Paard wat op de manege staat, heb ik al vanaf veulen en ze heeft tot haar 7e 24/7 thuis buiten op de wei gelopen. Hierna wou ik haar oppakken en kijken wat ze in zich had. Dat werd verhuizen naar een manege. En 24/7 op stal. Weidegang is mogelijk, maar ik vond het niks. Ze heeft nogal een flinke gebruiksaanwijzing. Zijn al ongelukken gebeurt met het mesten, laat staan ook nog met weidegang.
Ik zet haar zelf op de wei, dit is vaak ook maar 1 a 2 uurtjes.
En in de winter, als de weien vies/nat zijn, maken we gebruik van de longeerbak. Deze is overdekt en hier mag ze dan lekker gek in doen en rollen.
Ze is een haflinger en van gras word ze dik. Paddock gebruiken we alleen om te rollen, hier doe ik haar geen plezier mee.
Ze staat nu al bijna 2 jaar daar, kwa gedrag merk ik niet echt wat anders. Ja ze is soms heel aanhankelijk en met rijden is ze frisser!! Toen ze 24/7 op de wei stond was ze nogal erg lui. Dit is voor mij nu een voordeel.
Ik ga ook vaak met haar wandelen. En theekransjes vind ze geweldig

De andere 2 staan hele jaar door lekker buiten met een schuilstal. 1 daarvan heeft een hekel aan op stal staan, doe je hem geen plezier mee. En stalgebreken, op stal deed hij flink luchtzuigen (met een band om) en nu nog steeds