Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Volgens hem verteerde het niet
JO93 schreef:Ik heb ook het hele topic doorgespit!
En dankzij dit forum een heleboel te weten gekomen.
Gisteren alle info en offertes doorgespeeld aan de eigenaar van onze te veel te zware bak. Hij is toch ook wel enthousiast! Scheel inderdaad een boel geld in verhouding met filt of houtsnippers.
Wij gaan denk ik voor de lange kokos van Kokosystems (zijn van bovenstaande site, kokosvezels.nl.) Volgens deze firma zal het onze zware bak veel stabieler maken.
Eigenaar van onze bak wil alleen graag wat bakken zien waar dit spul in ligt.
Is er iemand hier die de vezels van Kokosystems heeft en in de buurt van Apeldoorn/Beekbergen zit waar wij eens langs kunnen komen? Mag natuurlijk per PB
MirjamN, wat een goed idee om de snippers te verdelen met de mestverdelen. Die hebben wij ook op stal. Zal een boel handmatig werk schelen denk ik!
Ben benieuwd of het goed werkt?
ArcesStables schreef:Ik ben nu de lange vezel van kokosystema aan het verdelen. Heb uiteindelijk 5 à 6 pakken geplukt denk ik. De bak is nu voor de helft gevuld met minstens de dichtheid die je op hun fotos ziet en ik heb nog meer dan de helft vande geplukte vezel over... Klopt dit?
Volgens hun berekeningen had ik 8 pakken nodig.
ArcesStables schreef:En het extra verdelen met een grasmaaier wat ik een stuk terug las, is dat verstandig?