24/7 Buitenpaarden en koude periode is weer begonnen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: 24/7 Buitenpaarden en koude periode is weer begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:16

IK vroeg het omdat hier de storm gigantisch tekeer gaat er is al een pard gesneuvelt omdat er een boom op hem is gevallen vandaar

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:59

Dat had ook op stal kunnen gebeuren toch?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:24

Fijn dat je buurvrouw belde.
Mijn paard staat niet direct naast bomen, maar kan wel iets tegen haar kop aan krijgen als het rondvliegt.... maar de stal kan ook dakpannen verliezen en enge dingen doen. Ik voelde mij ook niet bepaald veilig in huis hoor :P (maar buiten ook niet). Gelukkig si het alweer wat gaan liggen. Zo even kijken of mijn paard niet is weggewaaid. Gok dat ze wel uit haar hum zal zijn gewaaid. Verwacht een boos paard :=

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:36

Die van mij staan ook gewoon buiten!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:04

Dekens zitten er allang weer op, we hebben gelukkig een op zonne energie lamp geplaatst. Aangezien hier geen elektrisiteit
is en dat savonds na het rijden, savonds voeren etc. veel fijner is.

We willen een deel achter de schuilstal gaan betegelen, voor de schuilstal ligt zand wat in de zomer ideaal is, maar om met
dit natte weer in de modder op te zadelen is een stuk minder fijn. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:20

ijssnuiver schreef:
Dat had ook op stal kunnen gebeuren toch?

:j Op de oude stal van mijn oude bijrijdpaard is vannacht een boom gevallen.

Mooie tak Dennis, daar zijn ze wel even zoet mee :9

Hier viel de schade mee: de wind was onder het zeil dat over het hooi zit terechtgekomen. Gelukkig was het hooi nog droog (zit onder twee lagen zeil) maar er hing wel een hooitas in de omheining. Verder het zeil van de menwagen los, her en der het draad van de omheining los bij een paar paaltjes en mijn trailpionnen lagen een eind verderop. Maar wie laat er nou ook pionnetjes staan als het gaat stormen 8)7 Ik dus. En wat twijgjes en takjes op het pad, en wat tamme kastanjes uit de boom gewoeid :9
Laatst bijgewerkt door Koper op 28-10-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:21

Bij ons wel een boom om.
Of tenminste, een giga tak eraf op de omheining.

en wat losse takken enzo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:23

Andere tak hebben we ook beneden kunnen krijgen gelukkig. Hebben het meeste wel de paddock uit gehaald, het is meer dan dat er op onze grote aanhanger gaat passen. Pony's mogen best wilg, maar hier kunnen ze 2 weken van eten zonder dat ik ze hooi bij hoef te voeren, lijkt me wat te veel van het goede ;).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:33

En als je een paar takken in een schuur legt ofzo, zodat ze die later kunnen eten? :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:38

Het gaat op een aanhanger van de week naar de stort, maar tot die tijd krijgen ze ruim voldoende :j.
In de paddock laten liggen was geen optie, hadden ze geen plek meer gehad om droog op het straatje te staan. Er is nog eentje naar beneden gekomen die ongeveer half zo groot is als wat er al lag.

Omdat ze altijd onder die wilg staan hebben ze bijna altijd wel wat extra om te knabbelen ;).

sandraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:40

ik ben blij dat ik de mijne binnen heb gezet, boom is omgewaaid en draad kapot...

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:01

Hier staan ze alle 2 nog buiten. Geen gevaar voor bomen en takken die omwaaien. Vanmiddag de regendeken af gedaan. Het was echt niet koud en meer wind dan regen. Lekker de wind in de vacht. Wei is lekker groot dus als ze wat loperig zijn kunnen ze hun ei wel kwijt.
De schuilstal ligt in de andere wei(gras is op daar),maar daar gaan ze alleen bij heel warm weer in(gekke beesten)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:02

De wilg bij ons achter in het weiland heeft ook wat takjes laten vallen, ga ik morgen even ophalen, kunnen ze daar weer van smullen :D
Die van ons blijven gewoon buiten, als is het wel lastig omdat al het hooi het weiland uit waait :+
Ben al bezig met een slowfeeder zodat we deze onzin niet meer hebben.

Die van ons gaan trouwens ook niet veel de schuilstal in.. alleen mijn eigen paard soms met regen, en die staat ondanks dat het niet koud is met een 200 grams halsdeken, anders staat hij echt te kleumen (beetje een aansteller is het wel).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:06

Hier lagen de rantsoenpaaltjes plat, was er ern hasoel kapot gewaaid en twee watertonnen weggewaaid.v1 richting buurhuis (zal daar wel in de sloot liggen) en de andere in de sloot van de paddock. vis ze er morgen wel uit.

Paarden stonden tijdens de storm grotendeels in de stal te schuilen. kunnen zelf de paddock inlopen. bij de paddock aan de wei kant geen bomen. aan de andere kant van de stal is ons bos. daar wel heel veel schade aan omgevallen bomen. 1 naast de paddock viel richting huis. gelukkig niet een hele dikke/grote.
Na drie uur zakte de storm wat af en heb ik de paaltjes weer overeind gezet. konden de paarden toch nog eve. het land op. nu staan ze lekker in de paddock. even hun buitentijd inhalen denk ik... Ben toch wel blij met mijn (inloop) stal en de paarden ook gezien hoe veel ze er verblijven...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 01:07

Gek genoeg was er bij ons op stal helemaal niets stuk of weg gewaaid, open stuk aan het ijsselmeer dus vond het erg spannend vanmorgen die kant op te rijden.
Paarden stonden ook op onze 28 jarige d pony na in de wei, de oude man extra hooinetje gegeven maar toen die op was ging ook hij de wilde woeste winderige wereld in de wei verkennen.

Eenmaal thuis vanmiddag bleek ons zwembad weg gewaaid (paarden van de buurman zich dood geschrokken met zo een groot blauw vliegend ding door hun wei) en is de dakkapel van mijn dochter er voor 3/4 af gewaaid, brandweer kwam het even snel repareren, morgen komt verzekering kijken wat zij er aan kunnen doen.

Het is dus gek gelopen, had op stal meer verwacht en thuis dit niet verwacht...

Zijn nog wel flinke buien nu, hopelijk is dat snel over, anders had ik de shetters hun jassen beter aan kunnen trekken, maar met die wind durfde ik dat niet (zie mijn onderschrift...)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:07

Hier was het juist feest geweest s'nachts, er kwamen steeds kleine takjes uit wilg naast de paddock gewaaid. Oftewel het regende lekker eten. Die hebben dus de hele nacht onder die boom staan wachten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:08

Het regent, het regent, grote korrels....twijg... :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:09

Ja zoiets. :))

Verder viel de wind in zeeland nog wel mee, dus heb me niet druk gemaakt. Die tak bij dennis, da's wel schrikken zeg, maar fijn dat je pony's zo lief helpen met opruimen. :+