met wiskundig inzicht te maken.
Ben je een talenmens , heb je meer moeite met verkeer en auto'rijden.

Hmm dat gaat voor mij dus echt niet op. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:53

Daan_O schreef:

Ik vind autorijden leuk en vind dat ik het wel goed kan. Rij over het algemeen ook liever zelf dan meerijden. Ik rij een BMW Z4 cabrio, levert ook zeer regelmatig blikken van mannen op. Het valt echt op dat de auto icm blonde vrouw interesse van mannen wekt, want als ik in de VW Crafter (grote bus) van mijn vriend rij heb ik helemaal geen aandacht :+

Hahaha!
Ik wil je niet uit de droom helpen hoor, maar dan zijn die kerels jaloers op jou, dat een vrouw in zon auto rijd...
Ik heb voor huidige auto een 18 jaar oude pikzwarte BMW 5.40 gehad, een 8 cilinder. En ik kreeg die blikken ook en die waren echt niet bewonderend hoor, alleen maar stik jaloers, dat een chicka in zon dikke bak reed en hunnie niet...

Voor mij gaat het wiskundig inzicht dus ook niet op hoor..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:04

Daan_O schreef:

Haha! Patser! Ken inderdaad alleen mannen van middelbare leeftijd die daar in rijden. En dan is het al vaak een Z3! _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:16

Mijn 'bus'...

Afbeelding

en gepimpt...
Afbeelding

Met sneeuw/gladheid kom ik de dam niet af en ook met harde wind blijf ik liever thuis . Verder gaat er een hoop in (hooi, kasten, vloerbedekking etc... ) :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:20

Dubbeldun: die bus _/-\o_ _O-

Daan: dat heb ik ook als ik met mijn man zijn spierwitte BMW aan het rondcrossen ben. In mijn Fiatje kijken ze niet hoor :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:29

YOU GO DD :D

Dit is het "mijn"voertuig...wel zware jongen...7,5 ton,4mm dik plaatstaal :o Gaat pas lekker knorren als er minimaal 12 ton achter hangt :D

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:37

Tinky :wow: kun jij niet eens hulp gebruiken?

DD die is ook leuk en zeer handig kwa inhoud inderdaad maar daar zou ik niet graag mee op de snelweg rijden.

Afbeelding
Mijn bus en net nieuwe trailer toen waar ik ontzettend blij mee ben nadat ik te lang met een zeer oud model had rond gereden waarvan de vloer al versterkt was en de wanden bewegelijk waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:39

Allemachtig! Ik ben gewoon jaloers op al dat autogeweld!
Ben toch al mijn hele leven autogeil geweest , daarvoor hangen mijn ballen serieus te hoog geloof ik...
Maar goed, ik moet zeggen, ik kan nu weer lachen als ik bij de pomp sta.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:43

Ik heb niks met auto's, het zijn bij mij gewoon rijdende vervoerbakken van A naar B.
Ik stauw er alles in wat mee moet al ben ik nu wel veel zuiniger op mijn trailer als ik was op het oude ding, daar ging echt van alles in, net als mijn veewagentje.

Deze bus is de oude bus van mijn man die hem gebruikte voor de smederij.
Na een hoeveelheid kmters wordt die vervangen door iets nieuwers en betrouwbaarderderder al moet ik zeggen dat mijn bus de afgelopen tijd vaak heeft moeten inspringen omdat zijn vervoer weer eens kuren had.

Licor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:57

Ow DD die bus vind ik echt geweldig! Zo eentje staat ook op mijn verlanglijstje :')

Ik heb mijn B rijbewijs vrij makkelijk gehaald en parkeren etc is nooit een probleem geweest..
Heb nu een corsa van 95 dus al een oudje en mis daarin wel de moderne dingen die erin zitten voor de veiligheid.. Dus wil hierna eigenlijk wel een modernere auto..
Heb eigenlijk altijd grote auto's gereden van familie enz en daar ook nooit problemen mee.. sinds n jaar rij ik nu ook geregeld zelf met trailer alleen achteruit is wel nog veel oefenen.. Wil mn E nog wel halen maar mus op t moment nog even de financiƫle middelen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:14

@spatter: ik rij sowieso niet graag op de snelweg, ook met iets meer auto niet :) Er is nooit iets gebeurd maar het is gewoon niet 'mijn ding'.
Ik heb ook niet zoveel met auto's met een 'zware brom' vind ik wel wat hebben. Belangrijker is dat het start, remt en waterdicht is :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:15

Ohjajoh dat bedoelde ik ook :D

Spatter mooie (en degelijke) trailer!

Tinky haha krachtpatser!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:29

Ja sorry Daan ik las het nog eens terug en toen dacht ik: wie is er hier nu eigenlijk blond? :o

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:35

Yontheke schreef:
Ik ben duidelijk de categorie : KAN HET NIET! :D

Ik ben solidair hoor Yontheke :D . Bij mij klopt het overigens wel dat ik een talenknobbel ben met een beperkt ruimtelijk inzicht :) .
Met gewoon autorijden heb ik overigens geen problemen. Ik heb lang met de Chevrolet pick up (eerst Silverado dan Avalanche) van mijn vriend gereden, en daar had ik ook altijd veel bekijks mee. Als een jong fijn meisje uit zo'n pick up stapt, dan trekken veel mannen wel rare ogen :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:41

Ik mag regelmatig voor mijn werk op pad met een vrij grote combi van bijna 15 meter en steek dat ook gerust achteruit op locatie. Dan staan de mannen vaak ook wel te kijken van o doet ze dat zo even...
Bij ons op de zaak kwam een keer een enorme bouwvakker wat halen, hij kreeg het niet voor elkaar om het op de aanhanger te krijgen, en maar zweten en zijn hoofd werd steeds roder. Na een kwartier heb ik het maar voor hem gedaan. Het ging om een toiletcabine met een leeg gewicht van 120 kg. Het is niet meer dan een handigheid en heel even moet je het gewicht over zijn dode punt heen tillen. Mocht het nooit vertellen van hem dat hij het niet voor elkaar kreeg, heb gezegd dat het wel zou vertellen maar zonder zijn naam.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:44

Ik zie er heel jong uit en laatst was ik ergens aan het rijden met paarden en was er met de trailer heen gegaan.. we hebben er een mooi Volvo voor staan en de combi oogt ook vet stoer.. komt er een man naar me toe; "Zo zo, ik dit de auto van je vader?" :')

Ehhmm.. nee.. van mezelf.. :P

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:00

Ohjajoh ik verf het blond zodat ik in ieder geval altijd een excuus heb :P

Meggie dat is wel stoer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:12

meggiemeg schreef:
Ik mag regelmatig voor mijn werk op pad met een vrij grote combi van bijna 15 meter en steek dat ook gerust achteruit op locatie. Dan staan de mannen vaak ook wel te kijken van o doet ze dat zo even...
Bij ons op de zaak kwam een keer een enorme bouwvakker wat halen, hij kreeg het niet voor elkaar om het op de aanhanger te krijgen, en maar zweten en zijn hoofd werd steeds roder. Na een kwartier heb ik het maar voor hem gedaan. Het ging om een toiletcabine met een leeg gewicht van 120 kg. Het is niet meer dan een handigheid en heel even moet je het gewicht over zijn dode punt heen tillen. Mocht het nooit vertellen van hem dat hij het niet voor elkaar kreeg, heb gezegd dat het wel zou vertellen maar zonder zijn naam.

_/-\o_ _/-\o_ , kijk zo hoort het!

Ik heb het vroeger op de boerderij van mijn buurman wel eens gehad. Ik reed dan op de trekker met een grote wagen om hooi van het land te halen, daarna gingen we het hooi lossen in de kapschuur, dit deed ik samen met 2 mannen en de boerman, toen ik weer uit de schuur wilde rijden bleek dat de kar teveel naar rechts stond zodat ik de bocht niet kon maken zonder de deur eruit te rijden, dus moest de lege kar even een "hupje" naar links getild worden. Oooooh blijf jij maar even langs de kant staan dat doen wij wel, zei mijn man.... En daar stonden de 3 mannen aan die wagen te scheuren en hij bewoog geen mm. Dus ik zeg, zal ik toch maar even helpen? Hoe moet een klein tikkie omhoog. De mannen lachen, want ja, ik ben wel 1.69 en weeg toch wel 58 kg, maar goed, ik dus tussen de mannen achter de wagen, een heel klein beetje druk omhoog gegeven en floep, daar ging de kar :') :') :') . Het ging eerlijk gezegd nog makkelijker dan ik had verwacht, maar ze waren wel verbaasd. Ik uiteraard meteen geroepen: Girlpowerrrrrrr en mijn spierballen laten zien!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:49

Danoontje :D [***]!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:36

_O- stoere dames allemaal!

Ik kan echt wel achteruit met aanhanger maar alleen als er niemand kijkt. Anders schiet ik zo in de zenuwen dat ik niets meer kan. Voorlopig komt dat e rijbewijs er dus echt niet. Wil eerst een trailer met alleen b. En met mijn huidige Astra gaat dat sowieso niet lukken. En ja Claudia ook daarbij een draaicirkel als een circustent.

Heb mijn b wel in 1x gehaald. Bleek geen bochtje achteruit te kunnen, heb de motor af laten slaan en een remingreep gehad omdat ik bijna een andere auto raakte. Had wel een kort rokje aan O:)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:19

Tjonge... Stoere wijfies... Ik moet nu echt ook maar weer gaan lessen.

Maar... Ik heb vandaag nog even gereden. Stond er een heftruck en een auto op t fietspad... Haha, mijn stoere ijsco er gewoon tussendoor gestuurd, terwijl die mannen met die kapotte heftruck bezig waren...

Zo prakkie maken, al het vee heeft al gegeten,nu wij nog.