Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nadya schreef:Melody, ik doe mijn best het los te laten. Veel dagen gaat het goed en dan gebeurt er zoiets als gisteren, toen ik dat paard in zijn ogen keek. Hoe laat je dat los, als je het zo aanvoelt? Ik wil niet afstompen.... Ik ben een zeer intuitief gevoelsmens en daar ben ik best trots op. Maar het is ook wel eens enorm lastig....
Me_lodY schreef:Nadya schreef:Melody, ik doe mijn best het los te laten. Veel dagen gaat het goed en dan gebeurt er zoiets als gisteren, toen ik dat paard in zijn ogen keek. Hoe laat je dat los, als je het zo aanvoelt? Ik wil niet afstompen.... Ik ben een zeer intuitief gevoelsmens en daar ben ik best trots op. Maar het is ook wel eens enorm lastig....
ik ben ook zo, alleen wanneer ik er iets van zei kreeg ik ruzie en dat is nog vermoeiender
en geloof me ik heb al veel stallen gezien

runningkawa schreef:als je het hele topic hebt gelezen, zie je dat er maar weinig mensen zijn die bij weidegang ook echt weide en gras bedoelen
het meerdendeel bedoeld daar dagelijks buiten mee.
En nee buiten is niet zaligmakend...maar waardoor komt dat?
Juist ja, mensen die een paard willen maar de knip dicht laten...tja, paarden zijn duur en wil je een droge paddock in de winter kost je dat geld. Maar dat hebben er veel simpelweg niet voor over....
En persoonlijk kan ik dat niet snappen...
dat vergeeten heel veel mensen
Citaat:Met sommige tegenwerpingen kan ik ook echt niet leven, dat bijv. alle andere vormen van dierenmishandeling aangehaald worden om duidelijk te maken dat een paard op stal toch echt minder zielig is dan een aan flarden geschopte hond bijv..., of dat er weinig mogelijkheden zijn, en dat dat erg sneu is voor de eigenaar. Maar je weet toch VOORDAT je het paard koopt hoe de voorzieningen in jouw omgeving zijn? Dan maak je toch een bewuste keuze jaar paard maar binnen te laten staan, omdat jij het paard zo graag wil dat je de behoefte van het paard daar maar ondergeschikt aan maakt?

Rijan_ schreef:of somige mensen heben het geld niet om een goeie bak te betalen !
niet in mijn gevalen en dan zullen mensen gelijk zeggen koop dan geen paard maar alls je eeen bak
heb met een goeie laag en goed zand ben je al een heel enddat vergeeten heel veel mensen
maar ik ga dit topic uit
binky schreef:Er zijn paarden die weidegang hebben maar waar nooit een mens naar om kijkt,die hebben dan wel weidegang maar of het goed is dat er nooit iemand naar kijkt?
Terwijl er ook paarden zijn die geen weidegang hebben maar wel enorm veel aandacht,ik weet niet waar ik voor zou kiezen als ik paard was.Denk in deze situaties dan toch voor de aandacht.
Ninx schreef:Maar je weet toch VOORDAT je het paard koopt hoe de voorzieningen in jouw omgeving zijn? Dan maak je toch een bewuste keuze jaar paard maar binnen te laten staan, omdat jij het paard zo graag wil dat je de behoefte van het paard daar maar ondergeschikt aan maakt?
superwoman schreef:Ninx schreef:Maar je weet toch VOORDAT je het paard koopt hoe de voorzieningen in jouw omgeving zijn? Dan maak je toch een bewuste keuze jaar paard maar binnen te laten staan, omdat jij het paard zo graag wil dat je de behoefte van het paard daar maar ondergeschikt aan maakt?
en dat gaat niet altijd op.
jij kan verhuizen, stal kan land verkopen door bebouwing (zie tita) ruzie op stal, andere eigenaar stal, waardoor je ergens anders komt te staan...
In die jaren dat je en paard heb, kan hel veel gebeuren!
Citaat:Mensen met of zonder wei,het belangrijkste is dat jij en je paard genieten op wat voor manier dan ook.

Citaat:maar dan wel elke week met een portie sand clear door zijn voer pls tegen zandkoliek
Borg schreef:Ik heb vanmorgen mijn knul even lekker in de paddock gezet en samen met wat stalgenoten dit topic doorgelezen om te peilen wat voor gevoelens het bij hen opriep. Ook hebben we de site over natuurlijk stallen even bekeken.
Dat de mogelijkheid tot weidegang het beste is, daar is iedereen het over eens. Daar hoeft helemaal geen discussie over te zijn.
Maar zijn wij met onze stal-paddock-paarden dan dierenmishandelaars, zijn onze paarden mat en zijn de lichtjes in hun ogen uitgegaan? Nee hoor!
Ik begrijp dat jullie mensen willen overtuigen, maar iemand egoistisch noemen, zeggen dat je beter je best moet doen om land te vinden etc, werkt alleen maar tegen. Iemand verwoordde haar gevoelens zo:
"Het lijken wel moderne Jehova-getuigen die 'het licht' gezien hebben en hun voet tussen onze staldeur proberen te krijgen. Nog even en ze komen met een veewagen voorrijden om al die zielige paarden te redden".
Je trapt mensen op hun ziel, ze hebben allemaal het beste voor met hun dier.
runningkawa schreef:En ik denk dat er meer paarden kapot gereden worden, dan blessure krijgen door de weide/paddock...alleen dat toegeven zal wel vaker niet gedaan worden
Borg schreef:Ik moest toch wat beter mijn best doen om weidegang te vinden?
En volgens Nadya zijn toch echt alle paardenhouders, inclusief professionele, hier in de buurt gek dat hun paarden in de winter niet in de zompige wei staan.
Daarbij kom ik van een stal met weidegang in de zomer, ging helemaal niet goed, ook blessures opgelopen en nu gaat het prima met hem.

detour schreef:Bij mij hebben de paarden in de bak en in de wei behoorlijk belssureleed opgelopen, soms met dodelijke afloop.
Is het echt waar dat de meeste blessures gebeuren tijdens het rijden? Heb daar zelf totaal geen ervaring mee, maar vind dat ik- ondanks alle ellende die ik heb meegemaakt, pechongelukken- de dieren gewoon buiten moet zetten. Dat is dan maar het risico van het vak..