Hahahahahahahahaha moet echt lachen Dit weekend het scheerapparaat niet beschikbaar want er is keuring voor de trekpaarden waar we gestald staan maar maandag gaat ie er af hahahahaha.
Spoiler: zal maar niet vertellen dat mijn jaarling al net zo een baard heeft als hem Die blijft er nog even aan want anders lijkt ie NOG schraler haha
puttertje
Geplaatst: 04-08-17 16:15
gisteravond weer een heerlijk tut avondje gehad met mijn ventje
Zo kwam hij onder de deken vandaan...
Na het poetsen en uitpluizen van manen en staart.. Dan even lekker met de manen in de wind longeren en hem even aan het werk gezet
Hengstenvlecht erin , deken weer op en hup de wei weer in.. heerlijk ben zo dan 2,5 uur bezig he incl longeren
Iemand heeft het over langere manen. Als je paard geen mamen heeft die zo lang zijn dat hij ze op kan eten, dan heeft hij die genetiche aanleg stomweg niet om langere manen te krijgen.
Als ze wel zo lang zijn dat hij ze op kan eten. Dan kan je eens denken een vlechten en manenzakken.
maya12333
Geplaatst: 04-08-17 17:58
Peelie schreef:
Als ze wel zo lang zijn dat hij ze op kan eten. Dan kan je eens denken een vlechten en manenzakken.
Helpen manenzakken? Paardlief loopt hier eigenlijk altijd met een deken met hals. Staat ook altijd buiten. Kom die zaken wel vaker tegen, weet alleen niet wat ik er nu van moet vinden.
Peelie
Geplaatst: 04-08-17 18:15
Bij de mijne helpt het als een trein. Maar ik heb grote zakken. Ik hou niet van die kleine zakjes. Ik maak ze dus ook zelf.
Mijn heeft in en uitloop stal Dus is elk dag flink poetsen
Heleennn
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-17 18:25
Ons tinkertje is weer kreupel Het ging net zo goed. Ook een wonde op haar kont. 'Hopelijk' gewoon een trap gehad... Dit weekend moet ik haar sokken er maar weer eens afhalen. Deze foto is van vorig jaar, hier was de staart duidelijk nog witter. Ook maar eens met de tea tree shampoo wassen dit weekend, even testen of het echt zo wit wordt!
Dankjewel! Net even gaan controleren en als ze net uit stal kwam was ze erg kreupel maar na wat stappen liep ze het er eigenlijk volledig af. Na een kwartier stappen op het harde was er niets meer aan te zien, gelukkig. De tea tree helpt echt heel goed voor de mok! Had vorige week mijn paard haar witte achtervoetjes behandeld en op het ene voetje was het al bijna zo goed als weg. Echt super! En worden er ook nog eens spierwit van! Zelfs de hoeven
Die baardvlecht, ik wil hem zo graag afscheren vind het wel erg leuk, die hele 'andere' manier van toiletteren!
Fijn dat het zo goed werkt Heleen.
Anoniem
Geplaatst: 05-08-17 09:10
Waar halen jullie die tea tree? Babydoekjes ga ik vanmiddag oppikken voor wedstrijd morgen, eens testen hoe dat glanst Morgen voor vertrek staart en voetjes wassen en dan strijk lappen om achter. Anders is zijn witte voet weer gelijk volgescheten bij aankomst.
Zal dan ook eens een voor en na foto maken van geur op wedstrijd
Ik haal hem bij Epplejeck! Van grand national, totaal niet duur. Ik heb vorige keer denk ik net geen tientje betaald en hij gaat best lang mee, je hoeft er niet veel van te gebruiken. Succes op concours morgen!!
Anoniem
Geplaatst: 05-08-17 11:27
Ik heb geen EJ in de buurt in België. Waarom zitten alle goeie spullen ook altijd in Nederland