Ervaring mud control platen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:11

Ik heb nu voornamelijk bij de voerplaats in de paddock een enorme waterplas. Ik heb het vorig jaar wel opgevuld met een paar kuub zand, maar doordat de paarden daar veel staan, is het een stuk lager geworden. En daar blijft dus het water in staan. Als ze nu hooi eten, staan de hoeven compleet onder water. Echt niet oke. Ik wil niet zo weer de winter in, dus ik denk dat ik 30 m3 bij de Grindsplit bestel. Dan wel weer eerst de kuil opvullen en dan leggen. Dan wordt het zand er niet meer uitgelopen. Nu nog even wachten op een beetje droger weer... Ik had het eigenlijk deze zomer al willen doen, maar centjes waren een beetje op. Ik wil ze nu niet weer een hele winter zo hebben staan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 06:55

Setteli schreef:
Dees90 schreef:
Andreas Ziehner prijs obv thuis afleveren in Zuid Holland: 35m2 = EUR 1103,73
70 m2 = EUR 2124,15

Dan is de grindsplit discounter toch goedkoper.
Daar kom ik uit voor 70 m2 op € 2039,38 incl BTW en bezorgen

Als je ze bij AZ ophaalt ben je wel goedkoper uit, maar dan ben je weer een hele lange dag en benzine kwijt

Die van grindsplit discounter zijn iets anders toch? Of vergis ik mij nu? :o

Duhelo

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:53

Klopt, ook soort inb platen maar helemaal anders. Ben benieuwd of die hetzelfde doen!

Ik heb hier nog twee paletten mudcontrol besteld. Andreas ziehner is hier niet persé véél goedkoper en mudcontrol kan wel snel leveren.
Onze oprit is blub, ik raak vast met de auto en trailer, de tractor rijdt het in gort, dus we trekken het helemaal door in mudcontrol waar we overheen rijden.
Als we over hebben maak ik er extra voederplaats mee.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:43

Mijn dochter krijgt binnenkort op haar werk mudcontrol en thuis hebben we van grindsplitdiscounter, dus over een tijdje kan ze ze vergelijken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:49

Hier vandaag nog twee paletten mudcontrol binnen gekregen, niet voor de paarden, maar voor de oprit moddervrij te maken. Die dingen zijn super.

Alleen wel een jammere miscommunicatie met de levering. Een deeltje van de oprit is verhard, maar het eerste stukje niet (daarvoor oa de mudcontrol). 2 paletten besteld met de vraag of het met een kooiaap is. Bij bevestiging kreeg ik een mail dat de chauffeur met een transpallet aflaadt, en een uur voordien zou bellen.

Aangegeven dat transpallet geen optie is, maar dat zou geen probleem zijn want de vrachtwagen zou 7.5 ton zijn (die kon oprijden en dan op het verharde deel lossen.) Levering normaal ook in de namiddag maar zouden zeker een uur op voorhand bellen.

10.20 telefoon: ja, ik sta hier hoor, er is hier niemand.
Euh, nee, klopt, ik ben op mijn werk. Die persoon heeft mogen 20 minuten wachten op mij. Kom ik aan, staat er een giga oplegger. Die dus uiteraard niet kon oprijden. Palletjes zijn gelost in de bocht, en deels op het onverharde geplaatst, maar nog voor 1/3 de op de rijweg. verder lukte niet met het transpalletje...

Met als gevolg dat ik net 2.5 uur bezig geweest ben om de twee paletten met de hand te gaan verleggen, en morgen mag dit dus nog eens als we ze leggen. I am not amused |o

Hun communicatie stropt blijkbaar ergens, ik heb er dubbel werk aan, maar kan er niks aan/mee doen vrees ik ...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:00

Heb dat probleem hier ook gehad. Mijn oprit is grind, licht hellend omhoog. No go met zo'n belachelijk transpalletje.
En door de smalle straat kunnen ze niet de oprit op met een oplegger, of ze moeten echt met een mini vrachtwagentje komen (doen ze dus niet).
Vorige keer dus ook in allereil dat palet met de hand (plaat voor plaat dus) versleept want ze konden niet verder zetten dan half op straat.
Plus idd ook levering op een moment dat niet voorzien was 'ja ik sta voor de poort'.

Dit keer ga ik de buren lief aankijken, of de paletten daar geleverd mogen worden en ik kom ze dan wel in stukjes met de auto halen. Bij hen kan een vrachtwagen het erf op.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:05

Dit vind ik toch wel geen zo een goede service hoor. Ik snap wel dat ze zelf niet uitleveren en dat het mss door het transportbedrijf komt (die meneer toonde het briefje, enkel mijn nr stond er op maar verder niks van op voorhand bellen etc), dus misschien laksheid van die bazen, maargoed, dat maakt mijn rekening niet.

Had ik het geweten dan had ik via sagustu besteld, scheelde nu amper in prijs dus ik denk, dan kies ik voor mudcontrol zelf, maar sagustus was nog net een paar euro goedkoper en kwam wel met een kooi-aap leveren.

Nu goed, ze liggen binnen, ik heb mijn workout gehad, het is op zich geen ramp geweest. Maar toch.
(en ook, ik had al eerder een pallet besteld (volle pot betaald uiteraard), nu twee paletten bijbesteld, maar dus ook de prijs voor die twee betaald. Het was commercieel wel netjes geweest dat ik deze twee zou gekregen hebben aan de meter prijs bij 3 paletten.

Ik ben benieuwd of ik reactie zal krijgen op mijn klacht...

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:26

Hier ook dezelfde ervaring ivm het vragen om een heftruck en dan met een transpallet komen!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:42

Toch eens hier vragen. We hebben bij de uitgang van de stallen en voor ons hooihok toch wel wat last van modder. Nu wil ik dit gaan aanpakken maar zie door de bomen het bos niet.

Mijn gevoel is dat de mudcontrol of platen van modderplaten mp55 ook neergelegd kunnen worden zonder heel veel voorbereiding.
En dat deze qua gewicht ook wat kunnen hebben. Ik snap dat het verstandig is om ervoor te zorgen dat het recht is voordat je ze neerlegt, maar hier hoeft dan toch geen andere ondergrond of zeil nog onder? Ik wil met gewoon zand opvullen, er mag ook weer gras opkomen maar ik wil niet meer tot mijn enkels wegzakken in de modder en als ik met de auto tot hooihok kan komen zou fijn zijn.

En hoe hebben jullie ze vastgelegd? nog een extra opsluitrandje ernaast?

Denk ik goed dat ik het met die platen makkelijk kan oplossen? Oke wel prijzig zo te zien.

Gaan om links naast de witte bak en naast de haag af tot camera.

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:46

Die platen zijn een prima oplossing. Leg ze op een laagje zand en veeg ze ook goed in met zand en je hebt geen opsluitbanden nodig. Mocht je echt erg op het randje rijden met grotere machines dan zou ik ze wel vastzetten met grondankers.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:51

Mudcontrol is in mijn ogen zelf de beste oplossing. Prijzig maar ik zou niets anders meer willen. Onze liggen 20cm hoger op zand en rijden er met een kleine trekker over zonder dat ze bewegen. Mijn ervaring is wel als je een hooibak ernaast zet dat ze wel wat zakken doordat de paarden altijd op het randje staan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:56

Hooibak gaat tzt daar weg. Naast de mesthoop wil ik een plekje maken waar hooibak komt te staan en ook het liefst daar de ondergrond of met rubbermatten of eventueel ook deze platen. De haflinger is pas bij ons komen wonen en staan nog heel even apart. Over een paar dagen hopelijk gewoon samen.

Gewoon (tuin)zand is ook voldoende? of moet het toch echt ander zand zijn. Was dus vooral aan het denken dit gelijk maken, daar de platen op en dan aanvullen met zand. Dan is het iets hoger.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:44

Het ligt ook aan de ondergrond. Hier zware leem / klei, momenteel door veel regen een laagje modder op de platen. Zand erover heeft hier weinig zin want dat is op een aantal maanden tijd weg. Ik ben er wel tevreden over want inzakken gebeurt niet meer, maar helemaal droog is het ook niet.
Het stuk met puin onder werkt wel goed.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:49

Hier ook geen droge paddocks hoor, ondanks effen maken, zand, mudcontrol en zand erop.
Ik twijfel ook of ik het zand erop er mss van weghaal, dan zijn de platen mss niet droog maar niet "modderig).
Ze zakken niet meer weg, dus dat is al supergoed, en de stal is droog, dus keuze genoeg.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:51

Nou ja je weet met grond dat als het regent dat het modder wordt. Maar het niet wegzakken tot de enkels is al fijn. En dat je met een kruiwagen kan lopen en de auto erover kan is ook wel fijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:53

Klopt! de oprit ligt iets hoger en daar hebben we ze gewoon opgelegd, zonder bedekking, rijden er met de tractor over en dat werkt super. De paddocks liggen helaas iets lager, dus dat moeten we nog even afwachten. Maar ze staan droog waar ze eten en kunnen droog liggen, dus dat is het belangrijkste, dat ze natte voeten krijgen in hun gekke vijf minuten is bijzaak. Het niet meer wegzakken is echt super!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:29

INB platen zijn fantastisch slim. Ze grijpen bij het leggen zo in elkaar dat verzakken vrijwel niet mogelijk is.
Maar ja, als je er 10cm zand bovenop legt, wordt dat natuurlijk wel weer blubberig. Wij hebben er een filmpje zand op liggen. Onderste randje van de hoef staat dan wel vochtig, maar de rest niet meer.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:46

Mja, de ondergrond moet wel ietwat effen zijn.

Hier had ik de grond niet helemaal rechtgetrokken alvorens de platen te leggen dus het ligt wat in putten en kuilen.
Nee ze zakken niet weg. Maar ja met veel regen blijft er dus wel een plas op staan op een bepaalde plek.
Wel trekt het op de platen veel sneller weg dan in de modder ernaast.
Ook leem/klei hier. Zonder platen verdrinken we allen in de modder maar helemaal netjes droog is het ook niet met platen. Maar idd enkel het niet meer wegzakken is al een verademing

Als het stuk dat je wil verharden dus iets lager ligt zou ik zeker ophogen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 00:13

Dees schreef:
INB platen zijn fantastisch slim. Ze grijpen bij het leggen zo in elkaar dat verzakken vrijwel niet mogelijk is.
Maar ja, als je er 10cm zand bovenop legt, wordt dat natuurlijk wel weer blubberig. Wij hebben er een filmpje zand op liggen. Onderste randje van de hoef staat dan wel vochtig, maar de rest niet meer.

We hebben er iets van een 5 cm opliggen. Ook om de gaten op te vullen en te laten inklinken, maar ik denk idd om een stuk schoon te maken en te kijken wat dat doet. Het is sowieso schoon zand en geen vieze blubber dus dat scheelt ook een boel

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:13

Bij putten trek ik de platen een beetje omhoog en duw er zand onder zodat het ietwat terug omhoog komt.
Bij het leggen in modder is het makkelijker om een beetje zand te gebruiken om het effen te maken

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:58

Afbeelding

Afbeelding

Na een dagje regen is het alweer een modderzooi, behalve waar de platen liggen. Ik ben er nog iedere dag blij mee. Achterste stuk moet nog gevuld met zand trouwens.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:21

Nou offerte opgevraagd bij mud control en ziehner. Scheelde voor 3 pallets met bezorgen ruim 550 euro dat ziehner goedkoper is. Wel langere levertijd maar zou binnen 3 weken geleverd worden. Vorige week vrijdag telefonisch contact gehad en als ik de offerte bevestigde dan werd afgelopen maandag alles in orde gemaakt en zou ik een factuur enzo krijgen. Niks meer gehoord geen reactie op de mail van vrijdag, dacht dinsdag eind van de middag ik bel er even achteraan om te horen of mijn mail goed is ontvangen en telefoon wordt ook niet opgenomen. Woensdag weer geprobeerd te bellen ook nog geen contact gekregen. Wil wel graag weten of het nu besteld is dan en niet dat ik straks pas over een maand ofzo die platen krijg.
Heb er toch beetje gemengde gevoelens bij dat er gezegd wordt dat ik er maandag van hoor en dat ze dan niks laten horen en niet meer bereikbaar zijn.
Had mud control vriendelijk bedankt voor de offerte en dat het teveel scheelde met elders dus dat ik toch niet bij hun ging bestellen. Toen kreeg ik als reactie voor welke prijs ik ze kon aankopen en dat zij dan er onder gingen zitten. Doorgestuurd, en toen konden ze dan voor exact dezelfde prijs leveren. Maar deden beetje narrig over dat het elders goedkoper was en dat dat van de leverancier niet mag (ik heb geen naam genoemd van bedrijven naar elkaar) en dat ze wilden weten bij wie.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:35

Ik heb 30 m2 besteld bij Grindsplit Discounter. Was nu nog niet op voorraad, maar ik hoop dat ik het volgende week kan ophalen. Komende tijd blijft het droog, dus wel fijn als ik het ga leggen. Moet ook nog wat zand aanvullen. Ben heel benieuwd!

@Wendy, wat raar dat je geen reactie meer krijgt. Maar je hebt Ziehner nog niet betaald? Heb je nu bij Mudcontrol zelf besteld of blijf je wachten op Ziehner?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:49

Nou ik heb vorige week vrijdag ziehner telefonisch gesproken en die zei als ik die dag akkoord gaf op de offerte dat hij maandag de factuur zou sturen (heeft ie niet gedaan) en de bestelling in orde maken. Ik heb nu al een week niks gehoord en telefoon wordt niet opgenomen. Maar ik heb dus wel per mail akkoord gegeven dat ik die daar wil bestellen. Dus ik durf nu ik niet ergens anders te bestellen omdat ik bang ben dat ik er wettelijk wel al aan vast zit. Baal er zoooo van hoe 't gaat.
En inderdaad nu even droge periode. Ze zouden binnen 3 weken leveren, maar als die 3 weken niet vorige week zijn ingegaan maar pas vanaf wanneer ze de factuur gaan sturen dan wil ik het eigenlijk niet meer.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 12:11

Wat een vervelende ervaring zo. Bij mij is het telkens heel snel en netjes gegaan.