Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:51

bamsy schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb het en gebruikt als pasta, dat vond ik makkelijker werken. Vind het wel goed werken dan, beentjes gewassen, spul erop en volgende ochtend vieze zandpaddock. Het was alleen er af borstelen en toen waren ze weer mooi. Met handdoek enzovoorts was niet handig.

Maar je had hem dus niet in de bandages gezet die nacht maar gewoon zo opgesmeerd?

Gewoon opgesmeerd idd, ik houd niet zo van bandages om laten zonder toezicht en zij staat er ook nooit mee.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:06

MyWishMax schreef:
MyWishMax schreef:
Ik heb het en gebruikt als pasta, dat vond ik makkelijker werken. Vind het wel goed werken dan, beentjes gewassen, spul erop en volgende ochtend vieze zandpaddock. Het was alleen er af borstelen en toen waren ze weer mooi. Met handdoek enzovoorts was niet handig.

Maar je had hem dus niet in de bandages gezet die nacht maar gewoon zo opgesmeerd?

Gewoon opgesmeerd idd, ik houd niet zo van bandages om laten zonder toezicht en zij staat er ook nooit mee.[/quote]
Nee dat vind ik ook geen tof idee om ze de nacht met bandages te zetten vandaar dus mijn vraag maar ik vind de aanschaf helemaal niet zo duur dus denk wel dat ik het aan ga schaffen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:07

Balen van de gele gloed bij olivia, hier ook nog ondanks fudge.

Vanmorgen staart en manen fewassen van beide.
Eerst met de degreaser van galoppinggoop daarna de shampoo toen fudge zilver shampoo en toen de creme spoeling
Helaas nog niet helemaal wit de staarten.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Heb geen droog fotos

Prachtig geschoren de fries. Lekker strak

EmptyWords

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:32

Maar ze waren ook wel heel goor zp te zien

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:40

EmptyWords schreef:
Maar ze waren ook wel heel goor zp te zien

Ze waren echt heel vies ja, haren braken er gewoon van af.
Vanaf volgende week staan ze een stuk schoner gehuisvestigd en heb ik een spuitplaats dus kan ik het bijhoudeb.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:08

Vandaag een fles muck off van NAF gekocht, morgen meteen proberen op de geschoren, witte hals met bruine vlekken... :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:35

bamsy schreef:
Iemand ervaring met de whiter tan white van naf?
Ziet er best ideaal uit voor witte voetjes. Zou het niet willen gebruiken als pasta en een nacht laten zitten maar de 2de optie klinkt me we wel goed.

Ja hier!
Werkt heel goed, Ik gebruik het als pasta 's nachts. Wel met beschermers, heb ook zonder gedaan maar dan zitten er alsnog mestvlekken in haar witte voetjes achter.
Het heeft alleen geen zin als je daarna door natte stukken rijdt/loopt. Bijvoorbeeld wedstrijden op gras.

Edit: Maar ik heb wel een paard met sokken. Dat scheelt misschien.

ELUNAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:53

Zijn er hier ook mensen met paardjes die wel nog wintervacht hebben en lange manen? Niet verkeerd begrijpen, ik poets mijn paardje enorm graag, zie jullie ook graag bezig maar zie hier meer dingen die ik niet doe.. maar ga toch eens foto’tje tonen als mijn paardje poetsbeurt heeft gekregen!

Afbeelding

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:55

eluna, ook gewoon van harte welkom hoor :) Iedereen doet tutten op zijn eigen manier toch? Ik scheer ook niet (heeft ook geen lange vacht maar toch) :P Je paardje heeft een lieve uitstraling!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:17

Ja.Mijn hafs, zie Hierboven.
Leuk paardje heb je.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:19

@ELUNA, ik had voor die van mij eerst ook lange manen, leek me zo stoer, een tuiger met lange blonde manen! Nadat iedereen in mijn omgeving me had gemeld dat ze er uit zag als een zwerver ben ik toch maar weer terug gestapt naar een sportcoupe, en vinddat bij nader inzien toch mooier.
Langer dan dit zijn haar manen niet geworden:
Afbeelding

ELUNAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:27

DreamGuide schreef:
@ELUNA, ik had voor die van mij eerst ook lange manen, leek me zo stoer, een tuiger met lange blonde manen! Nadat iedereen in mijn omgeving me had gemeld dat ze er uit zag als een zwerver ben ik toch maar weer terug gestapt naar een sportcoupe, en vinddat bij nader inzien toch mooier.
Langer dan dit zijn haar manen niet geworden:
[ [url=m/esyG1I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel allemaal voor de fijne reacties!
En wauw, wat een prachtige kleur heeft je paard.. helemaal mijn ding! Bij jouw paard vind ik die korte coupe heel mooi, maar hou zo van lange manen! Die van mij had als ik haar kocht ook een korte coupe, ik voeg hele oude foto toe! Nu zit ze in westernoutfit!

Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:48

Ik vind dat lange manen ook wel meer bij western passen hoor! Dat misstaat zeker niet! Bij de dressuur vind ik het bij KWPN'ers toch snel een beetje slonzig staan.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:54

Zwerver _O- wat kunnen mensen tactvol zijn! Wel cool zo'n zweetvos, zie je niet vaak bij warmbloeden.
Wil mijn merrie haar manen ook bijwerken, maar ik ben bang ze scheef te knippen, trekken is geen optie, ze molt me dan := Iemand tips hiervoor? Ze zijn nu wel echt superlang, maar nog wel gelijk

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:02

Een oud stalgenootje van mij gaf me een geniale tip: een touwtje knippen op de lengte waarom je de manen wil hebben, dan houd je dat touwtje bij de manen, en knip je op verschillende plaatsen een hapje uit de manen op de lengte van het touwtje.
Dan heb je allemaal hapjes op de juiste lengte (van het touwtje) en dan kun je daarna de stukken er tussen gelijk knippen met de hapjes, uiteindelijk is je hele coup dan recht.

Vervolgens nogmaals alles uitborstelen en nog even bijwerken.

Ik weet niet of je snapt wat ik bedoel, maar ik ben echt een kluns en dit werkt zelfs bij mij :')

ELUNAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:25

DreamGuide schreef:
Ik vind dat lange manen ook wel meer bij western passen hoor! Dat misstaat zeker niet! Bij de dressuur vind ik het bij KWPN'ers toch snel een beetje slonzig staan.

Ja bij western is het zeker mooier!

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 23:46

Tja het is nu eenmaal zo dat bij klassieke toilettage niet echt lange manen en winterhaar horen :+ Daarom zie je dat dus ook niet terug in dit topic. En dat is ook de reden waarom je veel dingen ziet die jij niet zou doen :D Ziet er wel schattig uit hoor, zo'n glimmend bolletje wol. Maar echt handig zou het bij mijn paard niet zijn :) Ze maakt ook wel een heel mooie wintervacht aan en heeft dan echt een diepe roodbruine kleur. Maar het hoort nu eenmaal niet bij getoiletteerde paarden helaas ;( En het zorgt voor meer ongemak dan voordelen (trainingen, wedstrijden, wassen, etc)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:56

Getoiletteerd is voor mij dat ie er gewoon netjes op staat.. baardhaar en sokjes eraf, staart en manen mooi netjes enz.. geschoren of niet geschoren is hier puur praktisch en niet of het er mooi en netjes uit ziet.. :P

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 00:01

Euh ja, dus exact wat ik zeg... echt handig is het niet.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:01

Die van mij heeft een wintervacht (helaas wel met haren van 8 cm lang :roll: ) en lange manen :D Korte manen staan hem niet en ookal gooi je hem onder 500 grams hij blijft maar vacht aanmaken en om hem zo vaak te scheren is niks. Dan maar een doorweekt paard na het rijden, wollen deken erop en daarna zijn winterdeken. En dan doet hij ook nog eens ong 4 maanden over het switchen van winter naar zomervacht :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 00:17

Pff dat lijkt me echt bloed irritant!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:22

Heleennn schreef:
Euh ja, dus exact wat ik zeg... echt handig is het niet.

Haha had mn bril niet schoongemaakt denk ik :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 00:53

:+ :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 07:01

Hier maar deels geschoren, baan van kin,hals buik. Ideaal voor mij! Ook geen deken op, Maar gelukkig is het van zichzelf niet zo'n bolletje wol. Gewoon een mooi vachtje :) . Wel een lekker viezerikje haha!

En verder tsja klassieke toilletage.. Ieder zijn eigen manier en ook ieder ras zijn standaard. Hier een welsh cob dus daar horen mooie sokjes bij :D.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 07:22

En ik blijf maar zeggen dat die sokken er af moeten :+ maarja. Dat zeggen mensen ook van de manen van Nash.

Mara wordt wel helemaal rijpaard stijl getoileteerd. Die gaat kaal waar ze kaal kan. Dat staat haar gewoon veel beter.

Zo gaaf trouwens. Nash die stond laatst al op de cover van de Penny en hij gaat nu ook o ok de cover van de Bit <3 Hoe gaaf :D