Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:48

Libera houdt van zwemmen en bootje varen 8)7 :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:49

Libera schreef:
Dit is in het dorp
[ [url=m/KeukV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goeie grutjes!!! :7 -O- %)

hier is het echt nog niet zo erg... ook bij t paard niet, die staat nu nog in pension en dat is toch al gauw 25-30 km verderop....

Lynn wel fijn die buurvrouw, het is toch ook mooi dat ze zich er druk om maken ook al is het niet zo erg...

nog heeeeel heeeel even en dan kunnen we eindelijk aan de slag in ons nieuwe huis met onze nieuwe plek voor de paarden.... men ik heb er zoveel zin in maar kijk er ook zo tegenop wat er allemaal nog moet gebeuren... en vooral wat er allemaal betaald moet worden :(

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:23

Caily schreef:
Gelukkig viel het mee Lynn!

Waarom ben je daar eigenlijk gaan wonen Libera? :=

:=
Leek ons een leuk idee na alle droogte in Californie...

Ach ik denk maar zo, wat zullen mijn weides prachtig groen zijn in het voorjaar! <3

Gelukkig is ons perceel niet zo heel erg nat, zal straks eens proberen foto te maken :D

Zo dat zijn wel fijne buren dat ze het gelijk laten weten en opruimen, dat had erger gekund :j

Spannend Ir1ne!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:03

Jemig wat een water Libera. Lijkt wel heel extreem, of komt dat daar vaker voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:29

Zo dat is pittig Libera.

Ik ben erg benieuwd naar het aantal mm dat er valt en in wat voor tijd. Heb je daar een idee van?

En ja, je weides en je tuin zullen er van profiteren komend voorjaar!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:36

Wow, dat is nog eens veel water :wow:

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:36

Dank voor alle tips en ervaringen, kan ik wat mee!

Wat een water zeg Libera, niet te zuinig......

Hier staat de kerstboom ook al vanaf begin december, eerst een week in huis gestaan zonder versiering zodat de katten hem niet meer interessant vonden, na Sinterklaas opgetuigd en toen vonden ze hem inderdaad niet meer interessant.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:57

8” is ongeveer 200mm. Nee het is echt heel extreem, ook in het nieuws door alle overstromingen en mudslides, dat is normaal gelukkig nooit zo. Volgens mij is dit een record

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:31

belle_boef schreef:
Jeetje Lynn. Sterkte en hopelijk red hij het.

Komen jullie ook wel eens zulke plekken tegen. Deze was in de schuilstal.
In de hooischuur kom ik ze vaak tegen dat er een dikke kat heeft gelegen.
We hebben nogal wat wilde katten lopen.

[ [url=m/VVkUyl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb wel platgedrukte holletjes hooi waar bezoekende kat heeft gelegen maar toen ik laatst echt een holletje tegen kwam als zeg maar soort gangetje dacht ik eerder aan een rat

Ik mijn wei wordt weer gegraven. Weet niet door wat voor dier. Wordt echt soort gang gemaakt maar geen konijnenhol maar groter/breder

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:13

Joyce als er veel grond wordt verzet kan het een das zijn. Maken ook redelijk grote gangen. Weet niet je weet of er in de buurt zitten?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:01

Ohh moet jullie even onze nieuwe vriendjes showen, de kerstcadeautjes voor onze grote paarden, en onze pennyponydroom! Deze twee schattige minipaardjes kwamen heel toevallig op ons pad en wonen sinds gisteren bij ons! Echt te cute die twee! Meet Rhea (de bonte, merrie van 4 jaar) en Hera (bruintje die nog wel eens wit zou kunnen gaan worden van 7 maanden) <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben ze aan elkaar laten wennen in de wei, daar hadden ze ruimte zat, met een ontsnappingsplek voor de pony's waar de paarden niet konden komen. In de paddock nu ook nog even een draadje er tussen, maar die gaat er van de week wel tussenuit, ze kunnen het al goed met elkaar vinden!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 19:12

Wat leuk.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:23

Wat een leukerds. Fijn dat het al zo snel goed gaat! Hoe groot zijn ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:36

Libera schreef:
8” is ongeveer 200mm. Nee het is echt heel extreem, ook in het nieuws door alle overstromingen en mudslides, dat is normaal gelukkig nooit zo. Volgens mij is dit een record

Dat is inderdaad heftig...…

Fijn dat het geen jaarlijks terugkerend fenomeen is.

Aaaah die ponies <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:43

Wat een leukerds!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:07

Oh die bonte! Dat snebje is echt te schattig...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:10

Lisan, wij voeren hooi.
Hadden eerst voordroog, was ook verkocht als zijnde "verpakt hooi". Toen we nog in pension stonden had mijn tinker altijd wel een beetje jeuk. Toen ik ze aan huis kreeg, van een ander adres dus dat verpakte hooi gekocht en binnen no-time stond ze flink te schuren. Ik voerde ook wel wat meer dan op pension (daar was ze altijd binnen 10 minuten klaar met haar portie...), maar na een paar maanden was ze haar halve staart kwijt. Ik ben toen in het voorjaar overgestapt op onverpakt hooi van onbemest land en sindsdien is ze weer jeukvrij. Ik voer behoorlijk arm maar wel in vrij grote hoeveelheden, ze staan nu op 12-14 kg per dag per paard (1 tinker van 1.51, 1 tinker van 1.61 en 2 friezen). Ik zou trouwens heel erg aanraden om de eerste keer niet te veel te kopen, zodat je even kunt kijken of het wat is. Wij zaten nog met 10 grote balen toen we al door hadden dat het echt niet het hooi was wat we zochten.

Oh en wij laten trouwens grote balen hooi op een pallet zetten (2 hoog) en die duwen we de kapschuur in. Is wel zwaar maar scheelt aanzienlijk in kosten met kleine pakjes.

Hier geen kerstboom in ons tijdelijke onderkomen :) Past niet :P

Wow he, Libera, wat een water!

Aaah Martine, die zijn lief!! :D

Hier helaas de track ook nat. Ik voer nu tijdelijk maar even in de rijbak en in stal, daar kunnen ze in ieder geval droog staan. Ik wil sowieso een stuk bestraten voor de schuilstal en twijfel nog of we nog andere maatregelen moeten nemen om het volgend jaar droger te hebben. Al ben ik natuurlijk heel blij met een droge rijbak :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 22-12-19 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:16

Wat een schatjes die mini's <3

En wat een water Libera :oo

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:19

Nou mijn rijbak staat weer helemaal blank. Gister nog lange lijnen les gehad en toch wel de halve bak kunnen gebruiken. Vandaag maar weer vrij want tja, geen droog stukje over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:21

Ik heb hier niet eens gekeken vandaag want er is weer zoveel gevallen...

Die pony’s <3

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:26

Wat een schattige ponies!!

Mijn bak is gewoon al weer droog := :wow:

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 23:03

Dank allemaal, ik vind ze ook zoooo leuk haha!

rover_ schreef:
Wat een leukerds. Fijn dat het al zo snel goed gaat! Hoe groot zijn ze?

Uhm, weet niet precies, ik zal ze eens meten! Ik vind ze heel klein in ieder geval! Zal zo rond de meter zijn ongeveer.

Wij voeren nu voordroog. Hebben eerst ons eigen hooi gevoerd en dat is nog niet op. Kon vier grote balen kuil, maar is bijna hooi, krijgen voor 25 euro per stuk, maar moest ze wel per keer halen omdat ze daar geen balenklem hadden en het plastic dus stuk ging als ze hem in mijn trailer deden. Geen probleem, was een kwartiertje rijden. Maar man wat een mooi spul, de twee kwpn'ers doen er zo'n 2,5/3 weken mee en dan staan ze op onbeperkt, lekker goedkoop voeren zo! Voor de rest van de winter heb ik midibalen voordroog en ons eigen hooi ook nog, denk dat we nog een baal of 90 van dat hooi hebben, dat zijn kleine baaltjes. Ze eten met z'n tweeën zo'n driekwart baal per 24 uur. Met de midibalen weet ik niet hoe lang ze doen, schat een dag of vier/vijf.

Twijfel trouwens heel erg of de bonte niet drachtig is... Dierenarts komt deze week even langs, ze heeft namelijk echt wel een flink buikje. Er heeft een hengst bij gelopen en daar heeft ze ook een veulen van gehad, maar volgens de vorige eigenaar is die gecastreerd toen ze bevallen is en heeft hij er daarna 6 weken niet bij gelopen.. Maar of dat ook echt zo is weet ik dus niet, wel dat hij gecastreerd is, maar niet hoe lang hij apart heeft gelopen. Best buikje toch?

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 23:22

Die heeft wel een mooi rond buikje indd.
Leuke pony's!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 00:38

Martinev: moeilijk te zeggen of ze drachtig is op basis van een foto maar als we een gokje mogen wagen... drachtig :D

Hier ook een onbruikbare rijbak. 1x per week op verplaatsing en that's it voorlopig. Voor mij is het de 2de winter met paarden aan huis en nu met de kunstgras paddock heb ik mezelf helemaal verwend met bergen mest om te ruimen, wat een rotwerk is dat seg. Ik heb het gevoel dat ik niets anders meer doe. Na het werk stallen uitmesten en in de weekends paddock uitmesten en mesthoop naar boven steken. Enige voordeel zijn mijn afgetrainde buikspieren.

Voor degene met of te veel regen, geen licht, te veel mest, duur hooi ... een hart onder de riem te steken. De dagen worden terug langer *\o/*

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 01:07

De regen is gestopt, alles is hier weer droog, ongelofelijk!