Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinky12 schreef:Ik durf bijna niet te zeggen wat die van mij krijgen...met gras (ochtend 1 uur,'smiddags 3 uur) 1kg hooi pp
als ze geen gras krijgen 3 kg pp verdeeld over 4 voerbeurten.
Ik schud alles uit en dompel het onder,ik heb er een met een hooi-, en een met een schimmel allergie,ik neem geen risico's.
Hier was feest vandaag...vanmorgen lekker even op het gras en de hele middag.![]()
en tussendoor nog even kunnen spelen.Als ik genoeg energie heb zal ik straks foto plaatsen
Solleke_Noah schreef:kvulden schreef:Nu Rosie erbij is doe ik 2 weken met een grote baal voordroog. Dus voor Tinker veulen, kwpn merrie en een Shetlander. Rosie krijgt nog wat veulen brok bij. De merrie wat pulp om ook de magnesium door te kunnen doen en de shet ook een klein beetje pulp om haar bezig te houden en ik had het idee dat ze wat afviel. Is de hoeveelheid voordroog vergelijkbaar als bij jullie?
Hier is het koud met een zonnetje.
Ja is wel vergelijkbaar, we doen met 400 kg balen ong 2 weken (of wat minder, tussen 1 week en twee weken) met twee paarden en één D-pony.
Natalie36 schreef:Doe hier ongeveer 3 weken met 450 kilo hooi. Een grote warmbloed en een iets te dikke haflinger kruising. Heb me ooit laten vertellen dat paarden per dag 14% van hun lichaamsgewicht aan droge stof nodig hebben om de darmen optimaal te laten functioneren. En eerlijk is eerlijk, sinds ik onbeperkt voer heb ik hier nooit meer met koliek te maken gehad. Wat mij betreft prima dus.
AbbyBlues schreef:He jongens, even iets anders. Ik ken jullie ondertussen een beetje, zo de vaste crew op dit topic, en ik vertrouw op jullie oordeel. Kan ik even wat totaal off topic vragen?
Mijn man heeft deze advertentie zien staan in de markt en wil eigenlijk graag reageren. Ik ben een beetje terughoudend. Vind het een beetje vreemd dat iemand zich zomaar aanmeld om een doodgoed gezond leerpaard van 18 zomaar weg te geven. Maar het is natuurlijk wel een mooie kans als alles klopt wat ze zeggen. Kennen jullie deze persoon, of wat is jullie gevoel hierbij?
http://www.bokt.nl/markt/ad/381173/nieuw-warm-huis-gezocht-voor-ons-lief-leerpaard
Roosyes schreef:Lopen de drains nog wel? Lijkt er een beetje op alsof ze verstopt zitten...
AbbyBlues schreef:He jongens, even iets anders. Ik ken jullie ondertussen een beetje, zo de vaste crew op dit topic, en ik vertrouw op jullie oordeel. Kan ik even wat totaal off topic vragen?
Mijn man heeft deze advertentie zien staan in de markt en wil eigenlijk graag reageren. Ik ben een beetje terughoudend. Vind het een beetje vreemd dat iemand zich zomaar aanmeld om een doodgoed gezond leerpaard van 18 zomaar weg te geven. Maar het is natuurlijk wel een mooie kans als alles klopt wat ze zeggen. Kennen jullie deze persoon, of wat is jullie gevoel hierbij?
http://www.bokt.nl/markt/ad/381173/nieuw-warm-huis-gezocht-voor-ons-lief-leerpaard
wilma84 schreef:We hebben weleens geprobeerd om de cob af te laten vallen, maar ze werd zó ongelukkig en zó vreselijk lastig, dat we besloten hebben de andere kant op te kijken. Dat is nog helemaal niet gemakkelijk gezien haar mammoet-formaat...
karev schreef:Tinky echt maar 3 kg hooi per paard? Of per x dat je voert per paard? Dus 12 kg. (Zonder gras (
Als het echt maar 3 kg is moeten ze wel graat mager zijn haha.
Ik ga denk ik gewoon es proberen zonder strooisel. Heb overdag bij mei weer de deur dicht. Kunnen ze best buiten blijven. Bij erg slecht weet mogen ze overdag er in. Maar over het algemeen staan ze toch buiten en idd alleen binnen ontlasten.
Tinky12 schreef:AbbyBlues...je kunt gaan kijken maar wees waakzaam bij "regelmatig bezoeken" het kan niet de bedoeling zijn dat ze straks elke dag voor de deur staan.
Wat leeftijd betreft zou ik niet huiverig zijn...je kunt een hoop leren van een paard op leeftijd
lizy29 schreef:AB op zich een paard op leeftijd gratis zou ik nog wel aandurven al zou ik haar wel laten keuren.
Wat mij zorgen baart is het zinnetje dat ze regelmatig langs willen komen. Krijg dan altijd het gevoel dat ze graag ongelimiteerde toegang willen maar wel op jou kosten....
PPPeet schreef:Wie heeft zijn paarden op ijzers en ervaring met sneeuwbeslag? De mijne staat rondom op ijzers en ik ben me aan het verdiepen in hoe om te gaan met sneeuw en ijzers i.c.m. buiten zetten etc.