Vandaag toch nog lekker in de ‘tuin’ gewerkt: onze kas is weer onkruid vrij en een begin gemaakt met de ramen schoonmaken. Nu nog bedenken wat we er dit jaar in gaan zetten

Voer kan ik niet mee helpen, ik heb ronde tonnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jade schreef:Hier ook sortera, idd niet muisproef en ook niet luchtdicht bij het scharnier, beetje vlot opmaken is dus wel een vereiste.
Memuska, mooie bloemen en paarden
Jackie, zo’n bloemkooltje ken ik ook wel, maar zo’n sliert eraan heb ik ook nog nooit gezien, kan me voorstellen dat je daar schrikkerig van wordt als dat door je oog zweeft
Wij hebben vanmiddag een beton ring uit het bos geplukt, iemand nog suggesties om iets leuks mee te doen voor de track? Anders wordt t slopen.
[ [url=m/8xc5Ov.jpg]Afbeelding[/url] ]
boemel schreef:Takkenril, bloemborders, paard ... allemaal![]()
Ik heb vandaag mn paard voor t eerst op neckrope gereden en met pad ipv zadel. Ze was verrassend braaf. Het moeilijkste was halthouden en achterwaarts![]()
En het spannendste was een grote groep luidruchtige wielrenners![]()
Gisteren de Grandprix amazone hier gehad, die gevraagd had mijn paard te mogen rijden. Het was een matig succes.
Het is echt een fijn en ijverig paard, maar een beetje een diesel. In aanvang wat stug en buigt in draf niet makkelijk af. Als je gewoon blijft schakelen, hand er zacht aan en oefeningen rijdt, dan komt t loslaten vanzelf en is het echt een fijn paard. En dit heb ik natuurlijk ook zo vertelt.
Helaas is geduld een schone zaak. Zij vond t zachtjes doorvragen ... ik vond het zagen en zag een strak en gespannen paard en t wilde gewoon niet.
Ze had zelf ook door dat het niet wilde, dus ze vroeg mij om weer op te stappen (had t paard ook voorgereden). Gelukkig na een paar minuten weer een ontspannen paard en kreeg haar fijn aan het lopen. Wel een paar tips meegekregen, waar ik fijn mee verder kan en ik bij beide paarden wat aan heb.
Daarna even nagepraat. De desbetreffende amazone heeft een fantastische zit en ik zei dat als ze er aan de voorkant vanaf kan blijven, ik verwachte dat ze mn paard ook gewoon fijn aan t lopen krijgt.
Kreeg vandaag een berichtje dat ze zag dat ik mn paard netjes rijd en dat mijn paard goed loopt, maar dat ze het niet ziet zitten om haar manier van rijden aan te passen, dus dat ze er vanaf ziet.
Ik vind de eerlijkheid fijn en het is een hartstikke aardige vrouw, maar ben nog niet van de verbazing bekomen dat t een probleem is om een paard met weinig hand te rijden.
Gelukkig rijdt de bijrijder die ik al heb wel met een mooie stille hand en is mijn paard daar erg relaxed bij.
Lynn_Nikita schreef:Mooie tuinen gezien dat paard was ook heel mooi
Mijn merrie had altijd ruzie met schimmels en palomino`s , zodra die een deken ophadden was er niks aan de hand, vriendjes en als de deken afging was zij weer een kreng eerste klas