Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:37

Onze "nieuwe" wei word klaargemaakt ben benieuwd hoe het straks is. Hebben dan echt een mega stuk land van het zomer! :D

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:46

Sterkte Solleke!

Ja ik droom ook van hectares.
Helaas hier ook niet.
Ach het gras is altijd groener bij de ander.
Ik ben blij met ons stukje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:47

Voor de menners:

26 maart!!
Schrijf vast op in je agenda en geef op ☺
Dressuur vaardigheidswedstrijd in Heesch!
Alle proeven inclusief hobby en sgmw L-M-Z en FEI.
Geef je op via mijn knhs en voor de sgmw- proeven parcivalbernheze@gmail.com
Hopelijk tot 26 maart!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:56

Sterkte solleke

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:09

Anke schreef:
Sterkte Solleke!

Ja ik droom ook van hectares.
Helaas hier ook niet.
Ach het gras is altijd groener bij de ander.
Ik ben blij met ons stukje.

Ons weiland is nu dacht ik bijna 3 hectare.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:20

Pfft Sarah, wat een toestand met je ruin! En dan voorlopig nog even in spanning... Zou zo'n netje plaatsen wel een grote slagingskans hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:22

ClaudiaHS schreef:
Kvulden, dat is hier ook zo
Zodra er ook maar een stukje te koop of te huur komt is het weg in een knipoog.
Boer naast ons heeft niks in de verkoop maar wil toch vragen of ze een 2000m2 verkopen wil.
Volgens m'n buurvrouw is het een hele schappelijke vrouw waar goed mee te praten valt.
Km verderop is evt wel een hectare te koop maar kan op dit moment helaas geen 30.000 euro uit m'n mouw schudden.

SVRL wil je tapijt gaan leggen?
Moet je sws zorgen dat je tapijt met zo'n harde jute onderkant hebt.
Beetje marktplaats afstruinen dan is er vast wat gratis of voor weinig te vinden.
Ik heb eind 2015 een stuk van 4x4 bij de ingang van de wei gelegd.
Dit is t/m okt vorig jaar super mooi droog gebleven.
Toeb heb ik er wat kruiwagens zwart zand op gegooit omdat de minis aan het tapijt zaten te trekken.
Dat was niet zo slim want nu heb ik alsnog blubber daar haha
Al zakken ze zeker niet verder dan de hoef erin.

Goed dat je me dat zegt! Ik moet even kijken hoe groot het stuk is dat ik moet overbruggen. Het grootste deel van het pad is wel slijk, maar 1 stuk is echt een ramp. Denk dat mijn shet er tot aan zijn knietjes in zakt. Niet dat die het erg vindt, meneer ploeterd er vrolijk door. Op de wei staan ze droog, dus eigenlijk is een nat pad nog niet zo erg. Behalve dan voor mijn oudste ruin, die aan zijn voetjes denkt. Probleem is dat hij erdoor moet, afspraak is dat de paarden in hun paddock aan huis staan tijdens de voetbalwedstrijden, tenzij ik bij hen op de wei blijf. Omdat mijne oudste er niet echt door wil, heb ik de grootste moeite nu om hem thuis te krijgen. Niet echt leuk wanneer ik om 20 na 5 naar mijn werk moet vertrekken. Ach ja, een tapijt met een neutrale kleur moet wel te vinden zijn.

Ik weet niet hoe het bij paarden gaat, bij mensen is een netje plaatsen niet echt een heel grote ingreep. Hopelijk is het voor paarden ook niet zo zwaar.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 07:11

@solleke: ik heb er schijnbaar overheen gelezen wat een drama!! Ik hoop dat je paard op wil knappen!

Mijn paard stond er vorig jaar zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het is altijd zo heftig je paard achter te moeten laten!

Wat betreft de stekfoto's ik heb ook nog wel een luchtfoto van ons paradijs:
Afbeelding
Links bij de longeerton loopt de wei nog zo 2 hectare Door. Inmiddels ook paddocks met vloerbedekking gemaakt= gelukkig niet zichtbaar op de foto!
Wij hebben in totaal 15 boxen.
4 voor eigen gebruik, rest pension.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:47

Prachtig Pol!

Oh dat is idd een heel sneu gezicht.
Alles wel goed gekomen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:58

Oh Pol dat ziet er ook maar zielig uit :( wel helemaal goed gekomen?

Bernette: ik lees op internet wisselende berichten. Lichaam kan zo'n netje ook afstoten. Dus maar goed de chirurg aan de tand voelen als hij terug is uit het buitenland.

(ik ben zo'n klant dat dierenartsen haten vrees ik, wil altijd weten hoe en wat :o 'k maak mezelf ook wijs dat ik als bioloog er genoeg van snap om helemaal mee te zijn :P )

Bedankt allemaal voor de sterkte wensen, we gaan gewoon duimen dat het meevalt!

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:00

Zo zeg, wat een heftig beeld Pol1. Wat had ze? En idd alles wel goed gegkomen? Wijs veulen loopt er trouwens bij.
En jullie stek ziet er wel profi uit! Wat zijn jullie voor een stal? Vnml sport? (Dat denk ik al snel hoor, als ik zulke mooie accomodaties zie. Heb als recreatieruiter bijna alleen maar op houtje-touwtje stallen gestaan :D )

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:03

Ja godszijdank wel maar met nog wel heel veel thuis nazorg! We hebben dit paard nog dik 6 wkn dagelijks moeten spoelen ( had sinus onsteking), tussentijds ook nog een x terug naar de faculteit gemoeten omdat we met t spoelen geen snot/prut eruit spoelde maar puur bloed! Was allemaal heel intensief en dat terwijl ze haar eerste veulen aan de voet had..!

We hebben idd veel geluk met deze plek!! Zo blij mee!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:44

Pfff da's ook geen pretje Pol! Gelukkig goed gekomen :)

Hier begint het zorgtraject ook op te breken, we zijn ook al 2 maanden eerst aan het spoelen, dan antibiotica met inspuitingen, dan weer poeder, nu vloeibare 2 x per dag... ook 2 x per dag 10 minuten stappen (dat halen we niet altijd omdat 'k gewoon moet werken en hij staat op een pensionstal verder van huis). Om de twee weken een echo, ondertussen zitten we al aan echo nr 6.

Soit, genoeg gezeurd :D

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:46

Je mag er gerust over 'zeuren' hoor,Solleke_Noah. Het is ook echt niet niks en klinkt als een bijzonder pittig gebeuren allemaal. Respect dat je dit allemaal zo doet. Heb ook wel eens gelezen dat je ook nog heel wat uren per week maakt, dan het nieuwe huis en 4 paarden. Dat is zonder zo'n intensieve patiënt al heel wat. Dus af en toe je hart luchten is mssn wel juist goed ;-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:52

Wat een zorgen Solleke, duim dat het goed komt
Toevallig heeft een vriendin van mij die operatie vorige week gehad, niet haar paard maar zij zelf dan.

Voor de personen die wilgentakken wilde, ik heb een aanhanger vol staan thuis, pb maar hoelaat en wanneer je wil komen

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:54

Wat akelig Solleke sterkte.

Jakkes Pol, fijn dat het goed gekomen is. Je het een mooi paardengebeuren!
Leuk om de andere foto's ook te zien. Ik kan nog niets laten zien (moeten nog stallen komen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:35

Solleke_Noah schreef:
Oh Pol dat ziet er ook maar zielig uit :( wel helemaal goed gekomen?

Bernette: ik lees op internet wisselende berichten. Lichaam kan zo'n netje ook afstoten. Dus maar goed de chirurg aan de tand voelen als hij terug is uit het buitenland.

(ik ben zo'n klant dat dierenartsen haten vrees ik, wil altijd weten hoe en wat :o 'k maak mezelf ook wijs dat ik als bioloog er genoeg van snap om helemaal mee te zijn :P )

Bedankt allemaal voor de sterkte wensen, we gaan gewoon duimen dat het meevalt!

Bwa, ze kunnen daar in Lummen wat verdragen hoor, ze hebben mij en mijn terror shet ook overleefd. Denk dat ze daar heel blij waren dat ik bij de laatste 2 opnames niet vrij kon krijgen en ze alleen maar te stellen hadden met de shet. De eerste reeks onderzoeken zat ik heel de dag bij mijn paard, de eerste operatie stond ik gewoon mee in de zaal. Je wil niet weten hoeveel vragen ik afgevuurd heb. Tom trekt zich daar niet te veel van aan hoor. Toen ik niet bij de 2de operatie kon zijn, belde hij me die avond op en de dag nadien kreeg ik een foto verslag. Hij zei toen zelfs dat ie het jammer vond dat ik niet bij de ingreep kon zijn. Het stalpersoneel vond het ietsje meer abnormaal dat ik er zo rond hing. Dus maak je maar geen zorgen, ze vinden je daar echt geen lastige baas.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:38

Gats solleke heel veel sterkte !
Ben met mijn paard ook al tijden aan het dokteren maar gelukkig niet zo erg al jij nu...
ik zal ook duimen !

Vluchtig hier en daar wat bij gelezen.
Heb een redelijk drukke week achter de rug..

Enige troost voor sommigen ik kan wel een boekje open doen met hoe het huis er hier bij lag en er nu bij ligt.
We zijn vol op aan het verbouwen zowel buiten als binnen maar eerste prio was hier het oplossen van de bende van de vorige bewoners.
En nog zijn we er nog lang niet klaar mee maar goed langzaam aan komt het wel stukje bij beetje en dan is het spul hier ook veilig (bedrading bv hangt hier nog deels met ducktape aan elkaar :+ )
Als we hier het spul wat op orde hebben dan zal ik er eens wat foto's van maken..
Maar dat zal nog zeker maanden duren helaas ...

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:53

Solleke hoop van harte dat het mee zal vallen (zover het kan) sterkte.

Ik ben ook wat aan het dokteren met mijn jonkie.
Ze was wat verkouden voordat we haar op zouden halen, dus een weekje gewacht (alle veulentjes waren verkouden)
Bij ons hoestte ze. Nou, zal nog wel van die verkoudheid zijn.
Na ongeveer een maand toch maar de DA erbij gehaald, hoesten bleef, snotneusje was al lang weer weg. Zou vanzelf over gaan. Week later andere DA gebeld, slijmverdunners gekregen. Na een week nog niets. Nog een week later afspraak gemaakt om naar de kliniek te gaan. Weer medicijnen gekregen. Leek stukken beter te gaan, maar na de kuur hoestte ze nog wat. Nu weer terug op medicijnen maar de afgelopen 3 dagen heeft ze weer flink gehoest. Nu deze kuur afmaken tot het einde van de maand

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:47

Mijn paard is duidelijk niet de enigste die hoest.

Kitty sterkte met je jonkie :(:)

pol wat een prachtig paarden gebeuren en wat een heftige foto, fijn dat dat is goed gekomen.

solleke jeetje, wat een ellende :(:)
Ik hoop echt dat het meevalt.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:52

Jeetje Solleke had er overheen gelezen. Maar heel veel sterkte met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:23

Bah solleke, wat een ellende. Ik duim voor jou en je paard!

Oei Pol, dat ziet er ook naar uit.....
Hier verder weinig nieuws, behalve dat onze [***] Patrijs pup vandaag is gearriveerd! Het gaat allemaal super, hij ligt nu totaal uitgewoond te pitten. De katten zijn van de schrik naar buiten gevlucht, maar dat moet gewoon even wennen (hoop ik).

Hier ook veel regen en ik ben er ook totaal klaar mee. Paarden staan in de bak die gelukkig kurkdroog is. Het land is drijfnat, maar dat trekt straks wel weer weg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:02

[***] gefeliciteerd met de pup,. hoe heet hij/ zij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij heet [***]!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:56

Schattige pup!

Filmpje is heel onzuiver, maar heb eindelijk een speel moment op beeld kunnen zetten. Quick liet me wel ff schrikken. Meneer kwam volle vaart op me af, stopte en duwde zijn neus tegen mijne arm. Had ik even niet echt verwacht.
https://youtu.be/-znIXROpHvU

Na de inspanning, de ontspanning
https://youtu.be/7iuAWZ--mQ4