Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:37

Wat een mooie bloemen hierboven en dat paard is echt mega gaaf!

Vandaag toch nog lekker in de ‘tuin’ gewerkt: onze kas is weer onkruid vrij en een begin gemaakt met de ramen schoonmaken. Nu nog bedenken wat we er dit jaar in gaan zetten :+

Voer kan ik niet mee helpen, ik heb ronde tonnen :+ ik voer trouwens sinds kort Florian en dat eten ze echt bizar goed, dus daar wel heel blij mee!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:09

Hier ook sortera, idd niet muisproef en ook niet luchtdicht bij het scharnier, beetje vlot opmaken is dus wel een vereiste.

Memuska, mooie bloemen en paarden :j

Jackie, zo’n bloemkooltje ken ik ook wel, maar zo’n sliert eraan heb ik ook nog nooit gezien, kan me voorstellen dat je daar schrikkerig van wordt als dat door je oog zweeft

Wij hebben vanmiddag een beton ring uit het bos geplukt, iemand nog suggesties om iets leuks mee te doen voor de track? Anders wordt t slopen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jade op 13-02-22 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:11

Kruidentuintje in zaaien? Met een netje erover?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:15

Mwa, zo mooi vind ik m niet :x

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:49

Jade schreef:
Hier ook sortera, idd niet muisproef en ook niet luchtdicht bij het scharnier, beetje vlot opmaken is dus wel een vereiste.

Memuska, mooie bloemen en paarden :j

Jackie, zo’n bloemkooltje ken ik ook wel, maar zo’n sliert eraan heb ik ook nog nooit gezien, kan me voorstellen dat je daar schrikkerig van wordt als dat door je oog zweeft

Wij hebben vanmiddag een beton ring uit het bos geplukt, iemand nog suggesties om iets leuks mee te doen voor de track? Anders wordt t slopen.

[ [url=m/8xc5Ov.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tussen de ben zetten waar de paarden bij kunnen en je hebt een mooie hooibak. Kunnen ze ook tegen aan schuren en je kan er wortels in verstoppen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:52

Wow wat gaan jullie hard!

Ideaal boemel!

Zag ook een mooie tuin met gaaf paard voorbij komen! Houd wel van die bloemen!

Hier geknot en takkenril gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:12

Wat een gave tuin met schitterend beeld en bloemen.

MarjanB goed bezig.

Jade, ideale hooibak idd.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:04

Ik zou er en hooibak van maken inderdaad.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:13

@memuska, mooie bloemen!
En leuk dat paard! Zelf gemaakt?

@marjanb, hard gewerkt zeg!

@maartje, jij ook lekker bezig geweest!

Hier genoten van het weer en met de merrie gewandeld.
Ook met de ruin een bosrit gemaakt, mn zusje op de fiets met de shet mee.
Die is niet zo vlot dus vaak draaf ik stukken vooruit en wacht dan op haar (of weer terug).
Nu was ik al een eind vooruit en ik kwam 2 tegenliggers te paard tegen.
Dat was al ff reden om te blazen en de arabier naar boven te laten komen maar ging goed.
Vervolgens schrokken de tegenliggers van onze witte pluizenbollen shet, maakte een rechtsomkeert en kwamen keihard op ons af gegaloppeerd :=
De ruin schrok, twijfelde even om weg te rennen maar besloot toch te bevriezen. Gelukkig :D
Wel even keihard blazen waardoor de tegenpartij weer schrok _O- :(:)
Daarna konden we gelukkig weer rustig onze weg vervolgen haha.

Bijzonder hoeveel paarden toch telkens weer schrikken van onze shet.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:18

Takkenril, bloemborders, paard ... allemaal <3

Ik heb vandaag mn paard voor t eerst op neckrope gereden en met pad ipv zadel. Ze was verrassend braaf. Het moeilijkste was halthouden en achterwaarts :D
En het spannendste was een grote groep luidruchtige wielrenners :D

Gisteren de Grandprix amazone hier gehad, die gevraagd had mijn paard te mogen rijden. Het was een matig succes.

Het is echt een fijn en ijverig paard, maar een beetje een diesel. In aanvang wat stug en buigt in draf niet makkelijk af. Als je gewoon blijft schakelen, hand er zacht aan en oefeningen rijdt, dan komt t loslaten vanzelf en is het echt een fijn paard. En dit heb ik natuurlijk ook zo vertelt.

Helaas is geduld een schone zaak. Zij vond t zachtjes doorvragen ... ik vond het zagen en zag een strak en gespannen paard en t wilde gewoon niet.

Ze had zelf ook door dat het niet wilde, dus ze vroeg mij om weer op te stappen (had t paard ook voorgereden). Gelukkig na een paar minuten weer een ontspannen paard en kreeg haar fijn aan het lopen. Wel een paar tips meegekregen, waar ik fijn mee verder kan en ik bij beide paarden wat aan heb.

Daarna even nagepraat. De desbetreffende amazone heeft een fantastische zit en ik zei dat als ze er aan de voorkant vanaf kan blijven, ik verwachte dat ze mn paard ook gewoon fijn aan t lopen krijgt.

Kreeg vandaag een berichtje dat ze zag dat ik mn paard netjes rijd en dat mijn paard goed loopt, maar dat ze het niet ziet zitten om haar manier van rijden aan te passen, dus dat ze er vanaf ziet.

Ik vind de eerlijkheid fijn en het is een hartstikke aardige vrouw, maar ben nog niet van de verbazing bekomen dat t een probleem is om een paard met weinig hand te rijden.

Gelukkig rijdt de bijrijder die ik al heb wel met een mooie stille hand en is mijn paard daar erg relaxed bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:09

@boemel: mooi dat ze zo eerlijk is en je een verdere teleurstelling bewaard blijft, al zou ze zich ook wel eens achter de oren mogen krabben.

@karin: ik merk vaak dat paarden ook van mijn bonte schrikken, maar ook die kan gek doen als ze een shetlander zit, vooral als die voor een sulky staat :)

Het is hier ronduit zacht, jammer van de wind en de regen :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:26

boemel schreef:
Takkenril, bloemborders, paard ... allemaal <3

Ik heb vandaag mn paard voor t eerst op neckrope gereden en met pad ipv zadel. Ze was verrassend braaf. Het moeilijkste was halthouden en achterwaarts :D
En het spannendste was een grote groep luidruchtige wielrenners :D

Gisteren de Grandprix amazone hier gehad, die gevraagd had mijn paard te mogen rijden. Het was een matig succes.

Het is echt een fijn en ijverig paard, maar een beetje een diesel. In aanvang wat stug en buigt in draf niet makkelijk af. Als je gewoon blijft schakelen, hand er zacht aan en oefeningen rijdt, dan komt t loslaten vanzelf en is het echt een fijn paard. En dit heb ik natuurlijk ook zo vertelt.

Helaas is geduld een schone zaak. Zij vond t zachtjes doorvragen ... ik vond het zagen en zag een strak en gespannen paard en t wilde gewoon niet.

Ze had zelf ook door dat het niet wilde, dus ze vroeg mij om weer op te stappen (had t paard ook voorgereden). Gelukkig na een paar minuten weer een ontspannen paard en kreeg haar fijn aan het lopen. Wel een paar tips meegekregen, waar ik fijn mee verder kan en ik bij beide paarden wat aan heb.

Daarna even nagepraat. De desbetreffende amazone heeft een fantastische zit en ik zei dat als ze er aan de voorkant vanaf kan blijven, ik verwachte dat ze mn paard ook gewoon fijn aan t lopen krijgt.

Kreeg vandaag een berichtje dat ze zag dat ik mn paard netjes rijd en dat mijn paard goed loopt, maar dat ze het niet ziet zitten om haar manier van rijden aan te passen, dus dat ze er vanaf ziet.

Ik vind de eerlijkheid fijn en het is een hartstikke aardige vrouw, maar ben nog niet van de verbazing bekomen dat t een probleem is om een paard met weinig hand te rijden.

Gelukkig rijdt de bijrijder die ik al heb wel met een mooie stille hand en is mijn paard daar erg relaxed bij.

Het is natuurlijk makkelijker om zelf niet te veranderen… wel zonde want in mijn ogen zou je geen enkel paard zo moeten rijden. Wie weet komt ze er nog een paar tegen en gaat ze nadenken. Denk ook confronterend voor dr.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 10:29

@Karin: grappig is dat he! Alez, toch als zo'n schrikmoment goed afloopt :+ op buitenrit zijn tegenliggers ook soms heel bang van de ijslanders, die lokken eenzelfde soort reactie uit. Zal het aan het pluizige liggen? :P

@boemel: spijtig dat het toch geen match was.. maar fijn dat jij er wat van durfde zeggen en ook dat ze zelf eerlijk is gebleven.

@MarjanB: heerlijk zo'n takkenril *\o/* jullie hebben daar ook een paar serieuze knotwilgen staan, mooi!

Hier is de allerlaatste knotwilg ook gesnoeid geraakt :D deze was ietwat uitdagender dus mijn vader is komen helpen. 60+ maar nog steeds goesting om af en toe z'n nek te breken :+ (was niet met een kettingzaag hoor, hij heeft een knipschaar vast)

Afbeelding

En verder dit weekend besteed aan lenteschoonmaak buiten: moestuin verder voorbereiden (gelukkig hebben we paardenmest genoeg :') ), struiken bijsnoeien, wilgentakken wegwerken in rillen, her en der al een paar modderplekken terug ingezaaid met gras. En de krokusjes staan in bloei, instant lentegevoel <3

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:38

Bloemetjes en lente gevoel! <3

Hier werd ik weer wakker in een witte wereld, gelukkig vinden die kleintjes dat wel leuk. Maar ik kijk wel uit naar de lente!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:46

Prachtig Zweden... Ik zou er zo graag eens naartoe gaan.

Wie postte die tuin met dat paard in? GORGEOUS! Wat een idee, zo mooi!
Prachtige tuin ook. En je was nieuw hé? Welkom in dit topic, fijn dat je komt meekletsen.

Eindelijk even geen regen dit weekend. Ik had het nodig. Dankjewel weergoden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:52

@Quir: wat een heerlijk blij ei :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 10:59

Die sneeuw is wel prachtig <3 lente OF sneeuw graag :D maar niet die mottige regen haha.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:22

Bijzonder Boemel, maar goed dat het zo van beide kanten ook eerlijk uitgesproken kon worden.

En een enge Shet, het is ook wat die kleine pony's :')

Das een aardig uitdagende wilg idd Solleke! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op de knotwilgen die jullie hebben, ik heb dit jaar takken gehaald hier in het dorp maar zelf hebben zou toch makkelijker zijn :+ Maar we hebben wat in de grond gestoken, dus als die aanslaan kunnen we er natuurlijk een of meerdere maken :D

Oh en een eerste bloemetje <3

Die gaat lekker los Quir! Ik ben niks jaloers op je, blij dat wij geen sneeuw hebben

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:15

Mooie tuinen gezien dat paard was ook heel mooi

Mijn merrie had altijd ruzie met schimmels en palomino`s , zodra die een deken ophadden was er niks aan de hand, vriendjes en als de deken afging was zij weer een kreng eerste klas

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:56

Lynn_Nikita schreef:
Mooie tuinen gezien dat paard was ook heel mooi

Mijn merrie had altijd ruzie met schimmels en palomino`s , zodra die een deken ophadden was er niks aan de hand, vriendjes en als de deken afging was zij weer een kreng eerste klas

Hoor je wel vaker. Lichte paarden zijn gevaarlijk voor een kudde.

Verder echt niet bij... Jullie zijn niet bij te houden :=

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:50

wij hebben een dierenpension en de bak/paddock ligt naast de kennels en speelweide, zoals je op de foto kunt zien:
Afbeelding

De paarden zijn dus absoluut honden gewend en kijken niet op of om van heen en weer geren en geblaf... Tot ik met mijn oude merrie in het bos rijd.. als er dan wandelaars komen met een hond, dan gaan we snurken, stilstaan, met een boog eromheen, staart omhoog... want het hoort toch niet, mensen die wandelen met een hond in het bos :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:09

Wat een leuke stippel :)

Hetzelfde heb ik hier met bomen die omliggen. Die zijn eng (of gewoon reden om 'eng' te doen :) ), want bomen horen te staan.

Hier trouwens al een dik uur regen en nog lang niet over zo te zien. Dat wordt vannacht niet buiten slapen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:45

Hier ook al uren regen, flink veel gevallen.
Haha herkenbaar DF, dat hebben al mijn paarden met omgevallen bomen. Kan heel irritant zijn als je het niet weet, vanuit volle galop in de ankers…

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:55

En dan hebben ze hout gehakt in het bos, liggen er eerst van die grote stapels :wow:
En dan zijn de paarden er weer aan gewend dat er stapels hout liggen, halen ze die weg en is het op die plek dus weer kaal :wow:
:roll:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:46

En wat te denken van een bospad van 2,5 mtr breed met dikke bomen er langs waar een grote vrachtwagen met een grijper bomen aan het laden is :D
Gelukkig stopte de chauffeur even met 'bewegen' en konden Boon en ik er onderdoor.

Ik heb ze net maar op stal gezet, want het lijkt niet echt te gaan stoppen met regenen. Meteen met het oplaadbare scheerapparaat geprobeerd om de dubbele manen van Jasmijn wat uit te dunnen, maar dat trok het apparaat toch niet. Boon haar baard was weer geen probleem, dus die heeft nu weer mooie geprononceerde 'western'wangetjes :D