Maartje1990 schreef:Ik geloof niet dat een paard voor medische redenen ijzers nodig hebben. Maar als het maar tijdelijk zou zijn, zou ik het wellicht 1 malig door de vingers zien.
Nou dak kan zeker wel.
ik heb 2 shetlanders die nood hebben aan 4ijzers. Buiten dak in heel intensief men met de ponys (waardoor ze heel kortnop hun hoeven stonden)hebben ze ze ook voor andere redenen nodig namelijk. Mijn ene pony zet haar achter hoven scheef naar binnen waardoor ze volledig misstapt en als ik daar niets zou aan doen dan vergroeien de benen gewoon en wordt ze kreupel. De pony is nu 6jaar en heeft al 3 jaar ijzers op. En zet haar hoefjes nu mooi recht. Mijn andere 4jarige pony sleept haar ene achter hoef heel erg waardoor haar hoef vanvoor recht naar beneden gaat en zelfs tot bloedens toe en werd supergevoelig en werd licht kreupel. Nu staat ze 4kant op ijzer. Gewone ijzers sleept ze gewoon in 2, letterlijk!, en heeft u een een speciaal ijzer met een extra stuk op gelast met op de punt widiapunten ook anderaan waardoor ze onverslijtbaar zijn.
mijn ponys hebben dus echt om medische redenen ijzers nodig.