Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:57

Leuk bordje Karev!
Gefeliciteerd met de beeb Anke!! *\o/*
Gefeliciteerd Ojajoh! Y)(^)

Herken je probleem wel AbbyBlues. Mijn Willem luistert gelukkig altijd. Daarbij is hij de leider dus aangezien de leider naar mij luistert doet de rest dit ook.
Ik heb natuurlijk het voordeel gehad dat ik hem als jaarling heb gekocht. Maar ik ben altijd heel streng geweest. Geen snoepjes of koekjes mijn beloning is rust.

Vanochtend vroeg deze foto gemaakt:
Afbeelding

Echt genieten zulke momenten <3

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:27

@ohjajoh6: Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van.
@anke: wat een schatje. Met moeders ook alles goed ??

Vanochtend een lekker zonnetje en eens niet zoveel wind. Hopelijk blijft het zo, dan kan ik ook nog een stukje spitten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:35

Ze verwachten hier straks alweer regen, dus nu snel de paarden voeren en dan een rondje. Vandaag een kort rondje, want neem mijn dochter mee. Dat is voor het eerst en ik vind het best spannend. Geb wel vaker met hasr buiten gereden, maar dat is écht een heel klein rondje( 4 km) en bovendien met mijn oude ruin. Die 2 zijn bff's dus de pony van dochter loopt wel mee. Maar oude ruin kan nu niet op gereden worden en bovendien is hij nogal autistisch. Alleen het korte rondje gaat makkelijk en de rest wordt een Sleurpartij. Als hij jonger was geweest, ging ik dat gewoon weer met hem oefenen, maar nu wil ik het hem niet meer aan doen. Het is goed zo. Dus ik Ga met Caj. En met haar weet je het natuurlijk nooit. Bovendien is de pony van dochter ook een heethoofd, dus ben benieuwd wat het wordt. We doen het maar rustig aan. De bedoeling is om nog eens samen naar het bos te gaan. Dan is dit een mooie oefening. Gaat ook een stukje door een bos (je)...

Maar ik vind het wel leuk. Leek me altijd zo leuk om met mijn dochter te gaan rijden. En nu doen we dat... :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:43

@fabster: dat is idd geweldig! Ik koester deze herinneringen! Hoe oud is je dochter?

@selka; prachtig zo in de morgen!

Gezellig zoefie

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:53

Dochter is 11

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:08

Fabster schreef:
Gisteren wat overdreven met in de tuin werken. Dacht wel dat ik spierpijn zou hebben, maar kom bijna mijn bed niet meer uit van de pijn in mijn rug -O- . Ik wou dus gaan rijden. Nou ja, even zien zo.

Paardrijden gaf mij juist verlichting van de rugpijn, bij jou niet?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:16

Afbeelding
zo trof ik vanmorgen de brievenbus aan nadat de krantenbezorger was geweest, lag keurig een briefje in met 06 nummer.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:18

Abby, vervelend dat ze zo doen tegen elkaar, maar ik denk dat je al goed bezig bent het op te lossen en je al goede tips gehad hebt :)

Wat leuk dat je met je dochter kan rijden Fabster!

Gefeliciteerd met je verjaardag Ojajoh!

Gefeliciteerd met het veulen Anke, precies op tijd voor je vakantie! :D

Vanochtend hier ook weer eens wat beter weer dan de afgelopen dagen... Hopelijk nog even tijd voor een ritje vanavond :)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 06-05-24 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:19

@meggiemeg: dat is een fikse krant geweest :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:21

meggiemeg, balen joh :( Erg mooie brievenbus. Wel prettig dat je tenminste nog een briefje hebt gehad!

Veel plezier Fabster :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:29

Met beweging gaat mijn rug al beter.

Klapper in je brievenbus, MeggieMeg!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:31

Ze had er met de auto tegen aan gezeten, zal ze vast ook wel schade aan hebben. Maar het is al weer opgelost, heb een nieuwe besteld en ze betaald het netjes.
Brievenbus was mijn verjaardagskado toen we hier naar toe gingen verhuizen 3½ jaar geleden.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:58

Ow oeps.. wel netjes dat ze er een briefje bij gelegd heeft!

Leuke baby Anke!

Lizy29 heeft ons ook weer gevonden :D Hoe voel jij je? Houdt baby zich nog een beetje rustig?

Bij jullie de paddock ook zo'n zwembad? De eerste 2 dagen bleef de paddock redelijk droog maar nu weer zo ontzettend nat dat de moed me in de schoenen zakt.. wat een bagger.. had eind april begin mei toch gehoopt op iets beters.. zelfs mesten is er nog niet van gekomen..
Volgende week werd het beter toch? Vrijdag gaan we een lang weekend kamperen en dan die dinsdag ga ik met de paarden weg.. Dus dan is droog weer wel fijn :+

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:05

Balen Meggie! Wel fijn dat er blijkbaar nog eerlijke mensen bestaan die de verantwoordelijkheid nemen voor hun fouten en een (kloppend) telefoonnummer achterlaten.

Idd een geniet-moment Selka

Bij ons is wel veel regen gevallen, maar de grond houdt zich aardig goed gelukkig.

Maakte vorig weekend een midi baal hooi open welke te nat was en waar al schimmel in zat. Heb gebeld en kon hem komen omruilen. Fijn zulke service.

Gisteren Koningsdag gevierd en nu weer braaf 2 dagen aan het werk. Best zwaar moet ik zeggen :D
Jullie leuke Koningsdag gehad??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:06

Ja ze heeft het inderdaad ook erg netjes opgelost. Je hoort het tegenwoordig zat anders!

Paddock hier heeft ook natte plekken, bak stuift net niet meer maar is nog steeds droog.Ik wil vandaag de wei uitmesten dus hoop na 5 uur op een droge periode.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:13

De paddock heeft nat zand, maar geen plassen of sompige stukken. Dus die is weer mooi snel opgedroogd. De hele ochtend al zon en een aangename temperatuur :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:14

Hier scheen het zonnetje maar ik glibberde continu weg met uitmesten. Er is echt maar bar weinig over van het weitje ineens -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:15

Hier staat het op sommige stukken al 25 cm... jammer dat de fructaanindex zo hoog staat.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:15

Omdat Stef niet te lang op de wei mag staan ze hier eigenlijk veel te lang op de paddock/zandweide. Normaal kan die best goed tegen regen maar omdat de olifanten er nu 20 uur op staan in plaats van een uurtje of 8 is het een grote blubzooi. Tel daar nog eens bij op dat die zwarte draak een ontsnappingskunstenaar is en wij dus genoodzaakt waren het deel van de wei waar de stal/overkapping staat af te sluiten omdat er (tijdelijk) geen stroom op kan. Drama. Het hooi dat normaal dus in de stal hangt ligt dus los in de paddock in de blub omdat we daar geen ophangsysteem hebben en de kruiwagen hebben ze vannacht gesloopt met zn twee. |o
Vanavond even in de week met prikpaaltjes en losse stukjes stroomdraad om ze toch in de inloopstal te krijgen. Kan ik in ieder geval het hooi fatsoendelijk kwijt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:16

DubbelDun schreef:
. De hele ochtend al zon en een aangename temperatuur :D

Stttttt, ik moet binnen zitten en facturatie draaien, duurt nog wel de hele dag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:19

Ik heb ergens gewerkt daar deden ze dat 's nachts; voor het naar huis gaan zorgen dat er voldoende papier on de printer lag, programma starten en de volgende ochtend lag het klaar :D
Ik heb ze nooit zo 'gek' gekregen om een vouwmachine te kopen anders had dat ook nog automatisch gegaan :D
Later - bij een andere baas- bleek er eentje in het archief te staan omdat niemand er mee om kon gaan... en iedereen maar denken 'wat werkt die snel...' als er weer eens een mailing van 2000 stuks de deur uit moest :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:21

Vandaag is het al iets droger geloof ik.. Hoop dat de paddock mooi een beetje bij kan komen.. gisterenavond was het echt hopeloos

Ik moet naar school dus geen tijd voor de paarden vandaag.. het zijn de laatste loodjes van mijn studie maar die gaan toch het traagst :+

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:28

Zo ik kom ook maar weer eens een berichtje plaatsen. Heb de hele tijd wel mee gelezen maar was erg druk met andere dingen.

Anke, wat leuk nieuw leven en wat is ze schattig! Fijne vakantie gewenst ook!

Meggiemeg wat balen van je brievenbus maar wel erg netjes opgelost.

Fabster veel plezier met jullie ritje, hoop dat het leuk en gezellig is!

Hier is de wei en de paddock ook 1 grote modder bende. Erg jammer.
Afgelopen maandag is mijn nieuwe paard gekomen, daardoor extra spanning in de wei waardoor ze alles kapot trappen :(.

Met de nieuwe aanwinst gaat het erg goed. Het is een enorme knuffelkont. Van de week wou ik een stukje met hem gaan wandelen. Dat was nog niet zo'n succes helaas. Hij raakte compleet in paniek omdat hij bij mijn andere 2 pony's weg moest. Hebben jullie hier nog tips voor toevallig?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:31

Denk dat dat misschien nog tijd nodig heeft omdat hij net verhuisd is.. ik zou het even aan kijken en straks bv eerst met 2e een rondje gaan

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:34

DubbelDun schreef:
Ik heb ergens gewerkt daar deden ze dat 's nachts; voor het naar huis gaan zorgen dat er voldoende papier on de printer lag, programma starten en de volgende ochtend lag het klaar :D
Ik heb ze nooit zo 'gek' gekregen om een vouwmachine te kopen anders had dat ook nog automatisch gegaan :D
Later - bij een andere baas- bleek er eentje in het archief te staan omdat niemand er mee om kon gaan... en iedereen maar denken 'wat werkt die snel...' als er weer eens een mailing van 2000 stuks de deur uit moest :D

Zo luxe heb ik het niet, moet alles met de hand ingeven, is een klus van 3 dagen, gelukkig maar eens in de 4 weken.