Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
garny95 schreef:ik ga morgenochtend meteen aan de gang, hij heeft geen ballen maar het is wel wat dikker/ meer opgezet dan normaal. Van een vriendin hoorde ik dat je betadinescrub beter kan gebruiken dan de shampoo, deze kan resten achterlaten.
Noetanchamon schreef:garny95 schreef:ik ga morgenochtend meteen aan de gang, hij heeft geen ballen maar het is wel wat dikker/ meer opgezet dan normaal. Van een vriendin hoorde ik dat je betadinescrub beter kan gebruiken dan de shampoo, deze kan resten achterlaten.
Van de dierenarts mocht ik perse geen scrub gebruiken maar gewoon iets betadine shampoo in het water doen.
Probeer je paard te sederen met wat tranquigel, dan gaat hij vanzelf schachten. (zo heet dat geloof ik).
garny95 schreef:Ik heb alleen zijn koker aan de binnenkant goed schoon kunnen maken, ik heb dit gedaan door de slang erin te stoppen,warm water, er spoelde wel iets van rommel uit maar niet om nu echt van te schrikken. Vervolgens heb ik het ook met betadinescrub uitgewassen en goed uitgespoelt.Waar ik bij kon is schoon.
Ik ben nog een paar minuten door gaan spoelen in de hoop dat hij zou ontspannen en zijn piemel zou laten zakken. Maar helaas.
Maar nu ook nog de rest; ik las iets van aaien onder zijn buik zodat hij kan ontspannen, ik ga dat vanmiddag proberen. Iemand anders nog tips ?
Hij was verder erg braaf en liet het allemaal toe.
De da heb ik niet zelf gesproken maar de assistente, ik moet het nog 1 a 2 dagen aankijken anders leggen ze vochtafdrijvers voor me klaar. Ik weet niet wat ik hier van denken moet en ga dat ook niet zomaar geven voordat ik zelf de da gesproken heb en heb overlegd.
Nou ik hoop op nog wat tips

) garny95 schreef:als de zon blijft schijnen dat zet ik hem vanmiddag lekker in het zonnetje, vaak staat hij dan ontspannen te pitten. Ik ben niet echt een voorstander van om middelen toe te dienen, hij is al wat op leeftijd.
JWK schreef:een ontsteking daar heb je niet zomaar.
Noetanchamon schreef:JWK schreef:een ontsteking daar heb je niet zomaar.
Ergens hier in het topic staan foto's van een ontstoken koker.....
Het schijnt vaker voor te komen dan wij denken hoor. Dat vertelde mijn da ook.
En dan ben je verder van huis, want dan vindt hij schoonmaken helemaal geen pretje meer.
Noetanchamon schreef:Bij mijn pownie waren we net op tijd he?
frankiej schreef:huuuuu, piemel scrubben. ik moet er niet aan denken, als het bij mezelf zou moeten gebeuren. Maar ontopic: Sam heeft nooit ergens last van, ik doe er ook helemaal nix aan.
Noetanchamon schreef:De dierenarts zei over mijn pownie dat ie misschien de komende 10 jr niet meer hoeft toen ik zei dat er volgens mij in 10 jr niets aan gedaan was...
Schoon = schoon lijkt me