Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:47

funnyhorses schreef:
anneliesdj schreef:
Heb je al gedacht om een lantaarnpaal met een bouwlamp erop ergens halverwege je weiland te plaatsen?
Kost je op zich niet veel en als er onraad is kun je hem vanuit huis aanzetten en staan ze meteen vol in het licht.

psssssst............lees even de vorige berichtjes ze heeft alles al gedaan en geplaatst :D ;)

Ik heb bijna alle berichten van ts gelezen, tot ik zo nijdig was dat ik mijn bericht wilde plaatsen en heb dus net die laatste paar berichten gemist :P

TS; heb je bijzondere paarden? Gezien je denkt dat het ze daarom te doen is?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:55

Snollygoster schreef:
xSCWx schreef:
Ik vind jullie oplossingen allemaal heel goed bedacht, maar bedenk je wel dat de wet in NL heel krom is wbt beschermen van je eigen terrein.
Je mag een hond niet opjutten om mensen/dieren aan te vallen. Dit is bij wet verboden! (Overheidshonden uitgezonderd).
Als iemand op jouw terrein komt, moet je diegene officieel 3x vorderen om weg te gaan. Oftewel 3x zeggen: verlaat mijn terrein.
Doet hij dit niet bel je de politie.
Heeft de inbreker pijn omdat jij als eerste een klap geeft? Kan je vervolgt worden voor mishandeling. Snoer je de inbeker vast? Gijzeling.
Pepperspray en tasers zijn illegaal. Verboden wapenbezit.
Heb je de inbreker op camera? Moet je wel een bordje hebben dat aangeeft dat er camera's zijn, anders mag de politie de beelden niet gebruiken.

Lol, doet me denken aan een vriend van m'n pa. Is uitsmijter van beroep en vroeger body builder geweest, een brede sterke kerel dus :'). Maar dus, iemand had het gewaagd om bij hem in te breken, hij was thuis en had het gehoord. De inbreker neergeslagen, uitgekleed, volledig bont en blauw geslagen en 3 dagen vastgebonden in zijn kelder laten zitten, en erna terug buiten gooien. Hij is niet naar de politie geweest en heeft nooit meer wat van die inbreker gehoord :')

Dat klinkt als meer als een sterk verhaal dan dat het waar is. Gezien dat strafbaar is en ik denk dat t zelfs zwaarder aangerekend wordt...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:59

friendly schreef:
Dat klinkt als meer als een sterk verhaal dan dat het waar is. Gezien dat strafbaar is en ik denk dat t zelfs zwaarder aangerekend wordt...

Oh geloof me, als je de man persoonlijk kent weet je dat geen woord overdreven is ;). Tja, het is ook een oplossing, 9/10 komen ze er bij de politie te makkelijk vanaf, op deze manier zullen ze wel twee keer nadenken vooraleer ze weer ergens binnengaan ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:16

xSCWx schreef:
Ik vind jullie oplossingen allemaal heel goed bedacht, maar bedenk je wel dat de wet in NL heel krom is wbt beschermen van je eigen terrein.
Je mag een hond niet opjutten om mensen/dieren aan te vallen. Dit is bij wet verboden! (Overheidshonden uitgezonderd).
Als iemand op jouw terrein komt, moet je diegene officieel 3x vorderen om weg te gaan. Oftewel 3x zeggen: verlaat mijn terrein.
Doet hij dit niet bel je de politie.
Heeft de inbreker pijn omdat jij als eerste een klap geeft? Kan je vervolgt worden voor mishandeling. Snoer je de inbeker vast? Gijzeling.
Pepperspray en tasers zijn illegaal. Verboden wapenbezit.
Heb je de inbreker op camera? Moet je wel een bordje hebben dat aangeeft dat er camera's zijn, anders mag de politie de beelden niet gebruiken.

Het meeste van wat jij zegt is gelukkig niet waar.
Is jouw terrein afgesloten, mag iemand daar niet zomaar op komen. Zonder afscheiding mag dat wel. Maar goed, je hebt een afscheiding, dat kan al een laag hekje zijn, het gaat erom dat duidelijk is waar jouw erf is en dat je daar geen vreemden wilt. Als iemand dan toch over dat hekje klimt en op jouw terrein is, waarschuw je hem dat hij weg moet gaan, doet hij dat niet, kun je burgerarrest uitvoeren. Daarvoor mag je een redelijke hoeveelheid geweld gebruiken om iemand te houden waar hij is, wil hij er dus wanhopig vandoor, mag je hem tackelen of een dreun verkopen opdat hij blijft zitten waar hij zit.
Heb je een hond, dan mag die niet zonder reden aanvallen, echter; geef jij jouw hond uitdrukkelijk opdracht om aan te vallen (en die persoon bevind zich aan jouw kant van het hek) dan is dat een vorm van zelfverdediging/bescherming van eigen terrein en mag het wel.
Datzelfde geld voor je woning; kan iemand binnenlopen zonder moeite (deur is niet op slot) dan kun je niet anders dan verzoeken weg te gaan. Maar heeft die persoon jouw deur geforceerd dan mag je hem op de grond werken en daar houden tot de politie er is.
Camera's mag je hangen op eigen terrein zonder bordjes. Alleen als ze op de openbare weg gericht zijn moet je er een bordje bij hangen.
De regels zijn wat versoepeld de laatste tijd. ;)

xLillith

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:32

Net dit hele topic gelezen.. De enige rede dat ik nu nog rustig ben is omdat mijn pony lekker op stal staat en de waakhonden los lopen. Anders zou ik niet rustig blijven..
Ontzettend veel sterkte TS, hoop dat het snel opgelost word!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:11

anneliesdj schreef:
Ik heb bijna alle berichten van ts gelezen, tot ik zo nijdig was dat ik mijn bericht wilde plaatsen en heb dus net die laatste paar berichten gemist :P

TS; heb je bijzondere paarden? Gezien je denkt dat het ze daarom te doen is?

:') _O- ik ken het! :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:16

nouja ^)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 00:29

anneliesdj: Ik heb een mooie afstamming staan van een Welsh Cob, Britse sectie D. Daarnaast een palomino D pony, een uit de kluiten gewassen shet kruising richting B maat en een flinke Haflinger, modern gefokt, E maat.
Dat het om de paarden gaat twijfelt de politie ook niet over. Ik evenmin.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 01:07

Heb het hele topic gelezen
Naja alleen reacties van ts en een paar er omheen
Wat een verhaal.. bah!
Hopen dat snel duidelijk word wie deze hufter is!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:56

sylva schreef:
anneliesdj: Ik heb een mooie afstamming staan van een Welsh Cob, Britse sectie D. Daarnaast een palomino D pony, een uit de kluiten gewassen shet kruising richting B maat en een flinke Haflinger, modern gefokt, E maat.
Dat het om de paarden gaat twijfelt de politie ook niet over. Ik evenmin.

Ze kunnen de papieren er niet bij stelen dus dan zou die palomino intressant zijn om de kleur en de welsh wellicht om het type.
Maar om daar nu zoveel moeite voor te doen, wekenlang rond te hangen, keer op keer gezien/betrapt worden? Er zijn toch echt genoeg paarden die onbeheerd ergens op een weitje staan waar je kunt inladen en wegrijden en daar zitten ook wel aparte type's en kleuren bij.

Ik zou toch eerder denken dat het om jongelui gaat, zwervers of misschien homo's die daar hun flikkerbosje hebben? Lijkt me een stuk aannemelijker.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:05

Maar waarom dan die dieren zo opjagen?
Dat is wat ts zo bezorgd maakt,ik bedoel als men als vreemde gewoon rustig door een wei met paarden loopt slaan die echt niet een uur lang op hol.
Ze hebben iets met die dieren willen willen doen en dat idee is echt om van wakker te liggen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:27

Maar ts heeft er nog nooit een trailer of auto bij gezien, dat is toch ook raar dan?
En hoe hadden zie die paarden mee willen nemen, over de sloot en de afrastering tillen?

Paarden zijn niet gewend dat er 's nachts nog iets of iemand bij ze komt en zijn snel spooked van onverwachtse geluiden of bewegingen. Loop er zelf maar eens heen zonder licht bij je.
Maar ja, misschien zijn ze andere dingen van plan met de paarden, maar ook dan zouden ze gemakkelijker ergens anders terecht kunnen toch?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:36

Ik hoop dat je gelijk hebt anneliesdj maar ik vertrouw het ook voor geen meter bij ts en dr dieren.
Daarbij hebben de meeste criminelen tegenwoordig totaal geen schaamte om overdag iemand te overvallen dus wat zich daar 's nachts afspeelt deugd ook niet!

En of het nu criminelen of homo's of wie dan ook zijn,alle gevallen hebben daar niks te zoeken punt uit.
Tegenwoordig speelt zich zo veel idioterie af,dingen waar een normaal mens geneens aan zou denken laat staan doen,dus ik zou ook op scherp staan als mij zoiets zou gebeuren.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 13:00

Wellicht heb je dan idd een paar berichten van mij gemist anneliesdj. Ik schreef al eerder dat er geen sprake is van een sloot bij ons. Onze weilanden zijn omringd door een oude drafbaan, wat wij nu als paddock paradise track gebruiken. De track is omheind met houten palen en 4 lagen stroomdraad. Stroom voorzien van een kastje. Aangrenzend aan deze track is dus een kleine niet noemenswaardige greppel, daarna weide van de buren, gevolgd door een dijk met natuurgebied, gevolgd door een minibosje. Helemaal aan de linkerkant, van voren gezien, loopt een fietspad met het complex mee, naast de weide, naast het bosje, zo richting verschillende wijken/dorpen.
Tot slot klopt het wat funnyhorses zegt mbt mijn paarden. Wat dat betreft ga ik af op zowel de instincten van hond en paarden. Gekke is ook dat ze sinds eergisteren pas weer in die hoek komen en daar weer hun mestplek van gemaakt hebben. In dat opzicht, maar dan moet je even al mn berichten denk ik terug lezen, klopten er heel veel dingen niet in het gedrag van de dieren.

Tot slot gaan paardendieven volgens de politie georganiseerd aan het werk. Uiteraard zijn er mensen die een simpel afgelegen weitje verkiezen boven een aan huis geval. Maar het is maar net waar ze op uit zijn. De politie maakt het mee dat er maanden aan vooraf gaan, vooral bij meer paarden, om de boel zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wellicht speelt de kick er van mee, wie zal het zeggen?

Gezien politie het op mijn paarden houdt en mijn instinct dit ook zegt, hou ik het daar op en tref ik maatregelen, koste wat het kost. Beter dan op een dag brullen bij 4 legen boxen en denken had ik maar...
Laatst bijgewerkt door Revanches op 28-03-14 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit tekst verwijderd, verzoek TS.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:59

sylva schreef:
Wellicht heb je dan idd een paar berichten van mij gemist anneliesdj.
*Knip*
De redenering dat op die manier de paarden daar weg gehaald kunnen worden is dus zeer realistisch.

Ik zou deze alinea (dus alles wat tussen deze twee zinnen staat) zo snel mogelijk weg halen. Natuurlijk wil je gewoon annelies een antwoord geven, maar dit is een geschenk uit de hemel voor iedereen die kwaad wil doen aan jouw paarden. Je geeft hen als het ware een handleiding.
Snap het wel hoor dat je hier wil antwoorden, maar voor nu is een bokker die het misschien niet helemaal begrijpt of de verkeerde conclusies trekt minder belangrijk dan de veiligheid van jou, je familie en je paarden.
:(:)
Laatst bijgewerkt door Gini op 27-03-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:00

Precies Sylva,better safe than sorry!

Ik hoop echt dat ze een keer in hun lurven gegrepen worden en zodanig afgestraft _-:( worden dat ze het nooit meer in hun kop halen zoiets te doen. -:(-

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:07

Ik volg dit topic al een tijdje, mijn gedachten gaat uit naar iemand zoals wij noemen de rukker van Hengelo. Hoop niet dat het zo is.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 18:07

Hmm daar heb je een duidelijk punt Gini. Nooit bij stil gestaan. Ik kan t niet meer bewerken, zal een mod even vragen middels een tem.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:29

uiltje001 schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, mijn gedachten gaat uit naar iemand zoals wij noemen de rukker van Hengelo. Hoop niet dat het zo is.

Wat doet die gast?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:34

BrittFelice schreef:
uiltje001 schreef:

Wat doet die gast?

Uhh waarschijnlijk rukken in Hengelo? :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:53

sylva schreef:
Hmm daar heb je een duidelijk punt Gini. Nooit bij stil gestaan. Ik kan t niet meer bewerken, zal een mod even vragen middels een tem.

Snap het wel hoor, je zit nu met zoveel zorgen aan je hoofd. Bah, ik vind het echt vreselijk als ik denk aan hoe jij je moet voelen. Veel sterkte meid, ik hoop dat de rust snel terugkeert! :(:)

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:55

BrittFelice schreef:
uiltje001 schreef:

Wat doet die gast?

Uhh waarschijnlijk rukken in Hengelo? :')[/quote]

Wauw die link leg ik echt nu pas... Wat voelt dit dom :o

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:07

[/quote]

Wat doet die gast?[/quote]

Uhh waarschijnlijk rukken in Hengelo? :')[/quote]

_O- _O-

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:37

OMG :') _O- Het word nog melig hier hihi

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:46

Als het echt een rukker zou zijn, zou hij allang op TS gesprongen zijn.